  • 1. Data: 2004-03-08 18:09:28
    Temat: zasądzenie kosztów procesu wg. norm przypisanych
    Od: a...@p...onet.pl

    Witam i sie pytam

    w Sprzeciwie na pozew napisane jest: o zasadzenie na rzecz pozwanego .......
    kosztów postępowania według norm przypisanych

    Co to znaczy i ile to wynosi?

  • 2. Data: 2004-03-08 18:21:48
    Od: "Kalik" <p...@w...pl>

    > w Sprzeciwie na pozew napisane jest: o zasadzenie na rzecz pozwanego
    > kosztów postępowania według norm przypisanych
    >

    > Co to znaczy i ile to wynosi?

    Chyba w sprzcieciwie od nakazu zapłaty albo od wyroku zaocznego. Oznacza to,
    że
    pozwany wnosi o zasądzenie kosztów w razie twojej przegranej (rozumiem że
    jesteś powodem)
    właśnie według norm przepisanych tj. tak jak wynika to z przepisów i nic
    ponadto. Na pytanie ile,
    muszę wiedzieć co do jakiej kwoty wniesiono sprzeciw i czy sprzeciw został
    wniesiony przez pełnomocnika będącego radcą prawnym lub adwokatem.

  • 3. Data: 2004-03-08 18:27:24
    Od: a...@p...onet.pl

> [...]
    > muszę wiedzieć co do jakiej kwoty wniesiono sprzeciw i czy sprzeciw został
    > wniesiony przez pełnomocnika będącego radcą prawnym lub adwokatem.

    Tak, w sprzeciwie od nakazu zapłaty, nie dodałem że jestem jednym z
    pozwanych, kwota wynosi 7000 zł na 4 osoby
    cos takiego napisał mi adwokat w moim sprzeciwie, nie zauważyłem tego w
    pierwszej chwili a w tej chwili on jest nieosiagalny a ja nie wiem co i jak

    został wniesiny przez

  • 4. Data: 2004-03-08 18:35:11
    Od: "Kalik" <p...@w...pl>

> [...]
    > cos takiego napisał mi adwokat w moim sprzeciwie, nie zauważyłem tego w
    > pierwszej chwili a w tej chwili on jest nieosiagalny a ja nie wiem co i

    Oj coś ty taki podejrzliwy. Adwokat napisał wszytko ok. Podpisuj bo termin
    14 dni minie!

  • 5. Data: 2004-03-08 18:47:20
    Od: a...@p...onet.pl

    > jak
    > >

    > Oj coś ty taki podejrzliwy. Adwokat napisał wszytko ok. Podpisuj bo termin
    > 14 dni minie!

    podpisałem i zaniosłem
    Z natury jestem podejrzliwy - nabyta cecha
    najpierw byłem świadkiem,
    potem donoszono do prokuratury na mnie dwa razy ze popełniłem przestepstwo
    prokuratura dwa razy umorzyła postepowanie, na jego zażalenia sad oba
    postanowienia prokuratury podtrzymał
    a on na podstawie tych postanowień złożył pozew do innego sadu o odszkodowanie
    sąd zasądził mi kwotę do zapłaty
    ja złożyłem sprzeciw

    i teraz tak: tyle nerwów, bo nie znam sie na przepisach sadowych, koszty -
    jazda na rozprawy ponad 100 km, koszt sporzadzenia sprzeciwu (140zł) i teraz
    chciałbym wiedzieć co ja z tego odzyskam, ile to wyniesie wg. wspomnianych
    norm przypisanych?

    w kazdym razie dzieki za odpowiedzi

  • 6. Data: 2004-03-08 18:56:34
    Od: "Kalik" <p...@w...pl>

> [...]
    teraz
    > chciałbym wiedzieć co ja z tego odzyskam, ile to wyniesie wg. wspomnianych

    To na ostatniej rozprawie musisz koniecznie złożyć spis kosztów obejmujący
    koszty dojazdów (wysokość kosztów dojazdu środkami komunikacji publicznej
    chyba że udowodnisz, ze nie mogłeś dojechać na czas środkami kom. masowej,
    wówczas kilometrówkę), bo sąd nie zasądzi ci kosztów przejazdów przy użyciu
    formułki wg norm przepisanych.