    From: Sebol <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: wizyta komornika!!!!!!
    Date: Sat, 7 Aug 2004 18:30:01 +0200
    Sender: l...@a...pl@aek210.internetdsl.tpnet.pl

    Dnia 7 Aug 2004 16:56:19 +0200, kredytobiorca naskrobał(a):

    > Całkiem możliwe.
    > Jedyna rada na to, to... patrzeć kto jest za drzwiami i jeśli komornik (czyli
    > ktoś nieznajomy) to... nie otwierać. Na mój gust komornik W TYM MOMENCIE nie ma
    > prawa wejść siłą! Ma prawo za to, jak przyśle zawiadomienie KIEDY przyjdzie, a
    > nikogo nie będzie - ostrzega zresztą przed tym w takim piśmie, o ile się
    > orientuję.

    metoda nie-ma-nikogo-w-domu jest dobra na windykatorów z kruka a nie na
    komornika sądowego:)
    Jeżeli komornik chciał dostarczyć osobiście zawiadomienie to na pewno nie
    wyważał by drzwi :) poza tym askamitna pupa komornika nie lubi się
    przemęczać tak więc zawiadomienie wykonuje poprzez pocztę (rzadko) lub
    przez kuriera (i tak jest tańszy od poczty).

    Jeżeli komornik chciałby wejść do środka to bez znaczenia czy ktoś odebrał
    zawiadomienie czy nie ponieważ komornik w działa metodą faktów dokonanych -
    takie są przepisy. Jak uważasz sie za skrzywdzonego to masz prawo do skargi
    na czynności komornika do sądu nic wiecej.
    Komornik realizuje prawomocny wyrok sądowy RP i jest organem wykonawczym -
    administacja, policja ma obowiązek mu pomogać.

    > A jeśli mieszkacie w bloku i macie nie-videodomofon (video chyba najlepszy;)) -
    > to nauczcie się własnych dzwonków, żeby nie trzeba było pytać "kto tam?", bo
    > wtedy wiadomo, że ktoś jest.

    zależy od komornika - jak duża kwota to się nie będzie cackał zajrzy dwa
    razy a potem wyda zarządzenie o otworzeniu mieszkania art 814 par 1 KPC.

    --
    United Devices Cancer Research Project
    www.grid.org