  • 1. Data: 2008-03-28 10:33:35
    Temat: pelnomocnictwo do zakupu
    Od: "adam" <a...@p...onet.pl>

    Witam
    Chce w najblizszym czasie kupic samochod. Chce ten samochod nabyc razem z
    ojcem (znizki na OC), jednak ojciec mieszka 300km ode mnie i nie chce aby
    musial jechac podpisaywac umowe. Na gupie samochodowej ktos podpowiedzial ze
    wystarczy upowaznienie ojca do zawarcia umowy w jego imieniu.
    Czy mozecie podpowiedziec w jakiej formie zawrzec takie upowaznienie, jak ma
    wygladac taka umowa kupna - sprzedazy? Ja podpisuje ja dwa razy? W imieniu
    ojca i swoim? Czy ubezpieczyciel nie zakwestionuje takiej formy?
    Dzieki, pozdrawiam

    Adam

  • 2. Data: 2008-03-28 10:38:05
    Temat: Re: pelnomocnictwo do zakupu
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Fri, 28 Mar 2008 11:33:35 +0100, adam napisał(a):

    > Czy mozecie podpowiedziec w jakiej formie zawrzec takie upowaznienie, jak ma
    > wygladac taka umowa kupna - sprzedazy?

    Jaka wartosc auta?

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 3. Data: 2008-03-28 10:46:53
    Od: "adam" <a...@p...onet.pl>

    > Jaka wartosc auta?

    do 20 tys PLN
    pzdr

  • 4. Data: 2008-03-28 10:56:27
    Od: kauzyperda <l...@Z...eu>

    adam pisze:
> [...]
    > wystarczy upowaznienie ojca do zawarcia umowy w jego imieniu.
    > Czy mozecie podpowiedziec w jakiej formie zawrzec takie upowaznienie,

    Zwykła forma pisemna - niech to się nazywa "pełnomocnictwo"
    Jesli pelnomocnictwo bedzie do dokonania oznaczonej czynnosci , to wpisz
    tam wiecej danych: do zawarcia jakiej umowy, z kim, na jakich warunkach
    (chyba że wg. Twojego uznania) itd.

    > jak ma
    > wygladac taka umowa kupna - sprzedazy?

    Wymienic strony umowy - po stronie kupujacych dwie osoby: 1) Ty i 2)
    ojciec - działający przez Ciebie jako swojego pełnomocnika (kopie
    pelnomocnictwa mozesz np. dolaczyc do umowy)

    Ja podpisuje ja dwa razy?

    Nie ma takiej potrzeby, ale mozesz podpisac sie za siebie i np. jak w
    umowie bedzie odrebne miejsce dla ojca tez sie podpisac np. z dopiskiem
    zes pelnomocnik

    > W imieniu
    > ojca i swoim?

    Jesli dzialasz jako pelnomocnik - to tak

    Czy ubezpieczyciel nie zakwestionuje takiej formy?

    A co ma ubezpieczyciel do zawarcia umowy sprzedazy?
    Co najwyżej urzad miasta/starostwo bedzie sie interesowac co ma wpisac
    do dowodu jako wlasciciela

    --
    pozdr
    luck

  • 5. Data: 2008-03-28 11:01:15
    Od: "adam" <a...@p...onet.pl>

    > A co ma ubezpieczyciel do zawarcia umowy sprzedazy?
    > Co najwyżej urzad miasta/starostwo bedzie sie interesowac co ma wpisac do
    > dowodu jako wlasciciela

    Chodzi o uznanie znizek, ktore posiada ojciec w TU.
    pzdr
    Adam

  • 6. Data: 2008-03-28 12:49:53
    Od: kauzyperda <l...@Z...eu>

    adam pisze:

    > Chodzi o uznanie znizek, ktore posiada ojciec w TU.

    Ja doskonale rozumiem cel wspolnego kupna pojazdu w celu zalapania sie
    na znizki ojca, ale tak czy inaczej ZU nie obchodza Twoje czynnosci
    cywilno-prawne (umowa sprzedazy), a co najwyzej to czy wg. warunkow
    ubezpieczyciela znizki Twojego ojca rozciagna sie takze na Ciebie jako
    drugiego wspolwlasciciela pojazdu (generalnie tak jest, ale oczywiscie
    upewniłbym sie przed całą operacją)

    --
    pozdr
    luck

  • 7. Data: 2008-03-28 13:40:13
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Fri, 28 Mar 2008 11:46:53 +0100, adam napisał(a):

    > do 20 tys PLN

    No to kup auto a potem od razu daruj połowę ojcu. Nie zapłacisz podatku
    jeżeli połowa będzie stanowiła mniej niż 9637 zł.

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 8. Data: 2008-03-28 15:00:14
    Od: Sebcio <s...@n...com>

    scream pisze:

    > No to kup auto a potem od razu daruj połowę ojcu. Nie zapłacisz podatku
    > jeżeli połowa będzie stanowiła mniej niż 9637 zł.

    Przecież wcale nie musi to być połowa. Dla skorzystania ze zniżek
    współwłaściciela nie ma znaczenia wielkość udziału, może to być równie
    dobrze 1%. Ważne tylko kto dokonuje tego ubezpieczenia; tak więc tutaj
    będzie potrzebny tatuś (przynajmniej w teorii).

    --
    Pozdrawiam,
    Sebcio