  • 11. Data: 2003-09-03 16:14:36
    Temat: Re: wlasciciel psa che odemnie odszkodowanie
    Od: "erbe" <d...@p...wp.pl>

    Najpierw ludzie, potem zwierzęta! I tej zasady się trzymajmy....

    pozdrawiam
    erbe

  • 12. Data: 2003-09-03 16:30:19
    Od: "lablador" <l...@p...fm>

    Użytkownik "Artur Drzewiecki" <d...@n...poczta.cierpie.onet.spamu.pl.qvx>
    napisał w wiadomości

    > Poza tym możnaby powołując się na to, że właściciel psa jako prawnik
    > powinien być świadomy stanu prawnego dotyczącego zabezpieczenia osób na
    > drodze publicznej przed atakiem psa i konsekwencji, podciągnąć jego
    > żądanie "odszkodowania" pod oszustwo.

    Niezle :)

    Dan

  • 13. Data: 2003-09-03 16:34:00
    Od: "poilkj" <p...@g...pl>

    "lablador" <l...@p...fm> wrote in message

    > Art. 424 kc Kto zniszczył lub uszkodził cudzą rzecz albo zabił lub zranił
    > cudze zwierzę w celu odwrócenia od siebie lub od innych niebezpieczeństwa
    > grożącego bezpośrednio od tej rzeczy lub zwierzęcia, ten nie jest
    > odpowiedzialny za wynikłą stąd szkodę, jeżeli niebezpieczeństwa sam nie
    > wywołał, a niebezpieczeństwu nie można było inaczej zapobiec i jeżeli
    > ratowane dobro jest oczywiście ważniejsze aniżeli dobro naruszone.
    >
    > Nie martwilbym sie na Twoim miejscu - to klasyczny przykład stanu wyzszej
    > koniecznosci. Jesli facet jest prawnikiem to pewnie doskonale o tym wie i
> [...]

    Jeśli wie i straszy to podpada to pod próbę wyłudzenia.
    Zawsze możesz złożyć doniesienie na policję, że facet chce od ciebie
    wyłudzić pieniądze.

  • 14. Data: 2003-09-03 21:15:18
    Od: "Piotr Rusoł" <p...@p...onet.pl>

    I tak trzymać! A jak będzie fikać można zastosować metody mniej
    konwencjonalne (sądzę że nie tylko psa miał do stracenia). ;-)

  • 15. Data: 2003-09-04 13:27:05
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    Użytkownik "lablador" <l...@p...fm> napisał w wiadomości
> [...]
    > wywołał, a niebezpieczeństwu nie można było inaczej zapobiec i jeżeli
    > ratowane dobro jest oczywiście ważniejsze aniżeli dobro naruszone.

    Oczywiście to jest racja. Ale należy pamiętać o stronie dowodowej. Stan
    faktyczny opisanego na początku wątku zdarzenia wskazuje jednoznacznie na to
    kto jest winny. Ja martwiłbym się o coś innego. Skoro winny jest prawnikiem
    i może sobie zdawać sprawę z tego, to jego taktyka może prowadzić do
    udowodnienia innego stanu faktycznego niż rzeczywisty, w którym np.
    udowodnić się będzie starał, że taka obrona nie była konieczna, nie było
    dużego zagrożenia lub można było je uchylić inaczej. Jeśli jest wyrachowany
    pokusić się może nawet o czyny zabronione, jak manipulacja "swoimi"
    świadkami itd. Polecałbym zorientować się w możliwościach dowodowych:
    sprawdzić kto był świadkiem, wysłać dziecko do lekarza itp
    Jednakże wydaję mi się osobiście, że w zasadzie sprawa zdecydowanie jest
    wygrana przez "przechodniów"...

  • 16. Data: 2003-09-04 14:31:17
    Od: Artur Drzewiecki <d...@n...poczta.cierpie.onet.spamu.pl.qvx>

    Ja myślę, że cwaniaczek liczy na zastraszenie słowami "sąd", "prawnik"
    etc. - potem łaskawie się zgodzi np. na 1500 (zamiast pierwotnych 3000).
    Dlatego właśnie jestem za ostrym atakiem - doniesienie do prokuratury o
    próbie oszustwa - utemperuje go od razu.

  • 17. Data: 2003-09-04 21:50:15
    Od: "Coach" <c...@p...onet.pl>

    Użytkownik "erbe" <d...@p...wp.pl> napisał w wiadomości
    > Najpierw ludzie, potem zwierzęta! I tej zasady się trzymajmy....

    Właśnie. Skopałeś nie tego psa.

    c.