  • 1. Data: 2003-09-03 10:09:33
    Temat: cofanie po ulicy jednokierunkowej
    Od: Gacek <g...@w...pl>

    Witam.

    Mam nastepujace pytanie:
    Czy mozna cofac po ulicy jednokierunkowej?

    W kodeksie drogowym na ten temat nic nie ma.
    Ja sadze, ze zakaz cofania wynika z tego ze to jest ulica
    jednokierunkowa - wiec nie wolno jechac w druga strone niezaleznie od
    ustawienia samochodu (przodem czy tylem). Ale ekspertem nie jestem, wiec
    pisze na ta grupe.
    a wiec:

    Czy (i dlaczego nie ;) ) mozna cofac po ulicy jednokierunkowej?

    Jacek

  • 2. Data: 2003-09-03 10:12:43
    Temat: Re: cofanie po ulicy jednokierunkowej
    Od: "Leszek" <l...@p...fm>

    Uzytkownik "Gacek" <g...@w...pl> napisal w wiadomosci
    > Witam.
    >
    > Mam nastepujace pytanie:
    > Czy mozna cofac po ulicy jednokierunkowej?
    > W kodeksie drogowym na ten temat nic nie ma.

    Jesli nic nie ma to znaczy ze mozna.

    > Ja sadze,

    Od sadzenia sa sady;)

    > zakaz cofania wynika z tego ze to jest ulica jednokierunkowa -

    Nic nie wynika.Jesli mialby byc zakaz cofania na jednokierunkowej to by byl.

    Mozna cofac do woli, nie wolno wjezdzac tylem pod zakaz.

    --
    Pozdr
    Leszek

  • 3. Data: 2003-09-03 10:17:40
    Od: Gacek <g...@w...pl>

    > Nic nie wynika.Jesli mialby byc zakaz cofania na jednokierunkowej to by byl.
    >
    > Mozna cofac do woli, nie wolno wjezdzac tylem pod zakaz.

    to skad wiesz ze po jednokierunkowej nie mozna jechac pod prad? W
    kodeksie tez nic o tym nie ma...

    Jacek

  • 4. Data: 2003-09-03 10:43:48
    Od: "Leszek" <l...@p...fm>

    > to skad wiesz ze po jednokierunkowej nie mozna jechac pod prad? W
    > kodeksie tez nic o tym nie ma...

    Wal smialo "pod prad" ;))
    Dostaniesz mandat na którym wpisza jako podstawe prawna art.92 par.1 K.W .
    to i wytlumacza moze.Prawa jazdy oczywiscie nie masz?

    Pozdr
    Leszek

  • 5. Data: 2003-09-03 10:55:45
    Od: Gacek <g...@w...pl>

    Leszek wrote:
    > Uzytkownik "Gacek" <g...@w...pl> napisal w wiadomosci

    pomylilem sie, jest, moze nie w kodeksie, a "w okolicy" - rozporzadzeniu
    o znakach:

    § 44. 1. Znak D-3 "droga jednokierunkowa" oznacza początek lub
    kontynuację drogi (jezdni), na której ruch odbywa się w jednym kierunku.

    jak cofasz to w jakim kierunku jedziesz?

    > Dostaniesz mandat na którym wpisza jako podstawe prawna art.92 par.1 K.W .
    > to i wytlumacza moze.Prawa jazdy oczywiscie nie masz?

    mam.

    Gacek

  • 6. Data: 2003-09-03 11:38:40
    Od: andrzej <a...@w...pl>

    W artykule <bj4hau$5he$1@korweta.task.gda.pl> Gacek napisał(a):

    > jak cofasz to w jakim kierunku jedziesz?

    oby Ci dziecko pod kola nie wyskoczylo na odcinku gdzie obowiazuje zakaz
    zatrzymywanie:)
    pozdrawiam Andrzej
    ps. Dawno, dawno temu, gdy kursy na prawo jazdy byly prowadzone w nieco
    inny sposob, instruktorzy wyjasniali roznice miedzy cofaniem a jazda do
    tylu...

  • 7. Data: 2003-09-03 11:45:04
    Od: "Janusz" <j...@a...net.pl.nospam.pl>

    "Gacek" <g...@w...pl> wrote
    > W kodeksie drogowym na ten temat nic nie ma.

    Jestes tego pewien?

> [...]
    > jednokierunkowa - wiec nie wolno jechac w druga strone niezaleznie od
    > ustawienia samochodu (przodem czy tylem). Ale ekspertem nie jestem, wiec

    A mozna ustawic samochod "pod prad" i jechac wstecz? Teoretycznie kierunek
    ruchu sie zgadza.

    A jakby nie bylo mozna cofac, to na zwyklej drodze chyba tez nie? Przeciez w
    Poslce prawy pas sluzy
    do jazdy do przodu, a lewy do tylu, z wyjaktiem wyprzedzania i omijania.

    Na jednokierunkowej mozna cofac, tylko z umiarem. Jak ktos 5 km. bedzie
    przejezdzal na wstecznym i tlumaczyl sie, ze on tylko cofa, to nie dziwie
    sie ze mu sie przyczepi policja. Jak cofne 10 metrow, w zwiazku z wykonaniem
    manewru parkowania, to jest to normalne.

    Pozdrawiam,
    Janusz

  • 8. Data: 2003-09-03 12:18:39
    Od: "Gacek" <g...@w...pl>

    > ps. Dawno, dawno temu, gdy kursy na prawo jazdy byly prowadzone w nieco
    > inny sposob, instruktorzy wyjasniali roznice miedzy cofaniem a jazda do
    > tylu...

    ta roznice sam jestem w stanie wychwycic (fascynujace, nie?).

    wiadomo, ze jak ktos cofnie 20 metrow to nikt sie nie przyczepi.
    ale jak pojedzie na wstecznym pol kilometra to policjant moze sie przyczepic
    i wlasnie chodzi mi o to na jakij podstawie moze sie przyczepic.

    Gacek

  • 9. Data: 2003-09-03 12:24:08
    Od: andrzej <a...@w...pl>

    W artykule <bj4m08$8vn$1@nemesis.news.tpi.pl> Gacek napisał(a):

    > wiadomo, ze jak ktos cofnie 20 metrow to nikt sie nie przyczepi.

    blad. Np. gdy ulica jednokierunkowa miala < 20m :)

    > ale jak pojedzie na wstecznym pol kilometra to policjant moze sie przyczepic
    > i wlasnie chodzi mi o to na jakij podstawie moze sie przyczepic.

    wieloletniego doswiadczenia? Pozazmyslowego rozpoznawania intencji
    "cofajacego"? ("Sprowadzenia zagrozenia"). Jak by nie bylo masz prawo
    niezgodzic sie i mandatu nie
    przyjac:). Wtedy to na policjancie spocznie obowiazek udowodnienia Ci
    "winy" (przynajmniej teoretycznie:)
    pozdrawiam Andrzej

  • 10. Data: 2003-09-03 13:14:51
    Od: "Janusz" <j...@a...net.pl.nospam.pl>

    "Gacek" <g...@w...pl> wrote

    > i wlasnie o ten myk mi chodzi. o co mu sie przyczepi (na jakiej
    podstawie).

    O to, ze ulica jest 1 kierunkowa do ruchu w jednym kierunku :)
    To jest dyskusja w ktorej obie strony maja swoje argumenty i raczej nie ma
    jasnego
    rozwiazania... sad grodzki pewnie by to rozstrzygl...

    Janusz