  • 1. Data: 2003-02-26 13:38:57
    Temat: kary pieniezne
    Od: "Cassandra" <k...@r...pl>

    Witam,

    Czy szkola (prywatna uczelnia wyzsza) moze naliczac kary pieniezne za
    nieobecnosc studenta na zajeciach ? Czy jest to w ogole zgodne z prawem ?
    Spotykam sie z taka praktyka pierwszy raz i chcialabym sie dowiedziec czy
    my, jako studenci mozemy w jakis sposob temu zaradzic i na co sie
    ewentualnie przy tym powolac.

    Pozdrawiam,
    Kamila Byrzynska

    P.S. Placimy, juz i tak, wysokie czesne (tym samym za samo uczeszczanie do
    szkoly), dlaczego wiec mamy dokonywac jeszcze dodatkowych oplat za
    nieobecnosci ?!

  • 2. Data: 2003-02-26 13:44:50
    Temat: Re: kary pieniezne
    Od: "KK" <p...@g...pl>

    Użytkownik "Cassandra" <k...@r...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Spotykam sie z taka praktyka pierwszy raz i chcialabym sie dowiedziec czy
    > my, jako studenci mozemy w jakis sposob temu zaradzic i na co sie

    Zadzwoń do Ministerstwa. Z przyjemnością się tą zajmą. Nie ma czegoś takiego
    jak kary za niechodzenie na zajęcia.
    Będzie o jedną dziwną szkołę mniej.

  • 3. Data: 2003-02-26 13:57:01
    Od: "Stan_Z" <s...@g...pl>

    Sprawdzaj swoją umowę z uczelnią Statut Uczelni i regulaminy z niego
    wynikające. Jak nic nie zawarli w tej dziedzinie to mogą dalej tylko
    pogadać. Pamiętaj jednak że mogą udowodnić, że jesteś nieuk i zrezygnować z
    Ciebie.

    Stan_Z

  • 4. Data: 2003-02-26 14:09:27
    Temat: Odp: kary pieniezne
    Od: "Cassandra" <k...@r...pl>

    > Zadzwoń do Ministerstwa. Z przyjemnością się tą zajmą. Nie ma czegoś
    takiego
    > jak kary za niechodzenie na zajęcia.
    > Będzie o jedną dziwną szkołę mniej.

    Dzieki piekne, tak tez pewnie zrobimy, ale najpierw - jak napisal Stan_Z -
    przyjrzymy sie bardziej szczegolowo regulaminowi uczelni.
    Co do "likwidowania dziwnej szkoly", to wolalabym z tym poczekac pol roku,
    az obronie "magisterke" :)

    Pozdrawiam,
    Kama

  • 5. Data: 2003-02-27 11:02:06
    Od: "Cassandra" <k...@r...pl>

    > Sprawdzaj swoją umowę z uczelnią Statut Uczelni i regulaminy z niego
    > wynikające. Jak nic nie zawarli w tej dziedzinie to mogą dalej tylko
    > pogadać.

    Hmmm.. Jak sie okazalo sprawa wyglada dosyc nieciekawie. Rzeczywiscie o
    placeniu za nieobecnosci doslownie nic w regulaminie nie ma, dlatego moga
    sobie tylko pogadac, natomiast wymyslili cos ciekawszego - jeden z punktow
    regulaminu glosi, iz: "Opuszczenie w semestrze więcej niż 2 zajęć
    wynikających z planu studiów powoduje nie zaliczenie przedmiotu." I tu sa
    wlasnie te pieniadze "pogrzebane", bo zeby ten przedmiot zaliczyc trzeba
    zaplacic :/ W sumie logiczne, ale.. czy nie jest to wymuszanie na studentach
    obecnosci na zajeciach ?
    Studiuje rowniez drugi kierunek na innej uczelni i takich praktyk tam nie
    stosuja.

    Pozdrawiam i dziekuje,
    Kama

  • 6. Data: 2003-02-27 11:18:25
    Od: "Cassandra" <k...@r...pl>

    Dodam, iz opisany przeze mnie punkt regulaminu pojawil sie calkiem niedawno,
    zaraz po naszych protestach odnosnie placenia tych kar pienieznych za
    nieobecnosc na wiecej niz dwoch zajeciach. Podejrzewam, iz zmienili tresc
    zapisu na swoja korzysc, tak, by bylo to zgodne z prawem i "wewnetrznymi
    ustaleniami".

    Pozdrawiam,
    Kama

  • 7. Data: 2003-02-27 11:54:09
    Od: "Stan_Z" <s...@g...pl>

> [...]
    > zapisu na swoja korzysc, tak, by bylo to zgodne z prawem i "wewnetrznymi

    LEX RETRO NON AGIT (prawo nie działa wstecz)

    Stan_Z

  • 8. Data: 2003-02-27 12:38:52
    Od: s...@d...pl (Marcin Surowiec)

  • 9. Data: 2003-02-27 12:51:14
    Od: "Cassandra" <k...@r...pl>

    > LEX RETRO NON AGIT (prawo nie działa wstecz)

    Tyle wiem, ale... przepisy zaczely juz obowiazywac od tego semestru czyli od
    tego tygodnia, co oznacza, ze od tej "chwili" mamy obowiazek stawiac sie na
    kazdych zajeciach chocby sie walilo i palilo :/
    Dziekuje, w kazdym razie, za wsparcie "duchowe"..

    Pozdrawiam,
    Kama