    From: "p 47" <k...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: zajecie komornicze a kupno mieszkania
    Date: Sat, 6 Nov 2010 00:42:59 +0100

    Użytkownik "MZ" <"mcold0[wyt]"@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
    news:ib0fj9$nlg$1@news.onet.pl...

    > Kombinacje pośredników zwykle mają to do siebie, że służą pośrednikom.
    > On, jeśli ten karkołomny plan się powiedzie, dostanie prowizję za
    > transakcję i będzie miał sprawę w nosie. Ty się będziesz bujać z
    > papierami wieki. Wykreślenie zajęcia z KW trwa, a bank będzie Cię co
    > miesiąc podliczał dodatkową kwotą za ubezpieczenie do momentu wpisu
    > hipoteki. A to i tak jest optymistyczny scenariusz. Jeśli komornik już
    > ma nagranego chętnego na to mieszkanie to nie popuści. A zgadnij, kto
    > kogo pokona doświadczeniem? Tak jak już Ci poradzono - znajdź inne
    > mieszkanie.

> [...]

    A ja proponuję prościutki, może naiwny plan,- umówic się na finalizacje
    transakcji u notariusza ze sprzedającym i komornikiem, który zgodnie z
    prawem od razu dokonuje zajęcia owych 7% z wypłacanej przez ciebie ceny
    mieszkania. Dług zostaje spłacony, hipoteka (po stosownym czasie)
    wykreślona.
    Oczywiście zażądaj od komornika (zapewne z udziałem sprzedającego)
    aktualnego wyliczenia długu ciążącego na sprzedającym.