  • 1. Data: 2004-02-25 23:22:03
    Temat: wypowiedzenie umowy pracodawcy
    Od: "marek" <j...@i...pl>

    Witam

    Mam umowę na czas nieokreślony, pracuje w obecnym zakładzie 8 lat.
    Ostatnio pracodawca nie wywiązuje się ze swoich zobowiązań wobec
    pracowników,
    zalega z wypłatą. Czy w takim przypadku mogę rozwiązać umowę ze względów
    socjalnych
    z 3 miesięcznym wypowiedzeniem + odprawa ?

    pozdr

  • 2. Data: 2004-02-26 09:51:36
    Temat: Re: wypowiedzenie umowy pracodawcy
    Od: " " <p...@N...gazeta.pl>

    myslę , że tak.
    Można też rozwiazać natychmiast- ze względu na cieżkie naruszenie przez
    pracodawcę podstawowych obowiazków.
    Ale nie wiem, jak w tym wypadku wygląda kwestia odszkodowania (czy np. byłoby
    wypłacone za te 3 m-ce...)

  • 3. Data: 2004-02-26 09:59:14
    Od: bronek <b...@g...pl>

    marek wrote:
> [...]
    > socjalnych
    > z 3 miesięcznym wypowiedzeniem + odprawa ?

    Na pewno możesz rozwiązać umowę bez zachowania okresu wypowiedzenia
    z powodu ciężkiego naruszenia przez pracodawcę podstawowych obowiązków
    wobec pracownika (zaległości w wypłacie wynagrodzenia).
    Twój okres wypowiedzenia to 3 miesiące - otrzymasz więc odszkodowanie w
    wysokości wynagrodzenia za trzy miesiące z hakiem - haka nie będę
    omawiał (w tym czasie nie będziesz musiał pracować).
    Jeżeli chodzi o odprawę - uregulowana jest w ustawie o zwolnieniach
    grupowych i generalnie przysługuje, jeżeli to pracodawca wypowiedział z
    przyczyn dot. zakładu pracy. Odprawa nie przysługuje więc jeżeli
    wypowiedzenia dokonał pracownik.
    Sprawa trochę się gmatwa w przypadku rozwiązania umowy o pracę bez
    wypowiedzenia przez pracownika.
    Zgodnie z art 155§3 KP rozwiązanie przez pracownika umowy o pracę bez
    wypowiedzenia pociąga za sobą skutki, jakie przepisy prawa wiążą z
    rozwiązaniem umowy przez pracodawcę za wypowiedzeniem.
    Zgodnie z powyższym wydawać by się mogło, że w omawianym trybie odprawa
    przysługuje - tego jednak nie jestem pewien. W każdym razie trzeba jej
    od pracodawcy zażądać.

    Bronek

  • 4. Data: 2004-02-26 10:01:27
    Od: "grupy" <c...@g...pl>

    Użytkownik "marek" <j...@i...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > socjalnych
    > z 3 miesięcznym wypowiedzeniem + odprawa ?

    zglos sprawe do PIP

  • 5. Data: 2004-02-27 09:46:24
    Od: "marek" <j...@p...onet.pl>

    Dziękuje wszystkim za informacje.