  • 1. Data: 2003-02-26 13:36:35
    Temat: Formularze zgłoszenia przestępstwa?
    Od: "Maciej Muran" <m...@m...pl>

    Witam!
    Czy jest coś takiego, jakieś wzory pism?
    Zastanawiam się nad zgłoszeniem do prokuratury sprawy pewnego... cwaniaczka
    i nie wiem jak to się robi.
    Czy mogę liczyć na pomoc bezpośrednio w prokuraturze, czy też tak jak z
    zeznaniem podatkowym wszystko muszę wiedzieć i wszystko muszę zrobić sam? I
    w razie czego jeszcze oberwę za złe wypełnienie jakiegoś papierka?
    TIA,

    --
    M.M.

  • 2. Data: 2003-02-26 13:41:10
    Temat: Re: Formularze zgłoszenia przestępstwa?
    Od: KrzysiekPP <j...@n...ceti.pl>

    > Czy mogę liczyć na pomoc bezpośrednio w prokuraturze, czy też tak jak z
    > zeznaniem podatkowym wszystko muszę wiedzieć i wszystko muszę zrobić sam? I
    > w razie czego jeszcze oberwę za złe wypełnienie jakiegoś papierka?

    Teoretycznie idziesz na najblizszy komisariat i skladasz zawiadomienie o
    popelnieniu przestepstwa. Oni popychaja to dalej ...

  • 3. Data: 2003-02-26 13:47:10
    Od: "Maciej Muran" <m...@m...pl>

    KrzysiekPP wrote:

    > Teoretycznie idziesz na najblizszy komisariat i skladasz
    > zawiadomienie o popelnieniu przestepstwa. Oni popychaja to dalej ...

    I również teoretycznie będą twierdzić, że składanie sprawy nie ma sensu, bo
    i tak nikt nie będzie tego rozpatrywał, bo za mała szkodliwość, bo za małe
    coś tam...
    Ale obowiązek przyjęcia zgłoszenia i potwierdzenia tego faktu, to jednak
    chyba mają te wszystkie 'organy'?

    --
    M.M.

  • 4. Data: 2003-02-26 13:53:44
    Od: d...@o...pl

    Po prostu opisz sprawę i wyślij list do Prokuratury Rejonowej właściwej
    miejscowo ze względu na miejsce popełnienia przestępstwa. Następnie zostaniesz
    wezwany na komisariat policji, gdzie przesłuchają Cie do protokołu. To tyle.
    Żadnych formularzy ani wzorów pisma nie ma :-)

    Zgodnie z art. 304 § 1 kpk Każdy dowiedziawszy się o popełnieniu przestępstwa
    ściganego z urzędu ma społeczny obowiązek zawiadomić o tym prokuratora lub
    Policję.

    Pzdr
    Darek

  • 5. Data: 2003-02-26 14:36:20
    Od: "Maciej Muran" <m...@m...pl>

    > Zgodnie z art. 304 § 1 kpk Każdy dowiedziawszy się o popełnieniu
    > przestępstwa ściganego z urzędu ma społeczny obowiązek zawiadomić o
    > tym prokuratora lub Policję.

    Świetnie. A czy mogę zgłaszać ja i potem brać udział w całym postępowaniu
    jeśli sprawa nie dotyczy mnie bezpośrednio ale członka najbliższej rodziny?
    Krótko mówiąc osoba poszkodowana ma już tyle lat, że zwyczajnie nie ma sił
    ani nerwów na wizyty w komisariatach itp. miejscach. Ja zaś dysponuję sporą
    ilością informacji na temat sprawcy, które po prostu mogłyby pomóc (o ile
    nie załatwić sprawę w 75%) w rozwiązaniu kwestii.
    Czy da się w jakiś sposób upoważnić mnie do zajęcią się sprawą? Chcę ścignąć
    odrobinkę tego cwaniaczka a nie chcę aby osoba poszkodowana przeżywała
    dodatkowe stresy. Jeden zawał wystarczy...

    --
    M.M.

  • 6. Data: 2003-02-26 18:39:23
    Od: Kamil Golaszewski <k...@p...onet.pl>

    Maciej Muran wrote:
> [...]
    > odrobinkę tego cwaniaczka a nie chcę aby osoba poszkodowana przeżywała
    > dodatkowe stresy. Jeden zawał wystarczy...

    Zgłosić możesz, ale twoje prawa jako zawiadamiającego kończą się na
    prawie do złożenia zażalenia na bezczynność prokuratury. Poza tym
    będziesz mógł być świadkiem. Niestety nie możesz byc pełnomocnikiem
    pokrzywdzonego, a i bez jego (dwukrotnego)przesłuchania pewnie się nie
    obędzie.

    KG

  • 7. Data: 2003-02-26 19:08:37
    Od: "Maciej Muran" <m...@m...pl>

    Użytkownik
    > Zgłosić możesz, ale twoje prawa jako zawiadamiającego kończą się na
    > prawie do złożenia zażalenia na bezczynność prokuratury.

    I wszystko jasne :(
    Dziękuję i dobranoc!

    --
    M.M.