  • 1. Data: 2003-09-03 10:45:15
    Temat: konto firmowe - koniecznosc?
    Od: "agnus dei" <a...@W...onet.pl>

    witam serdecznie,
    mam firme zarejestrowana na siebie (w nazwie jest imie i nazwisko) i konto
    osobiste.
    i teraz pytanie: czy moge tego uzywac do obslugi firmy czy tez *musze* miec
    koniecznie konto firmowe? (czy np. Urzad Skarbowy wymaga czegos takiego)
    dzwoniac do urzedu dowiedzialam sie ze musze zlozyc pisemne zapytanie o
    interpretacje przepisow wg. urzedu skarbowego podajac wszystkie swoje dane -
    czy to normalne?
    pozdrawiam
    agnieszka

  • 2. Data: 2003-09-03 11:40:22
    Temat: Re: konto firmowe - koniecznosc?
    Od: "mer" <b...@w...de>

    > i teraz pytanie: czy moge tego uzywac do obslugi firmy czy tez *musze* miec
    > koniecznie konto firmowe? (czy np. Urzad Skarbowy wymaga czegos takiego)

    Prawdopodobnie musisz.

> [...]
    > interpretacje przepisow wg. urzedu skarbowego podajac wszystkie swoje dane -

    Tak. To nawet lepiej dla ciebie bo masz dokument w reku. Często się zdarza, że każdy
    pracownik US ma
    swoją wykładnie przepisów.

    mer

  • 3. Data: 2003-09-03 12:49:56
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    Kłaniam się, dnia śro 3. września 2003 12:45 ktoś podpisujący się jako agnus
    dei napisał(a):

> [...]
    > osobiste.
    > i teraz pytanie: czy moge tego uzywac do obslugi firmy czy tez *musze*

    Było o tym nie raz. Nie doszło do żadnego ostatecznego stwierdzenia, ale co
    ci szkodzi, żeby takie konto założyć? Np. w mBanku masz takie za darmo.
    Załóż i już.

    Jest wątpliwość nierozstrzygalna na razie. ZUS i PIT możesz płacić z
    osobistego, ale VAT jest tu newralgiczny. Są różne opinie na ten temat.
    Załóż więc konto w mBanku i już....

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

    Nie próbuj uczyć świni śpiewu. Stracisz swój czas, a i świnię zdenerwujesz.

  • 4. Data: 2003-09-03 13:21:46
    Od: "Janusz" <j...@a...net.pl.nospam.pl>

    "Tristan Alder" <s...@p...onet.pl> wrote
    > Jest wątpliwość nierozstrzygalna na razie. ZUS i PIT możesz płacić z
    > osobistego, ale VAT jest tu newralgiczny. Są różne opinie na ten temat.

    Nawet jesli okaze sie, ze mozna placic na ZUS i PIT i nawet jak na VAT to
    pozostaje dosc wazna kwestia:
    z tego co pameitam, to w regulaminie do kazdego konta prywatnego zastrzezone
    jest,
    ze moze ono byc uzywane prywatnie, a nie na firme.
    Wiec wykorzystywanie go do wlasnej dzialanosci bedzie chyba sprzeczne z
    regulaminem
    bankowym?

    Zaloz konto firmowe np w tanimBanku :)

    Pozdrawiam,
    Janusz

  • 5. Data: 2003-09-03 22:25:01
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    Kłaniam się, dnia śro 3. września 2003 15:21 ktoś podpisujący się jako
    Janusz napisał(a):

> [...]
    > ze moze ono byc uzywane prywatnie, a nie na firme.
    > Wiec wykorzystywanie go do wlasnej dzialanosci bedzie chyba sprzeczne z

    No więc właśnie dyskusja dotyczyła tego, że PIT to podatek Osobisty
    (Personal Incoming Tax), ZUS również jest OSOBISTYM ubezpieczeniem owego
    delikwenta, więc to nie łamie prawa bankowego.

    Spór był więc o VAT...

    Ale tak, czy siak, zgadzamy się w tym zakresie:

    > Zaloz konto firmowe np w tanimBanku :)

    :-))

  • 6. Data: 2003-09-04 07:23:47
    Od: "Piwek" <p...@i...pl>

    No dobra ale gdzie zalozyc tanie konto dla spolki z o.o.? jakies sugestie?

  • 7. Data: 2003-09-04 07:51:33
    Od: "Jarosław Łysio" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Piwek" wrote:

    | No dobra ale gdzie zalozyc tanie konto dla spolki z o.o.? jakies sugestie?

    Nie znam tańszego konta dla spółek kapitałowych niż konto w DB-24 prowadzone
    w ramach bankowości internetowej.
    http://www.deutsche-bank-24.pl/index2.php?s=oplaty_b
    iz

    Zaletami są: mała opłata za prowadzenie (w porównaniu z innymi bankami nawet
    klika razy), dostęp on-line i przez telefon, niewielka opłata za przelewy -
    1,5 zł.
    Plusem jest też to, że zlecenia przelewów są realizowane w tym samym dniu, a
    nie tak jak w niektórych głupich bankach następnego dnia roboczego.
    Elixir w DB-24:
    Sesje przychodzące - 11.00, 15.00, 18.00
    Sesje wychodzące - ok. 8.00, 12.00-13.00, 14.00-15.00
    przelewy do ZUS: 18.30 ( rozliczenie na I sesji w KIR w następnym
    dniu roboczym dla KIR)
    Statystycznie bezpieczny czas na to, by przelew został wysłany daną sesją to
    1 godzina (nie dotyczy I
    sesji porannej, wtedy nie wychodzą, zadane zlecenia składane przez Internet
    danym dniu, wychodzą II sesją)
    Przelewy wewnętrzne realizują się do 1 godziny.

    Jeśli będzie dużo wpłat gotówkowych, to bezwzględnie trzeba umówić się na
    wpłaty zamknięte.

    No cóż, nie jest tak fajne (funkcjonalne, przejrzyste) i tak tanie jak np.
    mBiznes Konto w mBanku, ale nic lepszego na rynku dla sp. z o. o. nie
    znajdziesz.
    Szkoda, że mBank nie lubi spółek kapitałowych :(

  • 8. Data: 2003-09-04 10:15:49
    Od: n...@s...strefa.pl (SDD)

> [...]
    > znajdziesz.
    > Szkoda, że mBank nie lubi spółek kapitałowych :(

    mBank moze i lubi - ale wie, ze spolki kapitalowe maja kapital :) - i stac je na
    drozsze konto... - i odsyla je do swego starszego brata (a moze ojca) BRE SA :)

  • 9. Data: 2003-09-09 18:57:49
    Od: "Karol" <a...@b...poczta.onet.pl>

    > Np. w mBanku masz takie za darmo.
    > Załóż i już.

    Skoro w mBanku jest za free, to te nasze "dyskusje" nie mają już sensu.

    Pozdrawiam,
    Karol