  • 1. Data: 2006-11-10 20:27:17
    Temat: Prawa policji
    Od: "Szymon Fortuna" <s...@N...com>

    Witam wszystkich!
    Mam pytanie dotyczące praw policji - mam 14 lat, dziś zostałem zatrzymany
    wraz z kolegami przez dwóch funkcjonariuszy Policji - za to, że w momencie
    kiedy oni weszli na alejkę na pl. Sikorskiego w Krakowie my stanowczym
    krokiem zaczęliśmy go opuszczać. Podeszli do nas, oczywiście żadnej
    legitymacji, nic. I "otwierać plecaki, zobaczymy czy nie macie browarów".
    Oczywiście nic nie znaleźli, i nawet nie mam nic przeciwko takim
    przeszukaniom, tylko chciałbym wiedzieć do czego zarówno ja, jak i
    funkcjonariusze mają prawo. Google pomogły i znalazły, że mogli tak zrobić,
    tyle że powinni spisać protokół, a nie zrobili. Czy mógłbym prosić o
    informację o jakiejś ustawie/części kodeksu karnego, która regulowałaby
    działanie policjantów w takich sytuacjach?
    Pozdrawiam i z góry dziękuję,
    svorka

  • 2. Data: 2006-11-10 20:48:03
    Temat: Re: Prawa policji
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Fri, 10 Nov 2006 21:27:17 +0100, Szymon Fortuna napisał(a):

    > funkcjonariusze mają prawo. Google pomogły i znalazły, że mogli tak zrobić,
    > tyle że powinni spisać protokół, a nie zrobili.

    Gdybyś poprosił, to byś dostał taki protokół. On nie jest obligatoryjnie
    wydawany każdemu przeszukanemu.

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 3. Data: 2006-11-10 21:15:32
    Od: "Wiech" <w...@s...com.pl>

    > Gdybyś poprosił, to byś dostał taki protokół. On nie jest obligatoryjnie
    > wydawany każdemu przeszukanemu.

    powiem tak: teoretycznie masz rację, ale jestem gotów się
    założyć, że gdyby o to poprosił, to zostałoby to potraktowane
    jako "stawianie się" i wylądowałby na komendzie.

  • 4. Data: 2006-11-10 21:22:12
    Od: KrzysiekPP <j...@N...ceti.pl>

    > założyć, że gdyby o to poprosił, to zostałoby to potraktowane
    > jako "stawianie się" i wyl?dowałby na komendzie.

    Wtedy musieliby wezwac rodzicow ... i nagle sie okaze, ze przychodzi
    poseł co stacje we Włoszczowej załatwił :)))

    --
    Krzysiek, Krakow, http://kszysiek.xt.pl/

  • 5. Data: 2006-11-10 21:54:55
    Od: Przemek <p...@w...pl>

    Nie wiem w czym problem, wylegitymowali was, sprawdzili i było wszystko
    ok, i to nie było przeszukanie tylko zapewne sami otworzyliście plecaki
    na prośbę policjantów.Taka już jest Policja, że jej zadaniem jest m.in
    zapobieganie, działania prewencyjne, sprawdzanie, cukierków pewnie nie
    będą rozdawać, i dobrze.

  • 6. Data: 2006-11-10 22:06:33
    Od: "Szymon Fortuna" <s...@N...com>

> [...]
    > prośbę policjantów.Taka już jest Policja, że jej zadaniem jest m.in
    > zapobieganie, działania prewencyjne, sprawdzanie, cukierków pewnie nie

    Nie wylegitymowali, tylko stali nad nami i sprawdzali plecaki.
    Co do działań policji, ok, rozumiem, takie jej zadanie... tylko zdaje się,
    że oni mają określone jakąś ustawą prawa, a ja chciałbym je poznać.
    Czy ktoś z Szanownych Grupowiczów wie, gdzie mogę je znaleźć?
    Pozdrawiam

  • 7. Data: 2006-11-10 22:28:35
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Fri, 10 Nov 2006 23:06:33 +0100, Szymon Fortuna napisał(a):

    > Czy ktoś z Szanownych Grupowiczów wie, gdzie mogę je znaleźć?

    Opisane są w Ustawie o Policji, szukaj jej na stronie KGP w dziale Prawo.

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 8. Data: 2006-11-10 22:29:06
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Fri, 10 Nov 2006 22:15:32 +0100, Wiech napisał(a):

    > powiem tak: teoretycznie masz rację, ale jestem gotów się
    > założyć, że gdyby o to poprosił, to zostałoby to potraktowane
    > jako "stawianie się" i wylądowałby na komendzie.

    A ja kiedyś uprzedziłem policjanta że będe chciał protokołu z jego działań
    i nagle sie okazało, że przeszukanie jednak nie jest konieczne.

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 9. Data: 2006-11-10 22:47:49
    Od: "Wiech" <w...@s...com.pl>

    > A ja kiedyś uprzedziłem policjanta że będe chciał protokołu z jego działań
    > i nagle sie okazało, że przeszukanie jednak nie jest konieczne.

    a miałeś wtedy 14 lat?

  • 10. Data: 2006-11-10 23:06:37
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Fri, 10 Nov 2006 23:47:49 +0100, Wiech napisał(a):

    > a miałeś wtedy 14 lat?

    16 albo 17, nie pamietam juz

    --
    best regards,