  • 1. Data: 2003-07-06 11:07:58
    Temat: Narty w samochodzie
    Od: "Jgor" <s...@N...SPAM.go2.pl>

    Może ktoś zna przepis zabraniający przewożenia nart w samochodzie osobowym
    (podobno można je wozić jedynie w/na bagażniku dachowym)?

    Jgor

  • 2. Data: 2003-07-06 13:03:59
    Temat: Re: Narty w samochodzie
    Od: "Łukasz C." <u...@o...pl>

    Prawo o Ruchu Drogowym

    Art. 60. 1. Zabrania się:

    1) używania pojazdu w sposób zagrażający bezpieczeństwu osoby znajdującej
    się w pojeździe lub poza nim,

    2. Zabrania się kierującemu:

    4) ciągnięcia za pojazdem osoby na nartach, sankach, wrotkach lub innym
    podobnym urządzeniu,

    Art. 61. 2. Ładunek na pojeździe umieszcza się w taki sposób, aby:
    3) nie utrudniał kierowania pojazdem,
    4) nie ograniczał widoczności drogi lub (...)

    Art. 66. 1. Pojazd uczestniczący w ruchu ma być tak zbudowany, wyposażony i
    utrzymany, aby korzystanie z niego:

    4. Zabrania się:
    1) umieszczania wewnątrz i zewnątrz pojazdu wystających spiczastych albo
    ostrych części lub przedmiotów, które mogą spowodować uszkodzenie ciała osób
    jadących w pojeździe lub innych uczestników ruchu,

  • 3. Data: 2003-07-06 13:42:40
    Od: "Jgor" <s...@N...SPAM.go2.pl>

    Z przedstawionych przepisów do przypadku, o którym pisałem pasuje w zasadzie
    art.66.4.1, ale mam wątpliwości czy rzeczywiście wyklucza on jednoznacznie
    możliwość przewożenia nart wewnątrz samochodu. Stosując go dosłownie to w
    ogóle nie wolno byłoby przewozić nart samochodem ("... umieszczalnia
    wewnątrz i zewnątrz...). Czy w wykładniach kodeksu są jakieś warunki które
    uszczegółowiają jak można a jak nie wolno tych tych nart umieszczać?

  • 4. Data: 2003-07-06 13:54:24
    Od: "Michał M." <m...@l...pl.nospam>

> [...]
    > wewnątrz i zewnątrz...). Czy w wykładniach kodeksu są jakieś warunki które
    > uszczegółowiają jak można a jak nie wolno tych tych nart umieszczać?

    a jak masz narty w pokrowcu ? nie ma żadnych ostrych krawędzi wtedy

    Michał M.
    gg:67210