  • 1. Data: 2003-02-26 15:08:11
    Temat: włamamnie na strone internetową
    Od: "drdee" <d...@w...pl>

    mam taki problem że dwoch chlopaczkow z gimanzjum wlamalo mi sie na moją
    stronę internetową i pomieniali mi troche, wysyłali meile z mojego konto
    itd, prostu znaleźli hasło i wykorzystali to w zy sposób
    juz sie przyznali jak do nich dzwoniłem i wiem na 100% ze to oni

    co mi radzicie zeby z tym zrobić:
    1. zalapać ich na ulicy i skopać tyłki
    2. powiadomić Policję
    3. skoczyć do nich na chate i pogadać z rodzicami

    co będzie najbardziej korzystne dla mnie

  • 2. Data: 2003-02-26 15:14:46
    Temat: Re: włamamnie na strone internetową
    Od: "Maciej Muran" <m...@m...pl>

    Użytkownik "drdee" <
    > 1. zalapać ich na ulicy i skopać tyłki

    W żadnym wypadku - możesz zostać oskarżony o pobicie i z ofiary stać się
    przestępcą...

    > 2. powiadomić Policję

    Najpierw swojego dostawcę Internetu, administratora sieci - napisz gdzie
    trzymasz swoją stronę.
    Ważne jest też ile/co straciłeś na skutek modyfikacji strony etc.

    > 3. skoczyć do nich na chate i pogadać z rodzicami

    Pogadać owszem możesz. O ile nie usłyszysz od rodziców: wynoś się bandyto.

    > co będzie najbardziej korzystne dla mnie

    Podaj więcej informacji na temat lokalizacji tego serwera. I zajrzyj z
    roszerzonym o te rzeczy pytaniem na pl.comp.security.
    Tam dowiesz się, co możesz zrobić zanim zdecydujesz się na podjęcie kroków
    prawnych.

    BTW co to znaczy "prostu znaleźli hasło"? Miałeś je zapisane na kartce
    przyczepionej do drzwi własnego mieszkania od strony korytarza, czy
    zwyczajnie podsłuchali je w sieci lokalnej?

    --
    M.M.

  • 3. Data: 2003-02-26 15:18:50
    Od: "drdee" <d...@w...pl>

    > BTW co to znaczy "prostu znaleźli hasło"? Miałeś je zapisane na kartce
    > przyczepionej do drzwi własnego mieszkania od strony korytarza, czy
    > zwyczajnie podsłuchali je w sieci lokalnej?

    wysłali meila na serwer ze niby zapomnieli hasło i podali moje dane z mojego
    CV a te dzwony przysłali mu i to dwa razy tak bylo

  • 4. Data: 2003-02-26 15:25:38
    Od: "Maciej Muran" <m...@m...pl>

    Użytkownik "drdee" <

    > wysłali meila na serwer ze niby zapomnieli hasło i podali moje dane z
    > mojego CV a te dzwony przysłali mu i to dwa razy tak bylo

    To najpierw opierdziel, tak po męsku, administratorów serwisu.
    Potem pogadaj również po męsku z Administratorem Bezpieczeństwa Informacji,
    czy jak się tam ten baran nazywa.
    Albo nie gadaj z nimi tylko od razu zgłoś to do GIODO z okazji braku
    jakichkolwiek procedur weryfikacyjnych przy przetwarzaniu danych osobowych.
    Pewnie nie mają też żadnych procedur postępowania z danymi osobowymi.
    Ale najpierw podaj co to za serwer. Darmowy? Czy to komercyjne konto? Bo
    wiesz... może się okazać, że właściciel serwera nie jest zarejestrowanym
    administratorem zbioru danych osobowych i może wcale nie ma obowiązku
    takiego zbioru zgłaszać?
    Napisz co to za serwis (może być na priv.) - z czystej ciekawości zagadałbym
    w sprawie... np. swojego własnego konta :)

    --
    M.M.

  • 5. Data: 2003-02-26 16:09:09
    Temat: Odp: włamamnie na strone internetową
    Od: "Arti" <t...@w...pl>

    Co do wysyłania mail z czyjegoś konta to do tego nie potrzeba wertfikacji,
    więc wystarczy w outlooku wpisać serwer wychodzący i mail :)

  • 6. Data: 2003-02-26 18:21:21
    Od: "Maciej Muran" <m...@m...pl>

    Użytkownik "Arti" <t...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Co do wysyłania mail z czyjegoś konta to do tego nie potrzeba wertfikacji,
    > więc wystarczy w outlooku wpisać serwer wychodzący i mail :)

    A przeczytałeś dokładnie, o czym kolega napisał?
    Hasło zostało podane na tacy przez administratorów serwera.
    To się zdarza - nawet u największych dostawców usług i za nic nie powinno
    się zdarzać. Tu chodzi o brak procedur wewnętrznych w firmie, których to
    brak naraża na różne niebezpieczeństwa użytkowników/klientów tejże firmy.
    Ty masz na myśli smtp relaying, bo nie przeczytałeś dokładnie o co tak
    naprawdę chodzi ;)
    Pzdr,

    --
    M.M.

  • 7. Data: 2003-02-26 18:36:14
    Od: "drdee" <d...@w...pl>

    jest to serwer www.BOX43.pl

  • 8. Data: 2003-02-26 19:15:46
    Od: "Maciej Muran" <m...@m...pl>

    Użytkownik "drdee" <d...@w...pl> napisał

    Napisz do mnie na priv. w tej sprawie a pomogę :)
    Twoje konto na wp.pl jest przeładowane - to tak celem informacji, że nie da
    się do Ciebie wysłać maila.
    Pzdr,

    --
    M.M.

  • 9. Data: 2003-02-27 07:53:06
    Od: "Dan" <d...@p...pl>

    > co mi radzicie zeby z tym zrobić:
    > 1. zalapać ich na ulicy i skopać tyłki
    > 2. powiadomić Policję
    > 3. skoczyć do nich na chate i pogadać z rodzicami

    IMHO - pogadal z nimi i ich rodzicami, uswiadamiajac co dzieciaki zrobily.
    A na pewno zrobilbym zadyme u providera, za wydanie hasel osobie 3ciej.

    Pozdrawiam
    Dan

  • 10. Data: 2003-02-27 08:14:53
    Od: m...@t...pl.N.O.S.P.A.M (Witek Mozga)

    >wysłali meila na serwer ze niby zapomnieli hasło i podali moje dane z mojego
    >CV a te dzwony przysłali mu i to dwa razy tak bylo

    No nie, myslalem, ze nic mnie juz nie zdziwi, ale cos takiego...
    Zmien najszybciej albo serwer albo admina.

    --
    Witek
    http://www.trimen.pl/witek/