  • 1. Data: 2003-07-06 14:19:57
    Temat: wypadek-odszkodowanie?
    Od: "mp" <p...@N...gazeta.pl>

    wczoraj mojego chlopaka potracil samochod.Kobieta jechala z duza
    predkoscia,na pasach wyprzedzala.byla policja spisali protokol.karetka
    zabrala go do szpitala.tam okazalo sie ze "tylko"ma zerwane wiezadla w
    kolanie,oprocz tego mocno poobijany.Cala noga w gipsie na 6
    tygodni,zastrzyki,nie moze chodzic do pracy.
    moje pytania:
    1.jak ksztaltuje sie odpowiedzialnosc tej kobiety?
    2.czy moj chlopak moze liczyc na jakies odszkodowanie od niej ?
    dzieki za wszelkie odpowiedzi

  • 2. Data: 2003-07-06 16:09:24
    Temat: Re: wypadek-odszkodowanie?
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Jeśli winę ponosi ta kobieta, to wówczas odszkodowanie się należy.
    Zasadniczo nie od niej, a od ubezpieczyciela z jej OC. Wysokość
    odszkodowania jest generowana w zasadzie przepisami ubezpieczyciela, choć
    można negocjować, a w ostateczności pozwać do sądu.

  • 3. Data: 2003-07-06 16:55:49
    Od: "Adas" <a...@p...onet.pl>

    Użytkownik "mp" <p...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > 1.jak ksztaltuje sie odpowiedzialnosc tej kobiety?
    > 2.czy moj chlopak moze liczyc na jakies odszkodowanie od niej ?

    Oczywiście. Z jej OC dostanie. Nawet proponuję do sądu ją podac i domagać
    się odszkodowania za ból, cierpiwnie itp.

  • 4. Data: 2003-07-07 06:38:12
    Od: "Sebastian" <s...@p...onet.pl>

    Wysokość odszkodowania nie zależy od przepisów ubezpieczyciela!!! Ta kwestia
    uregulowana jest w kodeksie cywilnym - art. 415, 444 i nast.
    Należy zgłosić szkodę do jej ubezpieczyciela, ale to po zakończeniu
    leczenia.

    Sebastian

  • 5. Data: 2003-07-07 15:24:37
    Od: "lord" <l...@w...pl>

    > 1.jak ksztaltuje sie odpowiedzialnosc tej kobiety?
    > 2.czy moj chlopak moze liczyc na jakies odszkodowanie od niej ?
    > dzieki za wszelkie odpowiedzi

    nalezy sie odszkodowanie z oc sprawczyni (po zakonczonym leczeniu zglos to
    do jej ubezpieczalni) bierz wszelkie rachunki na syna (leki , bandarze,
    mascie itp) , wypis ze szpiatla poza tym przejdz sie prywatnie do lekarzy po
    kilka opinii na temat stanu zdrowia syna moze nawet do neurologa - wszelkie
    te dokumenty dostarcz do uzbezpieczalni sprawczymi + opinie z policji o tym
    kto jest sprawca a kto poszkodowanym.

    ps. jezeli sprawa trafi do prokuratury to dodatkowo zloz wniosek o tym ze
    syn chce byc oskarzycielem posilkowym i wowczas rowniez domagasz sie
    odszkodowania (z kieszeni sprawczyni)

    nastepnie zaloz sprawe z powodztwa cywilnego o odszkodowanie za zdrowie,
    straty materialne wynikle w wyniku wypadku itp. - wowczas dostanie syn
    dodatkowe odszkodowanie z kieszeni sprawczyni (nie z jej oc juz)

  • 6. Data: 2003-07-07 16:05:26
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Wysokość odszkodowania nie zależy od przepisów ubezpieczycie w teorii. W
    praktyce, to zgłaszasz szkodę, a oni proponują należność. Należność ta
    wynika z jakiś tam tabelek, dostarczonych przez Ciebie rachunków i wyliczeń
    i Bóg jeden wie od czego jeszcze. Możesz oczywiście nie zgodzić się z tym i
    negocjować, albo ich pozwać do sądu (o czym napisałem). Większość ludzi
    jednak przyjmuje to, co proponuje ubezpieczyciel z wygody.