  • 1. Data: 2002-04-09 21:50:24
    Temat: Dziwna sytuacja
    Od: <m...@p...onet.pl>

    Witam

    Trafila mi sie dziwna sytuacja. Zaczne od poczatku. Otoz ponad miesiac temu
    wylicytowalem na allegro telefon. Koles wyslal, telefon nie przychodzil przez
    ponad 2 tyg. Wkurzylem sie i kupilem sobie inny. Potem dotarl ale juz nie
    mialem zamiaru go odbierac wiec tego nie zrobilem. Koles napisal ze jestem
    zlodziejem i moze na dodatek pracuje na poczcie. Potem byla cisza. Dzis odezwal
    sie i napisal ze: "Jeśli nie dostanę od nich odszkodowania zgłaszam doniesienie
    o popełnieniu przestępstwa na policji i sprawę kieruję do sądu jeszcze w tym
    tygodniu." Co z tym fantem poczac, przeciez mam swiete prawo paczki nie
    odbierac a koles mi chce zrobic burdel.

    Z gory dzieki za odpowiedz.

    Pozdrawiam

    m1sza

  • 2. Data: 2002-04-09 22:10:56
    Temat: Re: Dziwna sytuacja
    Od: "Cezar" <c...@b...pl>

> [...]
    tym
    > tygodniu." Co z tym fantem poczac, przeciez mam swiete prawo paczki nie

    Tak sobie mysle ze w tym przypadku ciezko mowic o przestepstwie a mozna
    raczej o odpow. za niewyk/nienalezyte wyk. umowy co jest odpowiedzialnoscia
    cywilna i moze rodzic obowiazek zaplaty odszkodowania jesli gosc dowiedzie
    ze poniosl przez ciebie jakas strate - a ponios chociazby na znaczki
    pocztowe.
    Inna sprawa jest taka ze to on musi "z tym isc" do sadu czyli wytaczac
    powodztwo i dowodzic swoich racji - a to juz wystarcza aby mu sie raczej
    odechcialo - no bo to i czas i koszty.

    Cezar

  • 3. Data: 2002-04-10 07:05:39
    Od: <m...@p...onet.pl>

> [...]
    > cywilna i moze rodzic obowiazek zaplaty odszkodowania jesli gosc dowiedzie
    > ze poniosl przez ciebie jakas strate - a ponios chociazby na znaczki

    Dlaczego przezemnie? Przeciez moglem paczki nie odebrac bo np. nie bylo mnie
    przez dlugi czas w domu. Poczta za to ma swiety obowiazek zwrocic paczke w
    nienaruszonym stanie do nadawcy, wiec mysle ze jak cos to powinien skarzyc
    poczte :).

    Co do umowy to zadnej nie bylo. Nic z nim nie podpisywalem, jedyne co to
    rozmowa ze on wysle a ja zaplace za przesylke, ot tyle. Po drugie nie odebralem
    paczki on nie dostal pieniedzy, czyli do zadnej transakcji nie doszlo.

    > Inna sprawa jest taka ze to on musi "z tym isc" do sadu czyli wytaczac
    > powodztwo i dowodzic swoich racji - a to juz wystarcza aby mu sie raczej
    > odechcialo - no bo to i czas i koszty.

    Jak ktos jest desperat :))

    Pozdrawiam

    m1sza

  • 4. Data: 2002-04-10 08:24:23
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On 10 Apr 2002 m...@p...onet.pl wrote:
    [...ktoś...]
> [...]
    >+ > ze poniosl przez ciebie jakas strate - a ponios chociazby na znaczki

    BO ZAWARŁEŚ UMOWĘ. To nie jest oczywiste ? -:O

    >+ Przeciez moglem paczki nie odebrac bo np. nie bylo mnie
    >+ przez dlugi czas w domu.

    To tylko jak ci ciotka chciało zrobić niespodziankę.
    Jeśli się z człowiekiem UMAWIASZ - to IMO jesteś ZOBOWIĄZANY
    dopilnować "wykonania warunków umowy" - i to również na
    gruncie prawa.

    >+ Co do umowy to zadnej nie bylo. Nic z nim nie podpisywalem, jedyne co to
    >+ rozmowa ze on wysle a ja zaplace za przesylke, ot tyle.

    Acha - to BYŁA umowa (ustna) !

    >+ Po drugie nie odebralem
    >+ paczki on nie dostal pieniedzy, czyli do zadnej transakcji nie doszlo.

    Nie szkodzi - nie wywiązałeś się z "przyrzeczenia wykonania".
    Inna sprawa - że *on też* się niewywiązał (i to pierwszy)
    nie dotrzymując terminu. Inaczej po takim cytacie:

    >+ > Inna sprawa jest taka ze to on musi "z tym isc" do sadu czyli wytaczac
    [...]
    >+ Jak ktos jest desperat :))

    ...to bym cię obtentegował :]

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 5. Data: 2002-04-10 08:39:08
    Od: <m...@p...onet.pl>

    Nie nie jest oczywiste. Nie sadze zeby ta umowa miala moc prawna. Tak samo jak
    sie umawiam ze znajomum ze mi odda kase, tak slownie a on tego nie zrobi to go
    nie podam do sadu bo nie mam mu jak udowodnic.

    > To tylko jak ci ciotka chciało zrobić niespodziankę.
    > Jeśli się z człowiekiem UMAWIASZ - to IMO jesteś ZOBOWIĄZANY
    > dopilnować "wykonania warunków umowy" - i to również na
    > gruncie prawa.

    Umawialem sie, ale termin byl za dlugi wiec zrezygnowalem. Paczka powinna isc 3-
    4 dni a nie 2 tyg.

    > Acha - to BYŁA umowa (ustna) !

    :) Patrz wyzej

    > Nie szkodzi - nie wywiązałeś się z "przyrzeczenia wykonania".
    > Inna sprawa - że *on też* się niewywiązał (i to pierwszy)
    > nie dotrzymując terminu. Inaczej po takim cytacie:

    Ja mu nie powiedzialem ze na 100% paczke odbiore.

    > ...to bym cię obtentegował :]

    :))

    > Pozdrowienia, Gotfryd

    Pozdrawiam

    m1sza

  • 6. Data: 2002-04-10 08:59:45
    Od: "Baca" <b...@s...poznan.pl>

> [...]
    to go
    > nie podam do sadu bo nie mam mu jak udowodnic.

    Jak nie jest oczywiste ??? Przeciez wylicytowales telefon na allegro -
    zawarles umowe. Przeczytaj regulamin

    Cytuje:
    "
    ARTYKUŁ 10. ZAWARCIE UMOWY
    10.1. Umowa zostaje zawarta z chwilą zakończenia aukcji.

    10.2. Sprzedający i Kupujący powinni nawiązać kontakt nie później niż w
    terminie siedmiu dni od daty zakończenia aukcji. W przypadku braku
    odpowiedzi ze strony kontrahenta w powyższym terminie, można od umowy
    sprzedaży odstąpić.

    "

    .

    > m1sza

    Baca

  • 7. Data: 2002-04-10 10:37:35
    Od: <m...@p...onet.pl>

    > zawarles umowe. Przeczytaj regulamin

    Oczywiscie ze znam. Ale ja tel "kupilem" poza aukcja.

    m1sza

  • 8. Data: 2002-04-10 10:40:43
    Od: <m...@p...onet.pl>

    Aha wrecz nawet kupilem przez SMS. Koles napisal ze wysle za xxx sume i
    koniec.Zaczal dzwonic po kilku dniach jak paczka nie dochodzila.

    m1sza

  • 9. Data: 2002-04-10 15:07:16
    Od: komandor <f...@p...onet.pl>

    On 10 Apr 2002 10:39:08 +0200, <m...@p...onet.pl> wrote:
    >Ja mu nie powiedzialem ze na 100% paczke odbiore.

    Nie czytales nawet warunkow na jakie zgadzasz sie licytujac na
    Allegro. Zobacz sobie regulamin i wszystko bedzie jasne.

    --
    pozdrawiam,
    komandor

  • 10. Data: 2002-04-10 15:19:49
    Od: "Gwidon S. Naskrent" <n...@a...pl>

    On 9 Apr 2002 m...@p...onet.pl wrote:

    > o popełnieniu przestępstwa na policji i sprawę kieruję do sądu jeszcze w tym
    > tygodniu." Co z tym fantem poczac, przeciez mam swiete prawo paczki nie
    > odbierac a koles mi chce zrobic burdel.

    Ale nie możesz tak sobie nie odebrać paczki. Zwłoka jednej ze stron nie
    daje możliwości odstąpienia od umowy, jedynie możliwość wstrzymania się ze
    spełnieniem świadczenia wzajemnego.

    "Koleś" nie ma podstaw straszyć cię przestępstwem (wyłudzenie bez korzyści
    materialnej?) dopóki nie odbierzesz paczki (rozumiem że jeszcze mu nie
    zapłaciłeś). Z kolei ty musisz albo tę paczkę odebrać i zapłacić, albo
    dogadać się że nie odbierzesz - nie możesz pozostawić go bez odpowiedzi.

    --
    Gwidon S. Naskrent (n...@s...pl)