  • 1. Data: 2003-09-03 10:44:58
    Temat: Polskie Normy - gdzie znaleźć
    Od: "" <m...@...pl>

    Czy bylby ktos w staine pomoc - gdzie moge znalezc polskie normy dotyczace
    prawa budowlanego /szczegolnie chodzi o wysokosc komina w zabudowie/ norma
    PN-89/B-10425 za pomoc z gory dzieki s...@i...pl

  • 2. Data: 2003-09-03 13:06:28
    Temat: Re: Polskie Normy - gdzie znaleźć
    Od: Renata Gołębiowska <R...@a...waw.pl>

    In article <1...@n...onet.pl>, wrote:
    > Czy bylby ktos w staine pomoc - gdzie moge znalezc polskie normy dotyczace
    > prawa budowlanego /szczegolnie chodzi o wysokosc komina w zabudowie/ norma
    > PN-89/B-10425 za pomoc z gory dzieki s...@i...pl

    Np. w bibliotece Politechniki Warszawskiej i pewnie innych też.

    Renata

  • 3. Data: 2003-09-03 13:57:06
    Od: "RS" <r...@i...pl>

    ZADNA POLSKA NORMA NIE JEST JUZOBOWIAZUJACYM PRAWEM, NIE TRZEBA ICH
    PRZESTRZEGAC ( W RAMACH PRZYSTOSOWANIA DO PRZEPISOW UNIJNYCH) ALE KORZYSTAC
    OCZYWISCIE MOZNA. Problem w tym ze jak potem komus przed sadem udowodnic ze
    cos bylo zrobione dobrze skoro nie normuja tego zadne przepisy.. no wlasnie,
    wiec lepiej jednak owe normy znac.
    Dostepne rzeczywiscie w bibliotekach uczelnianych, po za tym sa programy
    (przynajmniej byly) z polskimi normami (uciazliwe w urzytkowaniu).. moze da
    sie je jeszcze uzyskac w odpowiednich urzedach.. na ogol po za uczelniami
    dostep jest platny,z tego co pamietam owych norm nie mozna bylo prawnie
    nawet samodzielnie powielac.
    Pozdrawiam

  • 4. Data: 2003-09-03 14:29:05
    Od: Renata Gołębiowska <R...@a...waw.pl>

    In article <bj4ruq$1ja$1@nemesis.news.tpi.pl>, RS wrote:
> [...]
    > sie je jeszcze uzyskac w odpowiednich urzedach.. na ogol po za uczelniami
    > dostep jest platny,z tego co pamietam owych norm nie mozna bylo prawnie

    Niektóre można powielać, a niektóre nie.

    Renata

  • 5. Data: 2003-09-03 20:29:24
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Nie można powielać tych, które są chronione prawem autorskim, a to coś koło
    75 lat od śmierci autora. Nie wiem, czy obowiązuje obecnie jakakolwiek norma
    sprzed 1939 roku.

  • 6. Data: 2003-09-03 20:30:40
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Wiele norm jest obowiązkowych. Na przykład w budownictwie, urządzeniach
    dźwignicowych, generalnie we wszystkich przedmiotach podlegających
    certyfikacji, w żywności.