  • 1. Data: 2013-05-10 13:06:11
    Temat: Utrzymuję dorosłego syna - czy zgodnie z prawem jest to darowizna ?
    Od: "PKO" <m...@o...pl>

    Witam,

    utrzymuję w domu /dach, wikt i opierunek/ dorosłego, niepracującego,
    nieuczącego się, w pełni sprawnego syna. Czy hipotetycznie mogę wykazać
    darowiznę na jego rzecz ?

    Pozdrawiam
    J.

  • 2. Data: 2013-05-10 15:43:03
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    PKO wrote:
    > Witam,
    >
    > utrzymuję w domu /dach, wikt i opierunek/ dorosłego, niepracującego,
    > nieuczącego się, w pełni sprawnego syna. Czy hipotetycznie mogę wykazać
    > darowiznę na jego rzecz ?

    Nie.
    Bo zgodnie z KRIO masz taki obowiązek.

    Po za tym gdzie chcesz tą darowiznę "wykazywac" i po co?

  • 3. Data: 2013-05-10 15:46:15
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 10.05.2013 15:43, witek pisze:

    > Nie.
    > Bo zgodnie z KRIO masz taki obowiązek.

    E? Do jakiego wieku niby? Będzie tak siedział na jego/jej utrzymaniu w
    nieskończoność?

    > Po za tym gdzie chcesz tą darowiznę "wykazywac" i po co?

    A nie powinien/powinna? Bo w sumie gość dostaje darmo żarło, darmo
    czynsz darmo pranie... Więc limit darowizny bez zgłoszeń się chyba
    skończy szybko.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 4. Data: 2013-05-10 16:03:30
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Przemysław Adam Śmiejek wrote:

    > E? Do jakiego wieku niby?

    Emerytalnego.

    > Będzie tak siedział na jego/jej utrzymaniu w
    > nieskończoność?

    Jak sie nie usamodzielni to na to wygląda.

    > A nie powinien/powinna? Bo w sumie gość dostaje darmo żarło, darmo
    > czynsz darmo pranie... Więc limit darowizny bez zgłoszeń się chyba
    > skończy szybko.

    KRIO nie ma limitu.

    Po za tym jak już ktoś mialby zglaszac to obdarowany a nie darczynca.

  • 5. Data: 2013-05-10 16:44:24
    Od: p47 <k...@w...pl>

    W dniu 2013-05-10 15:43, witek pisze:

    > Nie.
    > Bo zgodnie z KRIO masz taki obowiązek.

    Od kiedy?

  • 6. Data: 2013-05-10 17:01:37
    Od: p47 <k...@w...pl>

    W dniu 2013-05-10 16:03, witek pisze:

    > Emerytalnego.

    Napij się zimnej wody, albo podaj podstawę prawną twojego dziwacznego
    poglądu!

  • 7. Data: 2013-05-10 17:14:26
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    p47 wrote:

    > Od kiedy?

    od kiedy KRIO istnieje.

  • 8. Data: 2013-05-10 17:30:07
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    p47 wrote:

    > Napij się zimnej wody, albo podaj podstawę prawną twojego dziwacznego
    > poglądu!

    Widze, ze stosujesz arguemtny Macierewicza. Czyli ich brak.

    Dzial III obowiązek alimentacyjny,

    Art. 133.
    § 1. Rodzice obowiązani są do świadczeń alimentacyjnych względem
    dziecka, które nie jest jeszcze w stanie utrzymać się samodzielnie,
    chyba że dochody z majątku dziecka wystarczają na pokrycie kosztów jego
    utrzymania i wychowania.

    Nie ma tu ograniczenia wiekowego. tam gdzie to ograniczenie zostalo
    wprowadzone uzywa sie zwrotu dziecko małoletnie.

    a wynika to bezposrednio z paragrafu 3

    § 3. Rodzice mogą uchylić się od świadczeń alimentacyjnych względem
    dziecka pełnoletniego, jeżeli są one połączone z nadmiernym dla nich
    uszczerbkiem lub jeżeli dziecko nie dokłada starań w celu uzyskania
    możności samodzielnego utrzymania się.

    Skoro mowimy, ze rodzice moga uchylic sie od obowiazku alimetacyjnego
    wzgledem doroslego dziecka, to znaczy ze taki obowiazek wynikajacy z
    paragrafu 1 istnieje.

    Alimenty to nie tylko to co zasądzi sąd. Moga byc rowniez dobrowolne.
    To ze mozna sie od nich wzgledem leniwego syna uchylic to inna sprawa,
    ale trzeba to aktywnie zrobic.

  • 9. Data: 2013-05-10 17:41:33
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 10.05.2013 16:03, witek pisze:
    > Emerytalnego.
    > Jak sie nie usamodzielni to na to wygląda.

    Czyli jak ktoś się raz już usamodzielnił, to nie przysługuje mu wikt i
    opierunek u rodziców?
    Czy też mogę się odsamodzielnić i wrócić do rodziców na utrzymanie po
    tych kilkunastu latach samodzielności?

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 10. Data: 2013-05-10 17:45:47