  • 1. Data: 2006-04-24 22:51:52
    Temat: wezwanie do usuniecia braków formalnych pisma procesowego
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl>

    Otóż jakiś czas temu moja siostra składała skargę na czynności komornika o
    treści jak poniżej.
    I oto dzisiaj przychodzi z sądu wezwanie do usunięcia braków formalnych
    pisma procesowego, a dokładniej: jaka czynność jest zaskarżana, oraz czy
    siostra domaga się zmiany, czy uchylenia tej czynności.

    I teraz nie bardzo wiem, co jeszcze mam w odpowiedzi doprecyzować i jaki
    kształt ma mieć takie uzupełnienie. Wg mnie w skardze wszystko było ujęte
    precyzyjnie, ale jak widać nie dla sądu. Zresztą oceńcie sami. Jedyne
    osiągnięcie, że sąd skierował korespondencje na właściwe nazwisko :)

    Gorzów Wlkp. 2006.04.03

    Sąd Rejonowy w Gorzowie Wlkp.

    Wydział Egzekucyjny

    Wierzyciel: "Trans Kredyt" Sp. z o.o.

    62-500 Konin 1

    ul. Północna 10

    Dłużnik: U*** Jaroszyńska,

    adres

    Sgn. akt I *******

    Skarga dłużnika na czynność komornika

    Wnoszę o:

    1. Umorzenie postępowania egzekucyjnego, którego przedmiotem jest: zestaw
    komputerowy PC, zestaw kina domowego Thomson, kwota pieniężna w wysokości
    4364,75 zł., zajęta przez komornika Sądu Rejonowego w Gorzowie Wlkp. rewiru
    I-go, w dniu 29.03.2006, oraz w dniu 30.03.2006, w egzekucji na rzecz
    wierzyciela "Trans-Kredyt" Sp. z o.o.

    2. Zawieszenie postępowania egzekucyjnego do czasu rozstrzygnięcia przez Sąd
    skargi,

    3. Zwrot wpłaconej komornikowi kwoty w wysokości 4364,75 zł (słownie: cztery
    tysiące trzysta sześćdziesiąt cztery zł 75/100)

    4. Zwolnienia mnie z wpisu na rzecz opłat sądowych z tytułu tytułowej
    skargi.

    5. Zasądzenie od wierzyciela na rzecz dłużnika kosztów postępowania według
    norm przepisanych.

    Uzasadnienie

    Komornik Sądu Rejonowego w Gorzowie Wlkp. rewiru I-go w dniach 29-30.03.2006
    roku zajął mi ruchomości w postaci: zestawu komputerowego, kina domowego
    (kwota wyceny: 2200 zł), oraz kwotę pieniężną w wysokości 4364,75 zł na
    zaspokojenie wierzytelności w kwocie 3761,57, objętej tytułem wykonawczym z
    dnia 10.02.2004 roku sgn. akt ******/S.R. w Koninie.

    Otóż komornik wykorzystując moje zdenerwowanie sytuacją, która wystąpiła,
    zataił fakt, że tytuł wykonawczy, został wystawiony na nazwisko innej -
    nieznanej mi osoby. Moje dane personalne to U*** Jaroszyńska, natomiast
    tytuł egzekucyjny jak i zawiadomienie o wszczęciu egzekucji wystawione są na
    nazwisko U*** Jaroszynka. Oświadczam jednocześnie, że osoba widniejąca na
    tytule egzekucyjnym jak i na zawiadomieniu o wszczęciu egzekucji nigdy nie
    była zameldowana pod moim adresem zamieszkania, ani nie jest mi znana.

    Uważam, że jeśli dane personalne są błędne, to komornik powinien w pierwszej
    kolejności doprowadzić do usunięcia błędów formalnych (inne nazwisko),
    natomiast dopiero po ich usunięciu przystąpić do egzekucji z mojego majątku.
    Natomiast ja z uwagi na czynności komornika zostałam bezprawnie ograbiona i
    pozbawiona konstytucyjnego prawa do obrony. Nigdy nie otrzymałam wezwania do
    sądu, czy też nakazu zapłaty w w.w. sprawie, tak więc nie mogłam wnieść
    sprzeciwu. Nie mogę tego uczynić również teraz, gdyż w nakazie zapłaty
    figuruje inna osoba, a więc ja U*** Jaroszyńska, nie mogę być stroną w
    postępowaniu przeciwko U*** Jaroszynce.

    Komornik wykorzystując moje zdenerwowanie i działanie pod wpływem
    zdenerwowania zataił przede mną fakt, że tytuł wystawiony jest na inną
    osobę, czym wyczerpał znamiona czynu zabronionego opisanego w ustawie z dnia
    6 czerwca 1997 r. Kodeks Karny art. 286 par. 1:

    Kto, w celu osiągnięcia korzyści majątkowej, doprowadza inną osobę do
    niekorzystnego rozporządzenia własnym lub cudzym mieniem za pomocą
    wprowadzenia jej w błąd albo wyzyskania błędu lub niezdolności do należytego
    pojmowania przedsiębranego działania, podlega karze pozbawienia wolności od
    6 miesięcy do lat 8.

    Komornik z pełną premedytacją podjął egzekucję z mojego majątku pomimo
    błędów formalnych w nakazie zapłaty, będąc świadomym, że na podstawie nakazu
    na osobę U*** Jaroszynka, dokonuje egzekucji majątku innej osoby tj. U***
    Jaroszyńskiej o czym świadczy:

    Odręcznie poprawione nazwisko na zawiadomieniu o wszczęciu egzekucji, oraz
    odręczne poprawienie nazwiska na pokwitowaniu wpłaty wystawionym przez
    komornika. Pracownik w kancelarii komornika z pełną świadomością swojego
    czynu zafałszował dane widniejące na pokwitowaniu wpłaty. Otóż przy
    wypełnianiu pokwitowania patrzyłam, że jako osoba wpłacająca wpisana była
    U*** Jaroszyńska, tj. moje prawidłowe dane, natomiast, pomiędzy tą chwilą a
    momentem otrzymania pokwitowania, pracownik przyjmujący wpłatę pokreślił
    nazwisko, zmieniając jego formę na niewłaściwą tj. Jaroszynka. Pracownik ten
    dokonał tego poprzez zamazanie litery "s" i kreseczki nad "ń". Przy czym
    jest to dokonane niezgodnie z obowiązującymi normami, tj. nie ma parafki i
    wpisanego poprawnego nazwiska, a tylko zamazane długopisem "ńs".

    Jednocześnie osoba działająca w imieniu komornika wystawiła protokół zajęcia
    ruchomości na moje właściwe nazwisko, które jest różne od nazwiska
    widniejącego na nakazie zapłaty i zawiadomieniu o wszczęciu egzekucji, oraz
    postanowieniu komornika.

    W związku z tym wnioskuję jak wyżej tj. o umorzenie postępowania
    egzekucyjnego względem mojej osoby tj. U*** Jaroszyńskiej, która została
    przeprowadzona na podstawie nakazu zapłaty wystawionego na U*** Jaroszynkę,
    oraz zwrot wyłudzonej ode mnie kwoty pieniężnej, poprzez fakt umyślnego
    wprowadzenia mnie w błąd co do osoby widniejącej na dokumentach dających
    komornikowi prawo do egzekucji komorniczej.

    Jednocześnie proszę o zwolnienie mnie z kosztów sądowych związanych z ww
    skargą, gdyż z powodu egzekucji moich wszystkich środków pieniężnych, ledwo
    starcza mi na wyżywienie i do dnia poborów jestem pozbawiona środków do
    egzystencji. Nadmieniam, że wychowuję dwójkę dzieci w wieku szkolnym. W
    przypadku negatywnego rozpatrzenia wniosku o zwolnienie mnie z kosztów
    sądowych, wnoszę o zasądzenie tych kosztów od wierzyciela, lub
    reprezentującego go komornika.

    Załączniki:

    - odpis zawiadomienia o wszczęciu egzekucji

    - odpis postanowienia komornika o przyznaniu kosztów zastępstwa
    wierzycielowi

    - odpis protokołu zajęcia ruchomości

    - ksero pokwitowania wpłaty kwoty pieniężnej

    - ksero mojego dowodu tożsamości

  • 2. Data: 2006-04-24 23:12:46
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Marcin Wasilewski [###j...@a...pl.###] napisał:
> [...]
    > kształt ma mieć takie uzupełnienie. Wg mnie w skardze wszystko było
    ujęte
    > precyzyjnie, ale jak widać nie dla sądu.

    Bo o kilkaset słów za dużo tam napisaliście w tym uzasadnieniu :-)
    Trzeba było napisać, że tytuł jest na inną osobę, niż komornik dokonał
    zajęcia, czego dowodem jest odpis tytułu wykonawczego oraz protokół.
    To jest jasne i oczywiste. To jedno zdanie by wystarczyło.

    Nie możecie sie domagać umorzenia postępowania egzekucyjnego, bo nie
    jesteście stroną. Wszak stroną jest jakaś U*** Jaroszynka. Nie
    wykluczone, że taka osoba istnieje i nie widzę powodu, czemu komornik
    nie miałby jej ścigać, skoro już sąd uznał, że jest czyimś tam
    dłużnikiem. Wam nic do tego.

    Natomiast sędzia się zorientował, że generalnie macie rację, tylko
    skopaliście wniosek i stąd moim zdaniem to pismo. Napiszcie, że
    żądacie uchylenia zajęcia rzeczy ruchomych oraz gotówki oraz nakazania
    komornikowi zwrotu zajętej gotówki, bowiem dokonał zajęcia u innej,
    niż dłużnik osoby - najpewniej omyłkowo.

  • 3. Data: 2006-04-24 23:34:14
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl>

> [...]
    > komornikowi zwrotu zajętej gotówki, bowiem dokonał zajęcia u innej,
    > niż dłużnik osoby - najpewniej omyłkowo.

    A jak to ma wyglądać?

    Nagłówek "Uzupełnie do skargi na czynności komornika (sygn.) z dn. xxxx" ?

    wnoszę o:

    Uchylenie zajęcia rzeczy ruchomych oraz gotówki. Nakazanie komornikowi
    zwrotu zajętej gotówki osobie wpłacającej tj. Urszuli Jaroszyńskiej

    uzasadnienie:

    Domagam się zwrotu wpłaconej w dniu xxx kwoty pieniężnej: xxx (słownie:
    xxxx), oraz uchylenia zajęcia przedmiotów: xxxxxx, gdyż egzekucja została
    przeprowadzona u innej osoby, nie będącej dłużnikiem wymienionym w nakazie
    egzekucji.

    Tyle starczy?

  • 4. Data: 2006-04-25 05:58:58
    Od: gwaliszk <g...@p...onet.pl>

    Użytkownik Marcin Wasilewski napisał:

> [...]
    > (słownie: xxxx), oraz uchylenia zajęcia przedmiotów: xxxxxx, gdyż
    > egzekucja została przeprowadzona u innej osoby, nie będącej dłużnikiem

    Może raczej był u Pani U*** nie komornik a asesor komorniczy, ale i tak
    odpowiada komornik za nierzetelność. Niestety ale teraz to Pani U***
    musi bronić swojego majątku. Chyba że faktycznie Pani U*** jest coś
    winna firmie za coś tam, zaś w wyroku wkradł się oczywisty błąd
    literowy. A w takim przypadku Pani U*** nic nie zdziała. Zastanawia mnie
    jak trfił do Pani U*** komornik. Aha i ważna informacja, mianowicie
    komornicy nie muszą wnikać w zasadność wyroku i inne tam. On wykonuje
    prawo i skargi że wiedział że były błedy formalne w wyroku jego nie
    interesują i to stanowi KPC.

    Po pierwsze to zażądaj tytułu wykonwaczego (kopii dokumentu aby Wam
    wydano). Wówczas wszystko się wyjaśni. Potem jeśli nadal będą
    wątpliowści to należy udać się dą Sądu który rozpatrywał sprawę i
    poprosić o akta do wglądu.

    Musicie dokonać wpisu od czynności cywilno prawnych w wysokości 50 zł
    (nie warto się bić o zwolnienie z tego wpisu, bo szkoda na to czasu) zaś
    potwierdzenie wpłaty dołączyć do skargi.

    Uprzedzam, że złożenie skargi na czynnosci komornicze nie
    Tytuł pisma nie ma formalnego znaczenia gdyż ważna jest treść pisma.
    Składacie pismo tak jakbyście składali je po raz pierwszy ( w terminie 7
    dni od dnia otrzymania wezwania).

    Jedynie o co możecie zaskarżyć komornika to (czynności komornika) złożyć
    wniosek o:
    1) o uchylenie zajęcia rzeczy ruchomych (zestaw PC, zestaw kina domowego)
    2) o uchylenie zajęcia środków pieniężnych.

    Jeśli zaś się okaże, że faktycznie Pani U*** nie jest dłużnikiem (nie
    tylko błąd formalny) to niestety ale będzie musiała złożyć osobny pozew
    przeciwegzekucyjny -> art. 840 KPC

    Jest jeszcze rozwiązanie tego typu, aby dać się do firmy "Trans-Kredyt"
    i wyjaśnić z nimi całe zamieszanie. Jeśli Pani U*** jest nie winna to ta
    firma winna wstrzymać egzekucję wobec Pani U***.

    To tak w skrócie

  • 5. Data: 2006-04-25 07:08:31
    Od: "Lookasik" <l...@p...o2.pl>

    1. skarga na postanowienie komornika w sprawie zajecia ruchomosci takiej a
    takiej wraz z wnioskiem o uchylenie przedmiotowej czynnosci
    2. w uzasie krotko co sie stalo i dlaczego: wtedy i wtdy zrobil to i to a
    przez to naruszyl procedure poniewaz Ty nie jestes strona tego postepowania
    bo kto inny jest w tytule wykonawczym

    z oszustwem dajcie sobie spokoj ... glupkowato to brzmi
    i ostatnia rada. ... wszelkie pisma kierowane do sadu maja byc jasne i
    krotkie... prosze nie pisac ,ze jestes skrzywdzona itd itp

    co do wn o zwolnienie... dolacz od razu oswiadczenie o stanie majatkowym

    pozdrawiam

  • 6. Data: 2006-04-25 07:13:52
    Od: "Lookasik" <l...@p...o2.pl>

    > Jeśli zaś się okaże, że faktycznie Pani U*** nie jest dłużnikiem (nie
    > tylko błąd formalny) to niestety ale będzie musiała złożyć osobny pozew
    > przeciwegzekucyjny -> art. 840 KPC

    nie wprowadzaj w blad... 840 moze tylko dluznik i maloznek dluznika
    osoba trzecia ma 841 i 825

    pozdrawiam

  • 7. Data: 2006-04-25 13:14:51
    Od: gwaliszk <g...@p...onet.pl>

    > nie wprowadzaj w blad... 840 moze tylko dluznik i maloznek dluznika
    > osoba trzecia ma 841 i 825

    Masz rację. Dział ok ale nie ten artykuł.