  • 11. Data: 2006-04-25 16:30:54
    Temat: Re: zakaz ruchu na dojezdzie do posesji - nalezy sie mandat?
    Od: Paweł Sakowski <p...@s...pl>

    Robert J. napisał:

    > A co ma kodeks wykroczeń do mandatu o którym mowa?

    Np. to że ten mandat został wystawiony za czyn, który wypełnia znamiona
    jednego z wykroczeń opisanych w kodeksie wykroczeń.

    -------------------+
    -------------------+

  • 12. Data: 2006-04-25 19:45:46
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    "Robert J." <r...@w...pl> napisał:

    >A co ma kodeks wykroczeń do mandatu o którym mowa?
    Choćby to, że nie stosowanie się do przepisów regulujących korzystanie
    z dróg wewnętrznych lub innych miejsc dostępnych dla ruchu pojazdów
    może skutkować karą grzywny.

    --
    Artur Golański

  • 13. Data: 2006-04-25 19:45:47
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    "Piotr" <p...@i...pl> napisał:

    > ale moim zdaniem nie jest do droga, tylko dojazd do posesji
    Jeśli to coś nie jest drogą to czym ? Po czym poruszasz się ? Przecież
    nie po wodzie. Nie pomyliło ci się przypadkiem coś z def. skrzyżowania
    (dojazd do posesji) ?

    > teraz pytam na przyszlosc, nalezy sie mandat?
    Tak, zgodnie z K.W.

    --
    Artur Golański

  • 14. Data: 2006-04-25 19:58:20
    Od: "Piotr" <p...@i...pl>

    > Mandat mogłeś dostać całkowicie z inne wykroczenie niż z kodeksu
    drogowego,
    > może napisz konkretnie co "zmajstrowałeś" .Wykroczenie karane mandatem
    możan
    > popełnić "na plaży w kinie i w Lublinie" - jak śpiewa piosenkarka.
    > abul

    Na razie nic nie dostalem, skonczylo sie na tym, ze On mial swoje zdanie, a
    ja swoje

    pytam na przyszlosc, zeby nie wdawac sie w dyskusje

    sprawa ogolnie dotyczy dojazdu do posesji ale nie droga - ulica, tylko od
    tylu pod klatke, niestety na tym dojezdzie widnieje zakaz ruchu (takie biale
    z czerwona obwodka), i pisze pod tym "nie dotyczy mieszkanców"

    Piotr

  • 15. Data: 2006-04-25 19:59:20
    Od: Paweł Sakowski <p...@s...pl>

    Piotr napisał:
    > to jest coprawda utwardona nawierzchnia, sa krawezniki, jest to w centrum
    > miasta, ale moim zdaniem nie jest do droga,

    Sejm uznał że jest.

    -------------------+
    -------------------+

  • 16. Data: 2006-04-25 20:11:59
    Od: "Piotr" <p...@i...pl>

    Użytkownik "Artur Golanski" <A...@w...net.pl> napisał w wiadomości

    > Jeśli to coś nie jest drogą to czym ? Po czym poruszasz się ? Przecież
    > nie po wodzie. Nie pomyliło ci się przypadkiem coś z def. skrzyżowania
> [...]

    A ja bym to jednak rozpatrywal w kontekscie nie droga publiczna, czy
    wewnetrzna, tylko
    publiczna, czyli panstwowa, i prywatna, a skoro to jest dojazd do kamienicy,
    to znak ma charakter informacyjny, a nie zakazu
    podobnie jest na parkingu przed marketem, znaki sa tam tylko dla pozadku
    ruchu, a nie po to, zeby Policjant z za takiego wyskoczyl z mandatem, owszem
    jesli bedzie stluczka, to co innego - to juz wykroczenie.

    Piotr

  • 17. Data: 2006-04-25 21:21:43
    Od: "anakonda" <a...@o...pl>

    Użytkownik "Piotr" <p...@i...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > pozadku ruchu, a nie po to, zeby Policjant z za takiego wyskoczyl z
    > mandatem, owszem jesli bedzie stluczka, to co innego - to juz

    poczytaj tutaj - do jednoznacznej interpretacji twojego problemu wymagane
    jest przeanalizowanie wszystkich możliwych "zależności" ,czyja to jest droga
    ,kto postawił znak itp.:
    Podobny temamat był wałkowany - chodziło o parkingi, był tam jeden co gromił
    wszystkich i twierdził, że kodeks drogowy zawsze i wszędzie

    http://www.hotelarze.pl/hot/drogi-wewnetrzne.php

    abul

  • 18. Data: 2006-04-26 07:06:06
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    "Piotr" <p...@i...pl> napisał:

    >A ja bym to jednak rozpatrywal w kontekscie nie droga publiczna,
    1. Twoje rozpatrywania nijak mają sie do obowiązującego prawa, bo
    drogi są publiczne lub wewnetrzne.
    2. Twoje rozpatrywania mogą sie skończyć dla ciebie grzywną.

    > jest dojazd do kamienicy,to znak ma charakter informacyjny, a nie zakazu
    Chocbyś tysiąc razy to zdanie napisał, to i tak faktu nie zmieni że:
    1. Jest to droga
    2. Znak zakaz wjazdu jest znkiem zakazu.

    > znaki sa tam tylko dla pozadku ruchu, a nie po to, zeby Policjant
    Zgodnie z art. 98 KW niezastosowanie się do tych przepisów jest
    wykroczeniem i policjant może nałożyć grzywnę.

    I na koniec dwie rzeczy:
    1. Na przyszłość tnij zbędny tekst, nie cytuj całych listów
    (netykieta)
    2. Skoro wiesz lepiej, co jest wykroczeniem i jaki znak jak
    informacyjnym i nie trzeba (wbrew wyrokowi Trybunału Konstytucyjnego -
    to taka ostatnio pojawiająca się nowa moda ogłoszona przez PiS) się do
    niego stosować, to PO CO tu piszesz, pytajasz i zawracasz głowę?

    --
    Artur Golański

  • 19. Data: 2006-04-26 07:18:26
    Od: m...@o...pl (KaMil)

    "Piotr" <p...@i...pl> wrote:

    >podobnie jest na parkingu przed marketem, znaki sa tam tylko dla pozadku
    >ruchu, a nie po to, zeby Policjant z za takiego wyskoczyl z mandatem,
    Twoje myslenie jest dowodem, iz niektorzy kierowcy traktuja znaki
    drogowe tam umieszczone jako "lokalna ozdobe" i sa przekonani, ze
    prawo dotyczy innych zawsze i tamci maja sie jemu klaniac w pas.

    KaMil

  • 20. Data: 2006-04-26 08:52:13
    Od: "Robert J." <r...@w...pl>

    > Czy Policja ma prawo wlepic mandat?
    > Z tego co mnie uczono, dojazd do posesji to nie droga publiczna.
    > Nie bylo tabliczki z napisem "obowiazuja przepisy ruchu drogowego"

    Jest jeszcze jeden problem. Ty w ogóle nie masz prawa przejechać za ten znak
    :-). Niezależnie od tego jaka tam jest droga/dojazd do posesji/prywatna
    uliczka... Więc moim skromnym zdaniem mandat byłby zasłużony.