  • 1. Data: 2003-09-03 10:22:37
    Temat: Kolosalne oprocentowanie zalegleo czynszu
    Od: "ak" <a...@i...pl>

    witam
    Zalegalismi z czynszem . Zwloka z oplata trwala miesiac . Wszystko jest
    uregulowane . Jednak w miedzy czasie prywatny wlasciciel posesji przyslal
    pismo: " wzymam do zaplacenia zaleglego czynszu za miesiac XXX , ktory
    wynosi : 1091,18zl (czynsz) i 198,84zl (odsetki)
    Pytanie moje : na jakiej podstawie jest naliczne tak kolosalne
    oprocentowanie za miesiac zwloki?
    Czy jest na to jakas podstawa prawna ?
    Dzieki za pomoc
    pozdrawiam grupe
    art

  • 2. Data: 2003-09-03 10:49:12
    Temat: Re: Kolosalne oprocentowanie zalegleo czynszu
    Od: "agnus dei" <a...@W...onet.pl>

> [...]
    > wynosi : 1091,18zl (czynsz) i 198,84zl (odsetki)
    > Pytanie moje : na jakiej podstawie jest naliczne tak kolosalne
    ------
    jezeli nie reguluje tego osobna umowa (przeczytaj dokladnie umowe najmu) to
    stosuje sie w odsetki ustawowe do zaleglych platnosci.
    od lutego 2003 odsetki te wynosza 13% w skali roku a zatem po miesiacu od kwoty
    1091,18 powinno to byc troche ponad 1% - ok. 12zl

    sprawdz czy w umowie nie ma jakiegos punktu ktory reguluje wysokosc odsetek,
    jesli nie ma to wtedy licza sie odsetki ustawowe

    > Dzieki za pomoc
    > pozdrawiam grupe
    > art

    pozdrawiam
    agnieszka

  • 3. Data: 2003-09-03 12:49:40
    Od: "ak" <a...@i...pl>

> [...]
    odsetek,
    > jesli nie ma to wtedy licza sie odsetki ustawowe

    a czy mozesz mi podac numer ustawy o " odsedkach ustawowych "? Wole miec
    podstawe prawna z odpowiednim paragrafem w zanadrzu .
    Dzieki za pomoc

    art

  • 4. Data: 2003-09-03 15:07:51
    Od: "lablador" <l...@p...fm>

    > a czy mozesz mi podac numer ustawy o " odsedkach ustawowych "? Wole miec
    > podstawe prawna z odpowiednim paragrafem w zanadrzu .

    ROZPORZĄDZENIE RADY MINISTRÓW z dnia 10 marca 1989 r. Dz.U.89.16.84 z pozn
    zmianami.

    Dan