  • 41. Data: 2006-11-11 14:49:52
    Temat: Re: zamykanie klatki schodowej na klucz
    Od: Bremse <bremse{usun.to}@wp.pl>

    On Fri, 10 Nov 2006 19:14:57 +0100, "Marx" wrote:

> [...]
    >21 na klucz i otwierania rano o godz 6, co skutkuje tym, ze kazdy musi nosic
    >ze soba klucz. Czy to wraca czy wychodzi do pracy, nie mowiac juz o jakis
    >wyjsciach na kolacje czy impreze.
    >Klatka ma domofon na kod, tak, ze nikt z ulicy nie wejdzie sobie do srodka
    >bez poproszenia wlasciciela mieszkania lub znajomosci kodu.
    >Czy, aby takie zamykanie na klucz klatki nie jest NIEzgodne z prawem?
    >Googluje, ale malo mi wypada, prosze o jakas podpowiedz. Nasuwa mi sie od
    >razu haslo blokada drogi przeciwpozarowej / ucieczki w razie pozaru /

    Może porozmawiaj z dzielnicowym i powiedz mu to samo co napisałeś
    powyżej. Jak go poprosisz, to pewnie znajdzie chwilę żeby porozmawiać
    z sąsiadami.

    --
    pozdrawiam
    Bremse

  • 42. Data: 2006-11-11 16:50:01
    Od: Tomasz Trystula <t...@t...pl>

    On 2006-11-10, Marx <m...@g...com> wrote:

> [...]
    > Googluje, ale malo mi wypada, prosze o jakas podpowiedz. Nasuwa mi sie od
    > razu haslo blokada drogi przeciwpozarowej / ucieczki w razie pozaru /

    Mialem identyczna sytuacje. List do zarzadu i do kazdego z mieszkancow
    zalatwil sprawe. W razie czego podeprzyj sie rozporzadzeniem Ministra
    Spraw Wewnetrznych i Administracji z dnia 21 kwietnia 2006 r. w sprawie
    ochrony przeciwpozarowej budynkow, innych obiektow budowlanych i
    terenow. (Dz.U.06.80.563)

    Przygladnij sie paragrafowi 4, ustep 1, punkt 13, oraz punkt 16, litera
    e. Nastepnie paragraf 11.

    --
    Tomasz Trystula

  • 43. Data: 2006-11-11 21:26:11
    Od: "Hania " <v...@N...gazeta.pl>

    Marx <m...@g...com> napisał(a):

    sama chcialam kiedys zamontowac kratę, która odgradzałaby tylko kawałek
    korytarza i moje (tylko moje, zadnych dodatkowych) mieszkanie od reszty
    bloku (bo u mnie z kolei stetryczale babcie otwierają domofon kazdemu, kto
    dzwoni) i spoldzielnia odmowila mi zgody ze wzgl. na warunki p/poz wlasnie
    mimo, ze zaręczalam, ze w syt. pozaru nie bede miala do nikogo pretensji ;-)

    Zglos sprawę PISEMNIE do strazy pozarnej, kopię do wiadomości spółdzielni/
    wspolnoty.

    pozdr.h.

  • 44. Data: 2006-11-11 22:04:08
    Od: "Marx" <m...@g...com>

    > Przepraszam, a to nie WSPÓLNOTA zmienia zamki ?? To w takim razie
    > kryminałem pachnie - jak wszyscy mieszkańcy nie dysponują kluczem.

    A no nie... czasem dostaje nowy klucz, a czasem trzeba isc i sobie
    dorobic... Pare razy tez zdarzylo sie, ze klucz pasowal, panowie
    wykombinowali taka sama wkladke... ehh

  • 45. Data: 2006-11-11 22:05:18
    Od: "Marx" <m...@g...com>

    > Zglos sprawę PISEMNIE do strazy pozarnej, kopię do wiadomości spółdzielni/
    > wspolnoty.

    Dzieki, sprobuje.

  • 46. Data: 2006-11-11 22:05:31
    Od: "Marx" <m...@g...com>

> [...]
    > terenow. (Dz.U.06.80.563)
    >
    > Przygladnij sie paragrafowi 4, ustep 1, punkt 13, oraz punkt 16, litera

    OK, to sa konkrety ;) Bardzo dziekuje!

  • 47. Data: 2006-11-11 23:34:14
    Od: Kaja <k...@n...ma.wp.pl>

    o...@o...pl napisał(a):

    > Tu chodzi właśnie o to, że drzwi są oprócz tego zamykane na klucz i możesz
    > sobie tę klamkę wciskać ile chcesz. Życzę powodzenia w przypadku pożaru.

    W moim bloku, na każdym korytarzu są takie drzwi, gdzie z jednej strony
    klamka do popchnięcia, z drugiej (od wewnątrz) normalna klamka. Wyjść
    normalnie można. Przy *wchodzeniu* na swój korytarz (4 lokatorów) trzeba
    otworzyć kluczem lub ktoś życzliwy naciśnie na dzwonek/brzęczyk, który
    jest w miejscu dzwonka przy każdym mieszkaniu.

    --
    Kaja

  • 48. Data: 2006-11-12 07:00:34
    Od: "Lesio5" <l...@w...pI>

    Użytkownik "Marx" <m...@g...com> napisał w wiadomości

    > A no nie... czasem dostaje nowy klucz, a czasem trzeba isc i sobie
    > dorobic... Pare razy tez zdarzylo sie, ze klucz pasowal, panowie
    > wykombinowali taka sama wkladke... ehh

    W tym sęk, że ci PANOWIE nie mają prawa zmieniać samowolnie zamka. Ma to
    prawo zarządca - czyli administrator zatrudniany przez Wspólnotę.
    W każdym razie i tak wspólnota jest odpowiedzialna za zablokowanie w nocy
    drogi ewakuacyjnej i poniesie tego konsekwencje.

    --
    Leszek Grelak - Lesio5
    I thought I was someone else, someone good.

  • 49. Data: 2006-11-12 16:57:45
    Od: leon <L...@n...interia.pl>

    > Tak jak nizej napisze:
    > nic to nie daje ;] Starsi panowie zmieniaja zamki szybciej i sprawniej
    > niz nie jeden wlamywacz...
    Mialem podobny problem, mieszkam na parterze. Czesc mieszkancow w lecie
    stwierdzila iz nie bedzie zamykac drzwi (bo co chwile ktos chodzi -
    domofon tez jest).
    W tym celu wysuwali dolny zamek, ktory oczywiscie nikt na noc nie zamykal.
    Skutkowalo to
    ustawicznym strzelaniem zamka o framuge. Po kilku dyskusjach z
    mieszkancami oraz
    spoldzielnia wzilaem sprawy w swoje rece. Ucialem pila katowa dolny zamek.
    Po wymianie
    zamka sytuacja sie powtarza. Kontynuujemy kuracje. Odciacie elemetu oraz
    zaspawanie
    otworow w drziwach i metalowej framudze. Tego juz nie ruszyli. Teraz
    musza uzywac domofonu

    Moze to jest malo ladne i nie do konca zgodane z prawem lecz skuteczne.

    leon

    --
    Jezeli przyjmiemy, ze pi wynosi 2,87 to otrzymamy bledne kolo- Lysa
    Spiewaczka

  • 50. Data: 2006-11-14 11:05:14
    Od: " 666" <j...@w...eu>

    Poza siłą nacisku konieczną do otwarcia drzwi...
    JaC

    > Przy istnieniu domofonu jest to nieuzasadniona, bezsensowna redundancja.

    It has removed 2452 spam emails to date.
    Try SPAMfighter for free now!