  • 1. Data: 2006-11-10 17:42:48
    Temat: dzialanie AVON i tego typu
    Od: smerf <s...@a...home.pl>

    Hej.

    Moja dziewczyna jest konsultantka w Avonie.
    Co jakis czas sklada zamowienia i rozprowadza kosmetyki rodzinie, ciociom,
    kolezankom.
    Zwrocilem jej uwage ze takie dzialanie moze byc niezgodne z prawem - nie ma firmy,
    nie placi podatkow.

    Jak to jest - czy mam racje ? Czy to podchodzi pod "szara strefe" ?
    Przeciez kupuje produkt nowy, cyklicznie, i z czesto z zamiarem odsprzedazy a nie na
    prezent.

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2006-11-10 17:52:26
    Temat: Re: dzialanie AVON i tego typu
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Fri, 10 Nov 2006 18:42:48 +0100, smerf napisał(a):

    > Jak to jest - czy mam racje ?

    Tak, masz.

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 3. Data: 2006-11-10 18:28:34
    Od: smerf <s...@a...home.pl>

    scream napisał(a):

    > Tak, masz.

    To w takim razie prawie cala siec dystrybucji Avonu to lamanie prawa.
    Ktos slyszal o jakiejs legalnej konsultantce ?
    Chyba zadna nie ma firmy.

  • 4. Data: 2006-11-10 18:42:45
    Od: "caramilla" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "smerf" <s...@a...home.pl> napisał w wiadomości

    > To w takim razie prawie cala siec dystrybucji Avonu to lamanie prawa.
    > Ktos slyszal o jakiejs legalnej konsultantce ?
    > Chyba zadna nie ma firmy.

    Myślę, że te posiadające stoiska w galeriach handlowych muszą mieć
    działaność gospodarczą i płacić podatki.
    K.

  • 5. Data: 2006-11-10 18:45:06
    Od: "Huckleberry" <n...@p...onetonet.pl>

    Użytkownik "smerf" <s...@a...home.pl> napisał w wiadomości
    > To w takim razie prawie cala siec dystrybucji Avonu to lamanie prawa.
    > Ktos slyszal o jakiejs legalnej konsultantce ?
    > Chyba zadna nie ma firmy.

    To juz jest kwestia uczciwości danej osoby.
    Ja słyszałem o wielu konsultantach (nie tylko Avonu) którzy prowadzą
    normalną działalność gospodarczą.
    pozdrawiam

  • 6. Data: 2006-11-10 18:47:51
    Od: "Angie" <j...@w...interia.pl>

    Użytkownik "smerf" <s...@a...home.pl> napisał w wiadomości

    > Chyba zadna nie ma firmy.

    Jak nie? jak sie ktos bawi w takie badziewne sprzedawanie krewnym i znajomym
    to faktycznie nie, ale te osoby, ktore chca na tym naprawde zarabiac to np
    sprzedaja ciezkie ilosci tego na allegro, otwieraja stoiska w
    supermarketach, czy wrecz wlasne sklepy. Znam w krakowie sklep gdzie kobieta
    nawet zatrudnia sprzedawczynie bo biznes kwitnie na calego. Co mnie zreszta
    zadziwia bo kosmetyki są srednie czego nie da sie powiedziec o ich cenach:)

    Angie

  • 7. Data: 2006-11-10 22:19:08
    Od: "*piotr'ek*" <piotr*eknusun@gazetaskasuj.pl>

> [...]
    > kolezankom.
    > Zwrocilem jej uwage ze takie dzialanie moze byc niezgodne z prawem - nie

    A za ile tego rozprowadza? 100 zł... 300 zł. Miliony dolarów i innych ełórów
    bokami chodzą, a Ty drobne jakieś przeżywasz. Po nocy spać nie będziesz
    mógł.

  • 8. Data: 2006-11-10 22:28:05
    Od: smerf <s...@a...home.pl>

    > A za ile tego rozprowadza? 100 zł... 300 zł. Miliony dolarów i innych
    > ełórów bokami chodzą, a Ty drobne jakieś przeżywasz. Po nocy spać nie
    > będziesz mógł.

    Mylisz sie sadzac ze przezywam drobne zakupy mojej dziewczyny.
    Chodzi mi o caly system dystrybucji - takich konsultantek sa dziesiatki
    albo a moze setki tysiecy w Polsce.

    Wiekszosc z nich niestety dziala bez posiadania DG.
    Takie konsultantki werbuja kolejne, te nastepne i tak dziala ten system.
    Skad czasem 'biedne' nieobyte z przepisami dziewczeta maja wiedziec ze to co robia
    jest nielegalne.

    Wlasciciele AVONu na tym wlasnie zarabiaja MILIONY.
    Gdyby kazda musiala prowadzic DG, odprowadzac podatki, prowadzic ksiegi - byloby
    inaczej.

  • 9. Data: 2006-11-10 22:30:30
    Od: smerf <s...@a...home.pl>

> [...]
    > zadziwia bo kosmetyki są srednie czego nie da sie powiedziec o ich cenach:)

    Z ciekawosci zadalem pytania na Allegro handlujacym Avon'em.
    Na razie mam 2 odpowiedzi - tak dostane FV, i niestety nie ma takiej mozliwosci

  • 10. Data: 2006-11-10 22:31:53
    Od: smerf <s...@a...home.pl>

> [...]
    >
    > Wielkiej sondy nie robie ;) Jak mi jutro odpowie pozostale 5 osob napisze jutro :)

    odpowiedz jakiej sie spodziewalem, sadze ze wiekszosc nie ma DG

    "Witam
    Przykro mi ale nie, jestem konsultantką, nie prowadzę sklepu z kosmetykami
    Pozdrawiam"