  • 1. Data: 2004-03-08 16:25:34
    Temat: Piractwo ksiażkowe
    Od: "pioootr" <p...@o...pl>

    "Żadna część tej książki nie może być powielona ani rozpowszechniania za
    pomocą urządzeń elektronicznych, mechanicznych, kopiujących, nagrywających i
    innych - bez pisemnej zgody autora i wydawcy". Taki napis widnieje na coraz
    większej ilości ksiażek.
    Także tych skserownych przez studentów, i nie są to kopie ich legalnie
    zakupionych egzemplarzy (pieczątki biblioteki). To nie jest piractwo ?
    Czekam kiedy nasza dzielna policja zorganizuje naloty na akademiki (albo i
    domy prywatne, u każdego coś się znajdzie)w poszukiwaniu tych ohydnych
    złodziei wartości intelektualnej, a jakie będą mieli wyniki!
    pozdrawiam
    Piotr

  • 2. Data: 2004-03-08 16:39:03
    Temat: Re: Piractwo ksiażkowe
    Od: "poilkj" <l...@d...invalid>

    "pioootr" <p...@o...pl> wrote in message news:c2i6qm$q7f$1@news.onet.pl...
> [...]
    > Także tych skserownych przez studentów, i nie są to kopie ich legalnie
    > zakupionych egzemplarzy (pieczątki biblioteki). To nie jest piractwo ?
    Jest

> [...]
    > domy prywatne, u każdego coś się znajdzie)w poszukiwaniu tych ohydnych
    > złodziei wartości intelektualnej, a jakie będą mieli wyniki!
    Jeszcze dużo wody w Wiśle upłynie za nim to się stanie.
    Po pierwsze społeczeństwo musi być bogatsze, bo drugie u dzieci powinny być
    wyrobione nawyki, a dopiero potem można skutecznie zabrać się za punkty
    ksero, które nie odmawiają kserowania książek.
    Wszystko siedzi w człowieku.
    Spróbuj posłać malucha po papierosy do kiosku. Raczej nie kupi, bo mu nikt
    nie sprzeda.
    Spróbuj kupić alkohol jeśli wyglądasz na małolata.
    Tak samo powinno być z osobą która przychodzi skserować książkę. Powinna
    usłyszeć 'nie'.

  • 3. Data: 2004-03-08 17:39:08
    Od: Przemyslaw 'Pshemekan' Plaskowicki <p...@p...name>

    On 3/8/2004 5:39 PM, poilkj wrote :

> [...]
    > Spróbuj kupić alkohol jeśli wyglądasz na małolata.
    > Tak samo powinno być z osobą która przychodzi skserować książkę. Powinna

    Tylko, żeby nie wylewać dziecka z kąpielą. Bo na przykład mogę
    całkowicie legalnie skserować całą książkę H. Sienkiewicza, albo
    powiedzmy Słowackiego, nie wspominając o kodeksie karnym albo Volumina
    Legum. Warto też pamiętać, że niektóre pozycje istnieją w 500
    egzemplarzach na całą Polskę, albo w 2 egzemplarzach na 200 studentów.
    Warto też wspomnieć, że disclaimer jest nie dokońca zgodny z prawem:
    "Żadna część tej książki nie może być powielona ani rozpowszechniania za
    pomocą urządzeń elektronicznych, mechanicznych, kopiujących,
    nagrywających i innych - bez pisemnej zgody autora i wydawcy."

    Demonstracja:
    JK Rowling ma bardzo specyficzne poczucie humoru: "ale jego ulubionym
    zajęciem [Pufka] jest przyklejanie swego jęzorka do nosa śpiących
    czarodziejów i zjadanie jego smarków." [Fantastyczne zwierzęta i jak je
    znaleźć].
    Koniec demonstracji.

    Właśnie powieliłem część tej książki przy pomocy urządzeń
    elektronicznych i innych - bez pisemnej zgody autora i wydawcy. Zrobiłem
    to jednak całkowicie legalnie.

    Pozdrawiam,
    --
    Przemysław 'Pshemekan' Płaskowicki
    I know how men in exile feed on dreams of hope (Aeschylus, Agamemnon)

  • 4. Data: 2004-03-08 18:34:08
    Od: "Psychik" <p...@Z...pl>

    Użytkownik "poilkj" <l...@d...invalid> napisał:

    > Tak samo powinno być z osobą która przychodzi skserować książkę.
    > Powinna usłyszeć 'nie'.

    skrypt do laboratorium. ostatnbie wydanie z roku '76. naklad 100 sztuk.
    w czytelni jedna sztuka. autorzy zgadzaja sie na xerowanie, bo innego
    wyjscia nie ma. nikt tego nie wyda ponownie. xero ma odmawiac? wolalbym, aby
    to "zlecajacy" ponosil odpowiedzialnosc z ewentualna wine...
    a podateg od xero na co idzie? przeciez wskoczylo jakis czas temu
    procentowanie na plyty cd-r/cd-rw/xero/kasety/itp....

    --
    Psychik
    howuser&userid=360448

  • 5. Data: 2004-03-08 18:42:38
    Od: "bd" <b...@o...pl>

    > Jeszcze dużo wody w Wiśle upłynie za nim to się stanie.
    > Po pierwsze społeczeństwo musi być bogatsze, bo drugie u dzieci powinny być
    > wyrobione nawyki,

    zgadza sie. trzeba zmienic nawyki. trzeba zaczac tepic kazda kradziez,
    kazde cwaniactwo, kazde male naruszenie prawa. bardzo czesto mowimy, ze
    rzad kradnie, ze politycy kradna, a prawda jest taka, ze niemal kazdy
    kradnie lecz kazdy na miare swoich mozliwosci. bo kradnie ten, co wynosi
    z pracy papier do drukarki, ten co uzywa firmowej komorki do spraw
    prywatnych i ten co wykorzystujac stanowisko zalatwia prace rodzinie.
    kradnie polityk, ktory kiedys byl zwyklym obywatelem bez mozliwosci.
    kazdy mowi: ONI. a ONI to my. nalezy zaczac od siebie i swojego srodowiska.
    nalezy potepiac kazde takie zachowanie u swoich znajomych. bo nie mozna
    narzekac na zlodzieji i jednoczesnie kupowac kradziona komorke, bo taniej.
    nie mozna mowic, ze cos jest drogie i dlatego sie kradnie - kseruje ksiazki,
    kopiuje plyty itd. brak pieniedzy nie usprawiedliwia. mnie nie stac na
    porsche wiec musze na nie zapracowac. nie moge ukrasc. brak kasy mnie nie
    usprawiedliwi. "biedni" studenci tez nie maja prawa kserowac ksiazek, a
    kseruja bo uwazaja, ze nie maja kasy. na co innego maja:)

    troche sie rozpisalem ale powaznie drazni mnie zlodziejstwo i tzw
    niska szkodliwosc czynu. kara powinna byc zawsze, ale sprawiedliwa
    a nie surowa tak jak chce pis. mala kradziez mala kara, bo za surowa
    kara odnosi skutek odwrotny od zamierzonego.

    no ale tego powinni sie ludzie uczyc juz w domu i szkole. nawet sciaganie
    powinno byc karane i napietnowane jako oszustwo bo w rzeczywistosci takim
    jest.

    pozdr.
    marcin

  • 6. Data: 2004-03-08 18:46:14
    Od: "bd" <b...@o...pl>

> [...]
    >
    > Właśnie powieliłem część tej książki przy pomocy urządzeń
    > elektronicznych i innych - bez pisemnej zgody autora i wydawcy. Zrobiłem

    nie powieliles, zacytowales i odniosles sie do fragmentu.
    to nie jest to samo, co xerowanie.
    pozdr.
    marcin

  • 7. Data: 2004-03-08 19:25:03
    Od: "WSm" <w...@s...pl>

    Użytkownik "bd" <b...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > z pracy papier do drukarki, ten co uzywa firmowej komorki do spraw
    > prywatnych i ten co wykorzystujac stanowisko zalatwia prace rodzinie.
    A także ten, kto bezceremonialnie wjeżdża na oświetlony plac postojowy przy
    bloku mieszkalnym, opatrzony tablicami "teren prywatny" i parkuje co noc
    swój samochód, sam mieszkając kilka ulic dalej. Na zwróconą uwagę, że plac
    na terenie spółdzielni mieszkaniowej, wykupiony przez lokatorów wraz z
    mieszkaniami jest ich własnościa prywatną i nie życzą sobie obcych (co chyba
    zrozumiałe) awanturuje się i parkuje nadal tak w dzień jak i w nocy. A straż
    miejska odmawia interwencji - bo teren prywatny. Czy grodzić się będziemy po
    mieście, jak na wsi? A to właśnie też jest pewien rodzaj kradzieży mienia
    prywatnego.
    To tak na marginesie piractwa ksiązkowego.
    Kserowanie książek na własne potrzeby naukowe (np. studenta) akurat nie jest
    piractwem w rozumieniu ustawy o prawie autorskim. Dopiero dalsza dystrybucja
    tekich odbitek - już jest.
    [...]
> [...]
    > powinno byc karane i napietnowane jako oszustwo bo w rzeczywistosci takim
    Tu dodam, że należy na tego typu wykroczenia czy przestępstwa reagować
    natychmiast, gdyż powielane stają się swego rodzaju "normą społeczną"
    akceptowaną coraz powszechniej i wówczas karanie nie wywołuje respektu, ale
    zdziwienie i oburzenie.
    WSm

    ---

  • 8. Data: 2004-03-08 20:24:29
    Od: Przemyslaw 'Pshemekan' Plaskowicki <p...@p...name>

    On 08/03/2004 19:46, bd wrote :

    > nie powieliles, zacytowales i odniosles sie do fragmentu.
    > to nie jest to samo, co xerowanie.

    Nie warto się kłócić, ale moim zdaniem spełniłem przesłanki cytowanego
    zakazu. Chciałem wykazać, że jego sformułowanie jest zbyt szerokie.

    --
    Przemyslaw 'Pshemekan' Plaskowicki
    They say that God is everywhere, and yet we always think of Him as

  • 9. Data: 2004-03-08 20:59:24
    Od: "kowal" <k...@o...pl>

    rozpalcie ognisko koło jego samochodu zaraz pozaparkowaniu... i poproście
    żeby go z tamtąd zabrał bo przeszkadza w smarzeniu kiełbasek.....

    na pewno zabierze

    pozdro

  • 10. Data: 2004-03-08 21:43:39
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "pioootr" <p...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]

    Ja bym chciał tylko zauważyć, że takie praktyki częściowo zalegalizowano
    ustanawiając jakąś tam opłatę od między innymi kserokopiarek na rzecz
    związku autorów.