  • 31. Data: 2006-11-11 00:20:58
    Temat: Re: zamykanie klatki schodowej na klucz
    Od: Kaja <k...@n...ma.wp.pl>

    Lukasz napisał(a):

    > U mnie, na starym mieszkaniu tak było. Ale brama była dwuskrzydłowa. Żeby
    > wyjść wystarczyło wyjąć tylko blokadę z dołu i z góry i wypchnąć drzwi. W
    > nowym bloku nie ma takiej możliwości, ale może, jeśli szyba pozwala na jej
    > zbicie, to wystarczy?

    Czy Ty jesteś aż tak prymitywny, nie rozumiesz, że istnieje takie coś
    jak brzęczyk. Naciśnięcie na dzwonek/przycisk i lekkie popchnięcie
    drzwi wystarczy. Ponadto zazwyczaj od strony mieszkań są normalne klamki
    i można normalnie wyjść.
    Nie trzeba drzwi rozwalać i szyby tłuc. Zresztą zawsze można poprosić
    osobę, która Cię wpuściła do mieszkania - o wypuszczenie.
    Trzeba niszczyć cudze mienie i dobro?

    --
    Kaja

  • 32. Data: 2006-11-11 00:25:54
    Od: Kaja <k...@n...ma.wp.pl>

    Jasko Bartnik napisał(a):

    > Ogladalem swego czasu sympatyczny filmik szkoleniowy. W razie pozaru
    > otworzenie kluczem przez spanikowanego mieszkanca zamka typu Yale (te
    > najczesciej spotykane z plaskim kluczem) trwa okolo minuty. Czasem ta
    > sztuka nie udaje sie wcale i za otwieranie musi sie brac ktos inny. Dla
    > wlamywacza otworzenie zamka typu Yale trwa okolo 3-4 sekundy.
    > Autentycznie. Nie jest to moze otwarcie zamka a raczej jego wyrwanie ale
    > przeciez nie o to chodzi zlodziejowi.

    U mnie wyłamali kratę łomem w celu połaszczenia się na rower górski.
    Po godz 5 rano, zima, śnieżek prószył. Wszystkie światła na piętrach się
    paliły, lokatorzy byli w domach. Policja zamiast jechać za złodziejem
    podjechała z drugiej strony bloku pod śmietnik i tam sobie stali.

    --
    Kaja

  • 33. Data: 2006-11-11 08:18:33
    Od: "Marx" <m...@g...com>

    > Starsi ludzie chcą mieć pewnie spokój i większe poczucie bezpieczeństwa, a
    > Ty jak prowadzisz np. w mieszkaniu dom publiczny (nie napiszę dosadniej),

    No bez takich prosze.

  • 34. Data: 2006-11-11 09:28:34
    Od: o...@o...pl

    Kaja wrote:

> [...]
    > jak brzęczyk. Naciśnięcie na dzwonek/przycisk i lekkie popchnięcie
    > drzwi wystarczy. Ponadto zazwyczaj od strony mieszkań są normalne klamki
    Tu chodzi właśnie o to, że drzwi są oprócz tego zamykane na klucz i możesz
    sobie tę klamkę wciskać ile chcesz. Życzę powodzenia w przypadku pożaru.

    olek

  • 35. Data: 2006-11-11 09:30:46
    Od: "Lesio5" <l...@w...pI>

    Użytkownik "Lukasz" <l...@p...onet.WYTNIJpl> napisał w wiadomości

    > To w takim razie wszystkie drzwi powinny stać otworem!

    Nie. Wszystkie drzwi na drodze ewakuacyjnej powinny umożliwić bezpieczne
    OPUSZCZENIE pomieszczenia. To bynajmniej nie oznacza, że powinny stać
    otworem.

    --
    Leszek Grelak - Lesio5
    I thought I was someone else, someone good.

  • 36. Data: 2006-11-11 09:35:25
    Od: "Lesio5" <l...@w...pI>

    Użytkownik "Kaja" <k...@n...ma.wp.pl> napisał w wiadomości

    Czy Ty jesteś aż tak prymitywny, nie rozumiesz, że istnieje takie coś
    jak brzęczyk. Naciśnięcie na dzwonek/przycisk i lekkie popchnięcie
    drzwi wystarczy.

    Jeśli rygiel jest NZ (normalnie zamknięty - otwiera po przepuszczeniu prądu
    prze obwód) - to również NIE wolno go stosować na wyjściu drogi
    ewakuacyjnej. W razie zaniku napięcia (częste przy pożarze) czyni z
    pomieszczenia pułapkę.
    Drzwi ewakuacyjne powinny być od wewnątrz otwierane tylko klamką lub ryglem
    NO (normalnie otwartym - w którym stan zamknięcia jest uzyskany przez
    podtrzymanie napięcia, a przy zaniku napięcia się otwiera).

  • 37. Data: 2006-11-11 09:38:52
    Od: "Lesio5" <l...@w...pI>

    Użytkownik "Marx" <m...@g...com> napisał w wiadomości

    > Wspolnota.

    > Tak, glosuje wiekszosc, osatnio bylo pol na pol. "Bo przeciez nas
    > okradna!"

    Czy jest uchwała wspólnoty w sprawie zamykania na klucz na noc? Na piśmie?
    Jeśli tak - to wyślij pismo do straży pożarnej z kopią na wspólnotę
    informującą straż o podjęciu uchweały niezgodnej z przepisami ppoż.
    Załączając kopię uchwały wspólnoty.
    Jak się zarządowi wspólnoty w pupci zagotuje po kontroli Straży i grzywnie
    szybko zmienią uchwałę i sposób zabezpieczenia klatek schodowych.

  • 38. Data: 2006-11-11 09:41:09
    Od: "SQLwysyn" <sq|vvysyn@sq|wysyn.pI>

    > No bez takich prosze.

    Ty chyba jeszcze nie znasz Kaji i jej blondynkowatości umysłowej. Nie
    zauważyłeś, że już dawno od meritum odbiegła i błądzi po obrzeżach swej
    świadomości? Z nią sie nie dyskutuje merytorycznie ...

    --
    SQLwysyn
    Nie będzie Giertych pluł nam w twarz i dzieci nam romanił ...

  • 39. Data: 2006-11-11 09:42:30
    Od: "Lesio5" <l...@w...pI>

    > Tak jak nizej napisze:
    > nic to nie daje ;] Starsi panowie zmieniaja zamki szybciej i sprawniej niz
    > nie jeden wlamywacz...

    Przepraszam, a to nie WSPÓLNOTA zmienia zamki ?? To w takim razie
    kryminałem pachnie - jak wszyscy mieszkańcy nie dysponują kluczem.

  • 40. Data: 2006-11-11 12:47:49
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Kaja wrote:

> [...]
    > a Ty jak prowadzisz np. w mieszkaniu dom publiczny (nie napiszę
    > dosadniej), to dlatego nie chciałbyś, żeby drzwi były zamknięte, bo

    Ja mam tylko jedno pytanie: zamkniesz kiedyś swą durną wirtualną mordę,
    czy będziesz trollować do swojej śmierci?