  • 1. Data: 2006-04-25 07:20:57
    Temat: zakaz ruchu na dojezdzie do posesji - nalezy sie mandat?
    Od: "Piotr" <p...@i...pl>

    Czy Policja ma prawo wlepic mandat?
    Z tego co mnie uczono, dojazd do posesji to nie droga publiczna.

    Nie bylo tabliczki z napisem "obowiazuja przepisy ruchu drogowego"

    Piotr

  • 2. Data: 2006-04-25 07:44:21
    Od: "rw" <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Piotr" <p...@i...pl> napisał w wiadomości
    > Czy Policja ma prawo wlepic mandat?
    > Z tego co mnie uczono, dojazd do posesji to nie droga publiczna.
    >
    > Nie bylo tabliczki z napisem "obowiazuja przepisy ruchu drogowego"
    >
    > Piotr

    Na drodze nie publicznej nie maja prawa

    Wiesiek

  • 3. Data: 2006-04-25 07:52:44
    Od: "Lukasz" <l...@p...onet.WYTNIJpl>

    > Na drodze nie publicznej nie maja prawa

    Świetnie! To w takim razie odkręcam tłumik :))

    --
    Lukasz
    N 50 05' 04"

  • 4. Data: 2006-04-25 09:04:35
    Od: "Boombastic" <b...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Lukasz" <l...@p...onet.WYTNIJpl> napisał w wiadomości

    > Świetnie! To w takim razie odkręcam tłumik :))

    A tutaj właściciele sasiednich działek mogą się burzyc o zakłocanie spokoju.

  • 5. Data: 2006-04-25 12:36:50
    Od: "Robert J." <r...@w...pl>

    > Nie bylo tabliczki z napisem "obowiazuja przepisy ruchu drogowego"

    A taka tabliczka to coś zmienia? Bo można postawić tabliczkę "Obowiązuje
    Prawo Dżungli"...

  • 6. Data: 2006-04-25 13:54:02
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    "Piotr" <p...@i...pl> napisał:

    >Z tego co mnie uczono, dojazd do posesji to nie droga publiczna.
    I zapomniano ci powiedzieć, że kodeks wykroczeń obowiązuje także na
    drogach wewnętrznych ?

    --
    Artur Golański

  • 7. Data: 2006-04-25 14:08:16
    Od: "Robert J." <r...@w...pl>

    > I zapomniano ci powiedzieć, że kodeks wykroczeń obowiązuje także na
    > drogach wewnętrznych ?

    A co ma kodeks wykroczeń do mandatu o którym mowa?

  • 8. Data: 2006-04-25 14:09:12
    Od: "Piotr" <p...@i...pl>

    Użytkownik "Robert J." <r...@w...pl> napisał w wiadomości

    > A taka tabliczka to coś zmienia? Bo można postawić tabliczkę "Obowiązuje
    > Prawo Dżungli"...

    Pytam powaznie,
    to jest coprawda utwardona nawierzchnia, sa krawezniki, jest to w centrum
    miasta, ale moim zdaniem nie jest do droga, tylko dojazd do posesji (tak
    jakby od tyłu), od strony kladki schodowej, a nie od ulicy.

    Pytam, bo jezdze z towarem i czesto zdarzaja mi sie sytuacje, ze wjade w
    zakaz i z reguly sluzby mundurowe odpuszczaja, ale ostatnio zdazyl sie
    jeden, z ktorym sie ostro poklocilem i teraz pytam na przyszlosc, nalezy sie
    mandat? czy nie

    Piotr

  • 9. Data: 2006-04-25 15:28:47
    Od: "Robert J." <r...@w...pl>

    > to jest coprawda utwardona nawierzchnia, sa krawezniki, jest to w centrum
    > miasta, ale moim zdaniem nie jest do droga, tylko dojazd do posesji (tak
    > jakby od tyłu), od strony kladki schodowej, a nie od ulicy.

    Trudno rozstrzygnąć. Najśmieszniejsze jest to, że to nie PoRG określa która
    droga jest publiczną. Prawo rozgranicza tylko drogi twarde i gruntowe,
    natomiast o tym czy jest ona publiczna dowiedzieć się możesz u zarządcy.
    Naprawdę, miałem dwa lata temu przeboje w podobnej kwestii (stłuczka) i
    niestety przerąbałem sprawę. Chodziło o włączanie się do ruchu.
    Więc nawet dojazd do posesji może być drogą publiczną, pomimo że znajduje
    się na tyłach tej posesji...

> [...]
    > zakaz i z reguly sluzby mundurowe odpuszczaja, ale ostatnio zdazyl sie
    > jeden, z ktorym sie ostro poklocilem i teraz pytam na przyszlosc, nalezy

    Najlepiej ustalić u zarządcy nieruchomości. I to najlepiej na papierze.

  • 10. Data: 2006-04-25 15:34:26
    Od: "anakonda" <a...@o...pl>

> [...]
    > wjade w zakaz i z reguly sluzby mundurowe odpuszczaja, ale ostatnio
    > zdazyl sie jeden, z ktorym sie ostro poklocilem i teraz pytam na

    Mandat mogłeś dostać całkowicie z inne wykroczenie niż z kodeksu drogowego,
    może napisz konkretnie co "zmajstrowałeś" .Wykroczenie karane mandatem możan
    popełnić "na plaży w kinie i w Lublinie" - jak śpiewa piosenkarka.
    abul