  • 1. Data: 2013-05-10 17:09:14
    Temat: zamwowienia publiczne wadium niestartowanie w przetargu
    Od: "Wojtek" <g...@w...pl>

    Witam!

    Jest sobie przetarg na usługi w Gminie. Wpłaciłem wadium, jednak z pewnych
    przyczyn nie mogę (nie chcę) wystartować w tym przetargu (złożyć oferty).
    Czy wadium przepadnie?

  • 2. Data: 2013-05-10 17:32:05
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Wojtek wrote:
    > Witam!
    >
    > Jest sobie przetarg na usługi w Gminie. Wpłaciłem wadium, jednak z
    > pewnych przyczyn nie mogę (nie chcę) wystartować w tym przetargu (złożyć
    > oferty). Czy wadium przepadnie?

    Gminy robią to nagminnie. Zatrzymują wadium, ze wzgledu na niezlozneie
    przez ciebie dokumentow lub zlozenie niekompletnych.
    Lepiej zlozyc komplet dokumentow, tak aby nie wygrac.

    Wszystko zalezy od uczciwosci urzednikow.

  • 3. Data: 2013-05-11 18:20:44
    Od: AdamS <f...@f...pl>

    Dnia Fri, 10 May 2013 17:09:14 +0200, Wojtek napisał(a):

> [...]
    > przyczyn nie mogę (nie chcę) wystartować w tym przetargu (złożyć oferty).

    Na pewno powinni zrócić wadium zgodnie z art.46 ust.1 pzp

    Jak chcesz wcześniej to patrz ust.2 ww art. Co prawdna nie wycofałeś
    oferty tylko w ogóle jej nie złożyłeś ale efekt jest ten sam, tzn. w
    przed upływem terminu składania ofert Twojej oferty zamawiający nie
    posiada.

    Celem wadium jest zabezpieczenie oferty a nie samych chęci wzięcia
    udziału w postępowaniu.

    Zamawiający zatrzymuje wadium w ściśle określonych przypadkach
    określonych w ust. 4a i 5 a nie uznaniowo.
    --
    Pozdrawiam AdamS