  • 1. Data: 2006-11-10 18:14:38
    Temat: Re: zamykanie klatki schodowej na klucz
    Od: Andrzej Orłowski-Skoczyk <a...@i...edu-youknowwhat.pl>

    10 lis 06 (piątek), 19:14 (GMT +1), pl.soc.prawo
    Marx napisał:

    > Googluje, ale malo mi wypada, prosze o jakas podpowiedz. Nasuwa mi sie od
    > razu haslo blokada drogi przeciwpozarowej / ucieczki w razie pozaru /
    > zagrozenia... Dobrze mysle?

    Nie ma co guglać. Pierwszym krokiem jest w takiej sytuacji przeczytanie
    obowiązujących w budynku aktów prawnych (regulaminów, uchwał ew. wspólnoty
    mieszkaniowej, zarządzeń spółdzielni etc.). Przy okazji określisz formę
    prawną, pod jaką funkcjonuje budynek, i zdefiniujesz jego
    opiekuna/zarządcę. A potem - jeśli coś się nie podoba - będzie już
    wiadomo, do kogo się zwrócić.

    A przy okazji - nie lepiej pogadać z nadgorliwym sąsiadem? I czy aż tak
    uciążliwy jest ów klucz?

    Niedawno był podobny wątek - o "przymusie" posiadania domofonu. Poszukaj.
    --
    Andrzej Orłowski-Skoczyk

  • 2. Data: 2006-11-10 18:14:57
    Temat: zamykanie klatki schodowej na klucz
    Od: "Marx" <m...@g...com>

    Witam,

    mam pytanie dot. dosc uciazliwego zjawiska. W klatce gdzie mieszka sporo
    emerytow, ktorys z nich wpadl na pomysl zamykania klatki schodowej po godz
    21 na klucz i otwierania rano o godz 6, co skutkuje tym, ze kazdy musi nosic
    ze soba klucz. Czy to wraca czy wychodzi do pracy, nie mowiac juz o jakis
    wyjsciach na kolacje czy impreze.
    Klatka ma domofon na kod, tak, ze nikt z ulicy nie wejdzie sobie do srodka
    bez poproszenia wlasciciela mieszkania lub znajomosci kodu.
    Czy, aby takie zamykanie na klucz klatki nie jest NIEzgodne z prawem?
    Googluje, ale malo mi wypada, prosze o jakas podpowiedz. Nasuwa mi sie od
    razu haslo blokada drogi przeciwpozarowej / ucieczki w razie pozaru /
    zagrozenia... Dobrze mysle?

    Z gory dziekuje
    pozdrawiam
    M.

  • 3. Data: 2006-11-10 18:44:17
    Od: "Lesio5" <l...@w...pI>

    Użytkownik "Marx" <m...@g...com> napisał w wiadomości
> [...]
    > Googluje, ale malo mi wypada, prosze o jakas podpowiedz. Nasuwa mi sie od
    > razu haslo blokada drogi przeciwpozarowej / ucieczki w razie pozaru /

    Kto jest zarządcą klatki ? Wspólnota? Spółdzielnia ? Zgłosić tam problem.
    Widzimisię jakichś emerytów nie jest obowiązującym prawem.
    W momencie jak okaże się że to zamykanie jest usankcjonowane (jakims cudem)
    przez zarządcę budynku - zgłosić sprawę do Straży Pożarnej. Masz dobry
    kierunek myślenia - blokada drogi przeciwpożarowej i mandat dla zarządcy
    terenu skutecznie rozwiąze problem.

    --
    Leszek Grelak - Lesio5
    I thought I was someone else, someone good.

  • 4. Data: 2006-11-10 18:46:06
    Od: "Lesio5" <l...@w...pI>

    Użytkownik "Andrzej Orłowski-Skoczyk"
    <a...@i...edu-youknowwhat
    .pl> napisał w
    wiadomości news:op.titbmonag9gkh2@arabkadarab...

    > A przy okazji - nie lepiej pogadać z nadgorliwym sąsiadem? I czy aż tak
    > uciążliwy jest ów klucz?

    Klucz nie jest uciążliwy. Jest ŚMIERTELNIE NIEBEZPIECZNY w razie pożaru.
    Domofon blokuje tylko wejście, nie blokuje drogi ucieczki. Subtelna róznica.

  • 5. Data: 2006-11-10 18:49:08
    Od: "Lukasz" <l...@p...onet.WYTNIJpl>

    > Masz dobry
    > kierunek myślenia - blokada drogi przeciwpożarowej i mandat dla zarządcy
    > terenu skutecznie rozwiąze problem.

    To w takim razie wszystkie drzwi powinny stać otworem!
    Na pewno to nie ta droga, bo wszystkie nowe bloki mają drzwi zamykane na
    klucz i gdyby to był jakiś problem dla straży, to nie przeszłyby jakiejś tam
    inspekcji SP przed oddaniem do użytku.

    --
    Lukasz
    N 50 05' 04"

  • 6. Data: 2006-11-10 19:15:35
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Lukasz wrote:

> [...]
    > klucz i gdyby to był jakiś problem dla straży, to nie przeszłyby jakiejś tam

    Chyba z możliwością zamknięcia na klucz, a nie zamykane na klucz? Bo
    jeśli to drugie, to w przypadku pożaru będzie wesoło...

  • 7. Data: 2006-11-10 19:17:44
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Marx wrote:

> [...]
    > ze soba klucz. Czy to wraca czy wychodzi do pracy, nie mowiac juz o jakis

    To akurat słaby argument, bo tak czy inaczej musisz mieć klucz do
    własnych drzwi ;)

    > Klatka ma domofon na kod, tak, ze nikt z ulicy nie wejdzie sobie do srodka
    > bez poproszenia wlasciciela mieszkania lub znajomosci kodu.
    > Czy, aby takie zamykanie na klucz klatki nie jest NIEzgodne z prawem?

    Przy istnieniu domofonu jest to nieuzasadniona, bezsensowna redundancja.

    > Googluje, ale malo mi wypada, prosze o jakas podpowiedz. Nasuwa mi sie od
    > razu haslo blokada drogi przeciwpozarowej / ucieczki w razie pozaru /
    > zagrozenia... Dobrze mysle?

    IMHO tak.

  • 8. Data: 2006-11-10 19:53:34
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Marx" <m...@g...com> napisał w wiadomości

    Zaczął bym od przepisów przeciwpożarowych. podejrzewam, że drzwi od klatki są
    drogą ewakuacji.

  • 9. Data: 2006-11-10 20:20:06
    Od: castrol <j...@w...wp.pl>

    Marx napisał(a):

    > Googluje, ale malo mi wypada, prosze o jakas podpowiedz. Nasuwa mi sie od
    > razu haslo blokada drogi przeciwpozarowej / ucieczki w razie pozaru /
    > zagrozenia... Dobrze mysle?

    Bardzo dobrze myslisz. Drzwi musza miec mozliwosc otwarcia sie w razie
    awarii. Stad w przypadku wszystkich domofonow, w drzwiach wyjsciowych
    jest klamka ktora da sie je otworzyc.

    Jacek

  • 10. Data: 2006-11-10 20:21:29
    Od: castrol <j...@w...wp.pl>

    Lukasz napisał(a):

    > To w takim razie wszystkie drzwi powinny stać otworem!

    Chyba czegos nie rozumiesz :)

    > Na pewno to nie ta droga, bo wszystkie nowe bloki mają drzwi zamykane na
    > klucz i gdyby to był jakiś problem dla straży, to nie przeszłyby jakiejś tam
    > inspekcji SP przed oddaniem do użytku.

    Gdzie masz takie bloki ktore maja drzwi zamykane na klucz? Myslisz o
    domofonie chyba, i tak sie sklada ze kazde takie drzwi da sie otworzyc
    chcac wyjsc bez koniecznosci uzywania klucza.

    Jacek