  • 11. Data: 2003-02-17 09:45:42
    Temat: Re: wyludzenie ?
    Od: "Adam Szendzielorz" <a...@N...pl>

    Witam,

    > Administruję kilkoma dużymi serwerami pocztowymi i mogę Ci z całą
    > odpowiedzialnością powiedzieć, że można sfabrykować logi. Administratorem

    Na Twoim serwerze pocztowym - owszem.
    Pamietaj jednak ze:
    - mail zostal wyslany z komputera, ktory posiada nr IP, latwo wiec znalezc
    wlasciciela takowego komputera, mamy wiec juz potencjalne dowody w
    postaci komputera (dysku) delikwenta + samego delikwenta + logi
    providera delikwenta, ktore poswiadcza ze komputer goscia w tym
    czasie byl podlaczony do sieci
    - mail w 95% przypadkow zostaje wyslany przez inny serwer SMTP
    niz serwer na ktorym znajduje sie skrzynka odbiorcy - mamy wiec kolejne
    dowody - logi na serwerze SMTP przez ktory wysylajacy wyslal maila +
    administratora (zwykle osobe postronna, obca) tego serwera, czasem zdarza
    sie tez, ze mail przechodzi przez kilka serwerow (relaying) - kolejne
    dowody
    - mail w koncu dotrze na serwer odbiorcy - znowu zostaja wiec logi
    na serwerze pocztowym + zeznania administratora tegoz serwera
    - mail musi zostac odebrany z serwera pocztowego i sytuacja ta sama
    jak w przypadku wyslania - logi z numerem IP odbierajacego, provider
    poswiadczajacy ze w tym a tym czasie ten nr IP to ten a ten komputer
    znajdujacy sie w tej a tej lokalizacji + dowod w postaci komputera z
    tej lokalizacji + zeznania jego wlasciciela...

    Owszem - w wiekszosci wypadkow juz po paru dniach logi na
    wiekszosci z tych serwerow moga zostac usuniete, a backup
    moze nie byc wogole robiony, moze znajdzie sie administrator
    - znajomy podejrzanego ktory sfabrykuje / usunie logi, zawsze jednak
    zbieg i polaczenie do kupy reszty tych logow, jezeli zostanie
    przeprowadzony szybko, tuz po zajsciu bedzie IMO stanowil bardzo
    dobry material dowodowy - uczestniczy w tym zbyt duzo obcych dla
    siebie osob i nie powiazanych ze soba maszyn / serwerow.

    Nie wiem jak duzymi serwerami administrujesz - wedlug rankingu
    top100.pl (obecnie niestety od ok 2 miesiecy w stanie zamrozenia:)
    moje serwery sa w .pl na 50 miejscu pod wzgledem ilosci obslugiwanych
    domen, co bezposrenio wiaze sie z obslugiwana liczba skrzynek / kont /
    serwerow ;)
    pozdr.

    --
    Adam Szendzielorz, adam [at] konta.pl, 609 234 006

  • 12. Data: 2003-02-17 12:03:52
    Od: Samotnik <s...@s...eu.org>

    W artykule <b2qb0o$o3r$1@atlantis.news.tpi.pl> Adam Szendzielorz napisał(a):
> [...]
    > moje serwery sa w .pl na 50 miejscu pod wzgledem ilosci obslugiwanych
    > domen, co bezposrenio wiaze sie z obslugiwana liczba skrzynek / kont /

    Moje o połowę wyżej. ;)
    --
    Samotnik

  • 13. Data: 2003-02-17 16:00:25
    Od: "Ali Gator" <a...@i...pl>

    Użytkownik "Agnieszka Śliwowska" <a...@b...pl> napisał w wiadomości
    > 1. Nie otworzyles i NIE SPRAWDZILES przesylki przy kurierze (a masz do
    > tego prawo). To jest minus dla Ciebie.

    Strategia może i dobra gdy kupuje się skarpetki albo jakieś czasopismo.
    Niestety, w wielu, jeśli nie w większości przypadków, takie podejście do
    sprawy jest niemożliwe. Czy mam powiedzieć kurierowi: "niech pan poczeka, aż
    podłączę i skalibruję monitor?", albo: "Teraz tylko zamontuję płytę główną i
    zainstaluję Windowsy, wtedy zobaczymy czy z płytą wszystko jest ok." ;-) IMO
    absolutnie nierealne.

    Otwierając przesyłkę przy kurierze, możemy jedynie sprawdzić czy
    rzeczywiście jest tam monitor a nie np. kilka cegieł. Ale sprawdzenie
    sprzętu i wszystkich jego funkcji może czasem zająć kilka godzin, jeśli nie
    dni.

    Pzdr

    A.

  • 14. Data: 2003-02-17 22:48:03
    Od: "Adam Szendzielorz" <a...@N...pl>

    Witam,

    > Moje o połowę wyżej. ;)

    No to nie wiem czemu tak pesymistycznie podchodzisz do
    sprawy logow :) Wydaje mi sie, ze to malo doswiadczonym i
    poczatkujacym uzytkownikom wydaje sie, ze sa w sieci
    anonimowi - co jest oczywista bzdura w wiekszosci
    wypadkow :)
    pozdr.

    --
    Adam Szendzielorz, adam [at] konta.pl, 609 234 006

  • 15. Data: 2003-02-17 22:55:30
    Od: "Adam Szendzielorz" <a...@N...pl>

    Witam,

    > Strategia może i dobra gdy kupuje się skarpetki albo jakieś czasopismo.
    > Niestety, w wielu, jeśli nie w większości przypadków, takie podejście do
    > sprawy jest niemożliwe. Czy mam powiedzieć kurierowi: "niech pan poczeka,

    Szczegolnie, jezeli chodzi o monitor ktory przelezakowal dobre 24h w
    temperaturze 0st i jest zimny jak cholera :) Takiego sprzetu nie powinno
    sie wlaczac przez conajmniej paredziesiat minut, chocby dlatego ze
    taka zmiana temperatur moze spowodowac skroplenie sie pary wodnej,
    zwarcie (nie daj boze gdzies na trafopowielaczu) i kompletne uszkodzenie
    sprzetu... Po ok godzinie odpalilem go - nawet wtedy sadzilem ze wszystko
    jest OK, tylko obraz jakis taki zielonkawy.. Myslalem, ze mu minie -
    wszystkie monitory, z ktorymi mialem do czynienia pod wplywem zimna
    przybieraly takie rozne kolory ekranu :) Niestety nie minelo, po blizszym
    przyjrzeniu sie okazalo sie, ze monitor byl rozbierany i naprawiany (nie
    rozbieralem go - nawet obudowa byla maksymalnie amatorsko skrecona
    i ledwo sie trzymala :/ Coz, pojde na policje i zobaczymy co bedzie dalej
    ze sprawa - a nuz sie zlodziej przestraszy...

    Taki to kraj :( Chyba najlepszym wyjsciem byloby pozyczenie znajomego
    bezszyjnego bezkregowca ktory za 30% odzyska kazda kwote, eh !
    pozdr.

    --
    Adam Szendzielorz, adam [at] konta.pl, 609 234 006

  • 16. Data: 2003-02-17 23:08:36
    Od: Samotnik <s...@s...eu.org>

    W artykule <b2rorf$fgc$1@atlantis.news.tpi.pl> Adam Szendzielorz napisał(a):

> [...]
    > poczatkujacym uzytkownikom wydaje sie, ze sa w sieci
    > anonimowi - co jest oczywista bzdura w wiekszosci

    Jasne, po prostu jestem pesymistą. ;)
    --
    Samotnik

  • 17. Data: 2003-02-17 23:41:40
    Od: "Ali Gator" <a...@i...pl>

    Użytkownik "Adam Szendzielorz" <a...@N...pl> napisał w wiadomości
    > Taki to kraj :( Chyba najlepszym wyjsciem byloby pozyczenie znajomego
    > bezszyjnego bezkregowca ktory za 30% odzyska kazda kwote, eh !
    > pozdr.

    IMO problem jest też w tym, że tak naprawdę nie zawarłeś formalnej
    transakcji, skoro jak piszesz, kupiłeś ten monitor poza aukcją. Jak teraz
    udowodnisz że świadomie nie kupowałeś wadliwego? Bo koleś może teraz
    twierdzić, że informował cię o tym np. w rozmowie tel... Jak rozumiem, nie
    masz jakiejś umowy sprzedaży czy oświadczenia sprzedającego że "towar jest
    wolny od wad..." itp?

    Pzdr

    A.

  • 18. Data: 2003-02-19 11:16:08
    Od: "Adam Szendzielorz" <a...@N...pl>

    Witam,

> [...]
    > masz jakiejś umowy sprzedaży czy oświadczenia sprzedającego że "towar jest

    Niestety, zadnych dokumentow :(
    Trudno - dostalem nauczke na przyszlosc ;-)
    pozdr.

    --
    Adam Szendzielorz, adam [at] konta.pl, 609 234 006