  • 1. Data: 2013-05-10 21:30:39
    Temat: Sądy znowu będą rejonowe ;-)
    Od: z <...@...pl>

    W sumie mnie to wali jak się będą nazywać żeby tylko jakoś działały.
    (właśnie mam czekać kilka miesięcy na rozprawę w sądzie pracy o
    niezapłaconą kasę, trzeba po prostu przepchnąć do komornika, wszystko jasne)
    Całe to zamieszanie oprócz rozgrywek
    polityczno-wizerunkowo-ambicjonalnych przynosi wymierne straty
    finansowe. Chociażby zmianę nagłówków w drukach i dokumentacji. To
    wszystko po prostu kosztuje.
    Nie spodziewałem się że można doprowadzić do aż takiego bajzlu w tak
    poważnych instytucjach "zaufania publicznego".
    Do roboty!!!. Jak brak rąk do pracy to znam zdolne, wykształcone tylko z
    poza bandy. :-)

  • 2. Data: 2013-05-11 00:00:46
    Temat: Re: Sądy znowu będą rejonowe ;-)
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail ...@...pl napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

> [...]
    > poważnych instytucjach "zaufania publicznego".
    > Do roboty!!!. Jak brak rąk do pracy to znam zdolne, wykształcone tylko

    Tak, znowu wygrały interesiki nad zdrowym rozsądkiem.
    No i kilkudzeisieciu prezesików małych sądów ma dziś co opijać.

    Ziobro przyznał dziś u Piaseckiego że zagłosowali na złośc :)

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Każdy samochód będzie ci mógł służyć do końca życia

  • 3. Data: 2013-05-11 00:25:42
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2013-05-11 00:00, Budzik pisze:
    > Ziobro przyznał dziś u Piaseckiego że zagłosowali na złośc :)

    Miałem "przyjemność" wysłuchiwać relacji z żali pewnego sędziego który
    zamiast zająć się robotą musiał teraz się szwendać po filiach
    zamiejscowych + do tego jakieś perturbacje organizacyjne. Generalnie
    chodziło o to że plusów dodatnich z tego nie było.
    Ale nic to. Mnie najbardziej wk... że to zamieszanie kosztuje konkretne
    moje (nasze) pieniądze wyrzucone w błoto.
    Jak się nie umie to się nie zaczyna reformy ;-)

    PS. Co stoi na przeszkodzie żeby sądy sprywatyzować? ;-)
    Wszak z tego tylko same korzyści by były.
    Korupcja, łapownictwo, sitwa, naginanie prawa, celebryci w togach?
    Przecież i tak jest. Po co z tym walczyć.
    Lepiej się przyzwyczaić ;-)

  • 4. Data: 2013-05-11 02:00:46
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

> [...]
    > zamiejscowych + do tego jakieś perturbacje organizacyjne. Generalnie
    > chodziło o to że plusów dodatnich z tego nie było.

    Zapewne plusów nie było przede wszystkim dla pana sędziego...
    Bo musiał więcej pracować i nie daj boze wyszłoby mu 8 godzin dziennie.
    Oj, nasłuchałem sie od pracowników sadow jak pracują sedziowie -
    kawiarenka.

    > Ale nic to. Mnie najbardziej wk... że to zamieszanie kosztuje konkretne
    > moje (nasze) pieniądze wyrzucone w błoto.

    Na razie jeszcze nic nie kosztuje.
    Przecież ustawa musi przejsc przez senat.
    Ale tak czy siak - bardziej szkoda cofniecia zmian niz wydanych ewentualych
    dodatkowych pieniedzy.

    > Jak się nie umie to się nie zaczyna reformy ;-)

    Ten sie nie myli, co nic nie robi ;)
    Raczej trudno było przewidzieć, że wszystkie praworzadne partie zagłosują
    za prezesikami a przeciw zdrowemu rozsadkowi.

    No, no.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Jest tylko jedna kategoria ludzi, którzy myślą więcej o pieniądzach

  • 5. Data: 2013-05-11 06:46:54
    Od: zgred <z...@e...com>

    W dniu 2013-05-11 00:25, z pisze:

> [...]
    > Korupcja, łapownictwo, sitwa, naginanie prawa, celebryci w togach?
    > Przecież i tak jest. Po co z tym walczyć.

    Trochę stare, ale...

    O sędzim, co wziął wóz i konie
    Dwa się z sobą u prawa o krzywdę sprzeczali
    I obydwa sędziemu upominki dali.
    Jeden mu wóz darował, drugi parę koni;
    Co konie dał, ten wy""""grał; a ów we złej toni
    Upomina sędziego:"Cóż się to wżdy stało,
    Iże wóz mój u ciebie pomógł bardzo mało?"
    Sędzia rzekł:"Prawda, bracie gdy konie wyprzężono,
    Natychmiast wóz na stronę kiedyś zawieziono".

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. Zgred.

  • 6. Data: 2013-05-11 11:15:05
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2013-05-11 02:00, Budzik pisze:
    > Na razie jeszcze nic nie kosztuje.

    Kosztuje bo dostawcy wykonują niepotrzebną robotę za którą zapłacą
    podatnicy albo pomniejszą swoje zyski.
    Tak czy siak pieniądze w błoto!!! bo zyski z "imprezy" co najmniej
    dyskusyjne.

    > Ten sie nie myli, co nic nie robi ;)
    Święte słowa zwłaszcza że mówimy o profesjonalistach w II kadencji.
    Żałość :-)

    > No, no.

    Martwi mnie że głośno nie protestujesz. :-)
    Potakiwanie z przyzwoleniem? :-)

  • 7. Data: 2013-05-11 11:20:15
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2013-05-11 02:00, Budzik pisze:
    > No, no.

    Tak mi się przypomniało.
    Stworzono Giełdę Papierów Wartościowych. Jakby nie było instytucja
    "państwowa" pełniąca rolę kontrolno, nadzorującą... Zaufania publicznego
    ... itd.
    Teraz ta instytucja zostaje sprzedana w ramach prywatyzacji wszystkiego
    i wszędzie.
    Naciągana analogia? A może nie do końca? :-)

  • 8. Data: 2013-05-11 11:21:01
    Od: "hiki o!" <h...@a...pl>

    On 11.05.2013 00:25, z wrote:

    > Jak się nie umie to się nie zaczyna reformy ;-)

    Mnie sie wydaje, ze nasi rzadzocy wlanie nic nie potrafia, dlatego robia
    byle co byle sie dzialo...

    No to "dzieje sie".

    zen.aspx

  • 9. Data: 2013-05-11 13:06:20
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 11 May 2013, z wrote:

    > PS. Co stoi na przeszkodzie żeby sądy sprywatyzować? ;-)

    Nic. A ściślej tzw. "wola polityczna" :>

    > Wszak z tego tylko same korzyści by były.

    Nie tyle "były", co "są".
    Nie wiem czy "same", ale "pewne" (w znaczeniu "niektóre")
    oczywiście tak: sędzia jest opłacany akordem, ale niezbyt
    opłaca się wydawanie ewidentnie niesprawiedliwych wyroków,
    bo nie będzie chętnych na zapis.

    Różnica taka, że na sąd polubowny strony muszą wyrazić zgodę,
    w praktyce robią to "z góry" (już przy zawieraniu umowy,
    a nie dopiero przy sporze).
    No i na razie dotyczy to wyłącznie spraw cywilnoprawnych
    (a i to nie wszystkich) :>

    Hasło: "sąd polubowny", za zapisy w wikipedii nie odpowiadam,
    ale celem wstępu:
    http://pl.wikipedia.org/wiki/S%C4%85d_polubowny

    pzdr, Gotfryd

  • 10. Data: 2013-05-11 13:10:36
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 11 May 2013, zgred wrote:

    > Sędzia rzekł:"Prawda, bracie gdy konie wyprzężono,
    > Natychmiast wóz na stronę kiedyś zawieziono".

    wKF: "kędyś" (dokądś).
    Każ poprawić w źródle skąd brałeś, bo Rej się oburzy
    :D

    pzdr, Gotfryd