  • 1. Data: 2002-04-09 20:26:27
    Temat: weksel
    Od: "Mateusz Dr" <n...@w...pl>

    Czy przeciwko wekslowi mozna wysuwac zarzutu z wad czynnosci prawnej
    (pozornosc, blad).
    Ew. zasady wspolzycia?

    przyklad:
    podpis zlozony na wekslu, osoba podpisujaca nie wiedziala ze to weksel

    pozdrawiam
    Mateusz

  • 2. Data: 2002-04-10 12:10:55
    Temat: Re: weksel
    Od: p...@T...TO.poczta.onet.pl (Pawel Baranowski)

    "Mateusz Dr" <n...@w...pl> wrote <a8vim3$e9e$1@news.onet.pl>:

    >Czy przeciwko wekslowi mozna wysuwac zarzutu z wad czynnosci prawnej
    >(pozornosc, blad).
    >Ew. zasady wspolzycia?

    W zasadzie tak (teoretycznie), ale ciężko będzie Ci to udowodnić. Poza tym
    błąd i pozorność raczej nie, gdyż a) immanentną cechą weksel jest napis
    "WEKSEL" w języku w jakim został wystawiony b) ciężar dowodu spoczywa na
    Tobie c) na weskslu jest również wyraźne, pisemne i bezwarunkowe
    zobowiązanie do zapłaty, na dodatek słownie kwota. Ale może pozorność ?
    Poza tym charakter weskla jest z załoźenia taki, żeby ciężko go było
    podważyć. Co innego fałszywy podpis czy wypełnienie weksla niezupełnego
    wbrew postanowieniom umowy (choćby ustnej).

    Jeśli masz z tym problem to kup sobie książkę I. Heropolitańskiej "Zarzuty
    przeciwko nakazowi zapłaty z weskla". Wg mnie prawie niemożliwe jest
    zastoswanie art. 5 (naruszenie zasad wsp. społ.).
    A Jeżeli się mylę, niech mnie ktoś sprostuje tutaj.

    Przed odpowiedzia skasuj "TNIJ.TO."

    Before reply cut "TNIJ.TO."