  • 1. Data: 2002-04-10 06:22:40
    Temat: wypadek samochodowy
    Od: "DM" <n...@s...pl>

    Ile nalezy sie spodziewac kolegium
    jesli na przejsciu dla pieszych potracona zostala nieletnia osoba (ktora
    wtargnela, na jezdnie biegnac) byla to droga osiedlowa - oczywiscie nie
    przyznaje sie do tego
    ze postapila bezmyslnie jak i nie ma na to swiadkow (jeden z nich jest poza
    granicami kraju do miesiaca pazdziernika)
    a rozprawa we wtorek. Prowadzacy pojadem nie byl pod wplywem alkoholu ani
    tez nie byl wczesniej karany za podobne wykroczenia.
    Obrazenie jak i 1 rozpoznanie to stluczenie glowy (bez urazow kostnych)

    Jesli potrzeba wiecej szczegolow (moge opisac zdarzenie) ale niechcialbym
    przynudzac.

    Czy w zwiazku z ta sprawa (lepiej odroczyc ja do czasu powrotu swiadka) -
    osoba powiazana ze sprawca (rodzina)
    czy w takich przypadkach mozna liczyc na srodki lagodzace?

    Czy jesli oskarzenie jest z art. 157 & 2 KK (lekarskie)
    moze grozic utrata prawo jazdy (na jakis okres?)
    czy tylko kolegium.
    Na co sie mozna powolac?

    jesli macie jakies sugestnie bede wdzieczny za pomoc

  • 2. Data: 2002-04-10 07:23:20
    Temat: Re: wypadek samochodowy
    Od: "Andrzej Lawa" <a...@l...com>

    Użytkownik "DM" <n...@s...pl> napisał w wiadomości
    > Ile nalezy sie spodziewac kolegium

    Co to jest "kolegium"??? ;-P

    > jesli na przejsciu dla pieszych potracona zostala nieletnia osoba
    > (ktora wtargnela, na jezdnie biegnac) byla to droga osiedlowa

    Droga osiedlowa to z reguły "droga wewnętrzna" a.k.a. "strefa
    zamieszkania" - czyli piesi mają absolutne pierwszeństwo, należy zachować
    szczególną ostrożność i nie przekraczać 20km/h.

    > - oczywiscie nie przyznaje sie do tego ze postapila bezmyslnie

    Patrz wyżej. W "strefie zamieszkania" pieszy ma prawo uważać się za świetą
    krowę i oczekiwać, że każdy kierujący pojazdem jedzie tak, żeby w razie
    czego móc praktycznie w miejscu stanąć.

    [ciach]

    > Czy w zwiazku z ta sprawa (lepiej odroczyc ja do czasu powrotu swiadka) -

    Świadek figę ci da - strefa zamieszkania ma swoje szczególne prawa.

    > osoba powiazana ze sprawca (rodzina)
    > czy w takich przypadkach mozna liczyc na srodki lagodzace?

    Chyba tylko nerwosol ;-)

    > Czy jesli oskarzenie jest z art. 157 & 2 KK (lekarskie)
    > moze grozic utrata prawo jazdy (na jakis okres?)

    Głowy nie dam, ale IMHO jest to możliwe. Wszystko zależy od tego, jak
    poważne były obrażenia (np. wstrząs mózgu?)

    Co do wysokości różnego rodzaju opłat to przygotuj się na: mandacik,
    odszkodowenie, pokrycie kosztów leczenia i innych strat (to akurat pewnie
    pójdzie z OC == wzrost składki), pewnie także koszta procesu.

    > czy tylko kolegium.

    KOLEGIUM NIE ISTNIEJE!

    > Na co sie mozna powolac?

    Blagać o litość, pokajać się, przyznać się do błędu (zignorowanie zasad
    obowiazujących w "strefie zamieszkania") i obiecać poprawę.

    A prywatnie wyciągnąc z tego nauczkę i nie szarżować po osiedlu.

  • 3. Data: 2002-04-10 07:38:57
    Od: "DM" <n...@s...pl>

    > Droga osiedlowa to z reguły "droga wewnętrzna" a.k.a. "strefa
    > zamieszkania" - czyli piesi mają absolutne pierwszeństwo, należy zachować
    > szczególną ostrożność i nie przekraczać 20km/h.

    byl to wjazd na droge osiedlowa z drogi glownej (znak strefy zamieszkania
    (osiedla) jest 50 m wyzej)
    i jesli bylo ograniczenie to tylko jesli chodzi o TONAZ wjazdu.
    A domyslne to 50/60. jechalem moze nieco ponad :-)

    > Patrz wyżej. W "strefie zamieszkania" pieszy ma prawo uważać się za świetą
    > krowę i oczekiwać, że każdy kierujący pojazdem jedzie tak, żeby w razie
    > czego móc praktycznie w miejscu stanąć.

    Jesli ktos jest rownolegle z samochodem po czym zaczne biec i wpada pod
    niego
    to w moim odczuciu jest to dzialanie na szkode prowadzacego :P
    Ale tego nie udowodnie.

    > Świadek figę ci da - strefa zamieszkania ma swoje szczególne prawa.

    a co z potwierdzeniem, ze ta osoba wbiegla pod samochod

    > Głowy nie dam, ale IMHO jest to możliwe. Wszystko zależy od tego, jak
    > poważne były obrażenia (np. wstrząs mózgu?)

    piszac o stluczeniu glowy nie mozna mowic o wstrzasie mozgu tymbardziej ze
    byly
    badania RTG, ktore nic nie wykazaly (obrazenia zblizone do potkniecia sie na
    wlasniej sznurowce)
    ow artykul 157 znalazl sie na pozwie i objawy byly 17 dni pozniej.
    Wydaje mi sie ze sa to spekulacje (po konsultacjach ze znajomymi)
    i dlaczego pozew z kodeksu karnego a nie kodeksu wykroczen.

    > Co do wysokości różnego rodzaju opłat to przygotuj się na: mandacik,
    > odszkodowenie, pokrycie kosztów leczenia i innych strat (to akurat pewnie
    > pójdzie z OC == wzrost składki), pewnie także koszta procesu.

    to przewidzialem,
    dzieki ....

  • 4. Data: 2002-04-10 07:39:52
    Od: "Leszek" <l...@m...icpnet.pl>

    Użytkownik "Andrzej Lawa" <a...@l...com> napisał w
    wiadomości news:a90p8o$a5t$1@news.tpi.pl...
> [...]
    > obowiazujących w "strefie zamieszkania") i obiecać poprawę.
    >
    > A prywatnie wyciągnąc z tego nauczkę i nie szarżować po osiedlu.

    Potwierdzam w calej rozciaglosci i prostuje ze art.177 KK a nie
    157.Jak sie sadowi kierowca nie spodoba to prawo jazdy na bank
    zostanie zatrzymane.

    Leszek

  • 5. Data: 2002-04-10 07:45:36
    Od: "DM" <n...@s...pl>

    > Potwierdzam w calej rozciaglosci i prostuje ze art.177 KK a nie
    > 157.Jak sie sadowi kierowca nie spodoba to prawo jazdy na bank
    > zostanie zatrzymane.

    Pisze na pozwie ze artykul 157 paragraf 2 KK
    I nie pytam pod co Ty bys podpial owe wykroczenie
    tylko mowie o tym co mam na pozwie.

  • 6. Data: 2002-04-10 08:34:29
    Od: "Leszek" <l...@m...icpnet.pl>

    > Pisze na pozwie ze artykul 157 paragraf 2 KK
    > I nie pytam pod co Ty bys podpial owe wykroczenie
    > tylko mowie o tym co mam na pozwie.

    Wypadek drogowy to przestepstwo z art.177 K.K a nie wykroczenie. Kto
    wniosl pozew? Co zrobila w tym temacie policja? Wypadek drogowy jest
    scigany z urzedu.

    Leszek

  • 7. Data: 2002-04-10 11:06:03
    Od: "DM" <n...@s...pl>

    > Wypadek drogowy to przestepstwo z art.177 K.K a nie wykroczenie. Kto
    > wniosl pozew? Co zrobila w tym temacie policja? Wypadek drogowy jest
    > scigany z urzedu.
    >
    > Leszek

    naruszenie bezpieczeństwa w ruchu lądowym tj. przestępstwo z art. 177 KK.
    Wiem o czym mowi ow artykul.
    Mam 2 pozwy jeden (to protokol policyjny po wypadku) - Kodeks Wykroczen
    Potrecenie osoby nieletniej na przejsciu i to policja zlozyla do
    prokuratury.

    powypadkowe orzeczenie lekarskie to stluczenie glowy (czyli brak uszkodzen
    kostnych) stluczenie glowy mialo jednak przelozenie w 17 dni pozniej na
    bazie artykulu i
    parafgrafu o ktorym pisze wyzej.
    czyli (niewielik uszczerbek na zdrowiu poszkodowanej) - naciagane podpiecie
    pod wnioski (bo wiem, ze defacto nic jej nie bylo)
    ale na bazie tego mam wezwanie i wlasnie w oparciu o KK
    artykul 156 mowi o uszkodzeniach trwalych i powaznych a takich nie bylo.

    Grzywna dotyczyc powinna wspomnianych kwestii oraz "wyrok" musi bazowac na
    tym w jakim stopniu ucierpala poszkodowana
    Piszeac o zatrzymaniu prawa jazdy wydaje mi sie to bezpodstawne.

    Pytalem o to na co sie moge powolac by zlagodzic zarowno grzywne jak i
    poszczegolne oplaty.
    Musza byc jakies srodki lagodzace rowniez dla sprawcy (nie jestem
    prawnikiem) ale dziur jest od groma na ktorych moglbym sie polowa,
    jesli wiem ze dziecko prawdy nie powie.

  • 8. Data: 2002-04-10 11:20:40
    Od: "WIDZI" <w...@i...net.pl>

> [...]
    > Musza byc jakies srodki lagodzace rowniez dla sprawcy (nie jestem
    > prawnikiem) ale dziur jest od groma na ktorych moglbym sie polowa,

    Jeszcze jedna istotna sprawa w jakim wieku było dziecko?
    Jeśli miało mniej niż 7 lat powinno być pod opieką rodziców lub prawnych
    opiekunów.

    Aha nie napisałeś czy zostało zabrane po wypadku karetką jak to dokładnie
    wyglądało? Przyjechała Policja kto wezwał karetkę?

  • 9. Data: 2002-04-10 11:22:13
    Od: "Leszek" <l...@m...icpnet.pl>

> [...]
    Wykroczen
    > Potrecenie osoby nieletniej na przejsciu i to policja zlozyla do

    Cos krecisz!! Policja nie daje zadnych pozwow! Policja albo na
    podstawie opini lekarza kwalifikuje obrazenia jako lekkie i kieruje
    sprawe(o wykroczenie)do sadu grodzkiego albo jako ciezkie i wtedy po
    zakonczeniu dochodzenia pod nadzorem prokuratury postawiony zostanie
    Tobie zarzut popelnienia przestepstwa z art.177 K.K.

    Leszek

  • 10. Data: 2002-04-10 11:38:47
    Od: "DM" <n...@s...pl>

> [...]
    > zakonczeniu dochodzenia pod nadzorem prokuratury postawiony zostanie
    > Tobie zarzut popelnienia przestepstwa z art.177 K.K.

    Mam ksero tego co oddala policja jako protokol z wypadku
    i skierowala wlasnie jako wykrocznie wedlug KW
    bo obrazenia byly nikle "stluczenie glowy"

    dostalem tez 2 (orzeczenie lekarskie ten sie powolal na KK
    na prosbe sadu grodzkiego) wstawil wspomniany artykul zakwalifikowal to jak
    pisalem.
    juz pod KK (twierdzac ze 17 dni po wypadku nastapili jakies powiklania
    wedlug tego artykulu
    nie trwajace dluzej niz 7 dni)
    (wypadek mial miejsce w SIERPNIU 2001)