  • 41. Data: 2010-06-10 08:39:53
    Temat: Re: wezwanie do wykupienia weksla [info dla poreczyciela]
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    Liwiusz napisal:
    > No nie, jest jednak różnica, czy jesteśmy kredytobiorcą z
    > prawdopodobieństwem 100%, czy tylko 2%. Czy przez ulicę też nie
    > przechodzisz, bo masz 0,001% szans na śmierć?

    Nie deprawuj statystyki ;) Nie mieszaj sytuacji POPULACJI żyrantów
    z sytuacją jednego szczególnego żyranta. To o czym piszesz, to
    właśnie sytuacja sponsora, który musiałby kalkulować zachowania
    sponsorowanych żyrantów. Natomiast sytuacja pojedynczego żyranta
    w sytuacji pojedynczego żyrowania jest zero-jedynkowa, taki rozkład
    binomialny, nie zapłaci vs. zapłaci. Prawdopodobieństwo odnosi się
    do populacji wielu żyrantów lub do ciągów wielu podżyrowań jednej
    osoby, nie do przypadków singularnych.

    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 42. Data: 2010-06-10 09:27:46
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Jacek_P pisze:

> [...]
    > binomialny, nie zapłaci vs. zapłaci. Prawdopodobieństwo odnosi się
    > do populacji wielu żyrantów lub do ciągów wielu podżyrowań jednej

    Zupełnie nie rozumiem o co Ci chodzi. Zapłaci-nie zapłaci, zgoda, ale
    zapłaci 98%, nie zapłaci 2%, podobnie jak przejedzie mnie samochód-nie
    przejedzie, ale skoro nie przejedzie 99,99%, to jednak warto z domu wyjść.

    Jak widzę ulicę i wiem, że przejedzie to 20%, to nie wchodzę, mimo że
    to wszystko są - wg Ciebie - zerojedynkowe problemy.

    Oczywiście człowiek procentów nie liczy, tylko zdaje się na swoją tak
    zwaną intuicję, chłopski rozum, rozsądek itp.

    --
    Liwiusz

  • 43. Data: 2010-06-10 10:50:49
    Od: agata <a...@g...com>

    On 10 Cze, 09:59, jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl> wrote:

    > Tylko nazwisko czy także podpis?

    Imię nazwisko pesel i zdaje się ze adres [pisane wlasnoręcznie]
    Pan pokazał mi ten weksel, ale nie dał mi go do ręki [pokazał i
    zamknął segregator];/

  • 44. Data: 2010-06-10 13:33:29
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    agata pisze:

    > Imię nazwisko pesel i zdaje się ze adres [pisane wlasnoręcznie]

    Znaczy się imię i nazwisko Ty napisałaś? Czyli podpis.

    > Pan pokazał mi ten weksel, ale nie dał mi go do ręki [pokazał i
    > zamknął segregator];/

    I słusznie. To zbyt cenny dokument, aby go dawać do łapy dłużnikowi
    przed zapłatą ;)

    --
    Liwiusz

  • 45. Data: 2010-06-10 23:40:19
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Thu, 10 Jun 2010 08:01:48 +0200, Liwiusz napisał(a):

    > No nie, jest jednak różnica, czy jesteśmy kredytobiorcą z
    > prawdopodobieństwem 100%, czy tylko 2%. Czy przez ulicę też nie
    > przechodzisz, bo masz 0,001% szans na śmierć?

    Jak oceniasz prawdopodobieństwo, że za rok możesz popaść w kłopoty
    finansowe? - 0%? 2%? 10%? 50%? 100%?
    To samo pytanie - odnośnie śmierci. Własnej. Bo wtedy np nie mógłbyś
    spłacic swojego teoretycznego kredytu i musiałby go spłacic poręczyciel.
    Tak?

    Są to sprawy nie do przewidzenia wg mnie. Dlatego nie należy się pakować w
    sprawy nie do przewidzenia.

  • 46. Data: 2010-06-11 06:11:20
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Ikselka pisze:

    > Jak oceniasz prawdopodobieństwo, że za rok możesz popaść w kłopoty
    > finansowe? - 0%? 2%? 10%? 50%? 100%?

    Co to ma do rzeczy? Idąc tym tropem, dawanie wszelkich kredytów by
    zamarło, bo zawsze jest jakaś szansa, że w czasie jego spłaty nasza
    sytuacja się pogorszy.

    > To samo pytanie - odnośnie śmierci. Własnej. Bo wtedy np nie mógłbyś
    > spłacic swojego teoretycznego kredytu i musiałby go spłacic poręczyciel.
    > Tak?

    No i co w związku z tym?

    > Są to sprawy nie do przewidzenia wg mnie. Dlatego nie należy się pakować w
    > sprawy nie do przewidzenia.

    Znów powtarzasz te same błędne argumenty. Nie do przewidzenia jest,
    czy wsiadając do samolotu, z niego wysiądę, co jednak wcale nie oznacza,
    że do samolotu nie należy wstawać.

    --
    Liwiusz

  • 47. Data: 2010-06-11 06:11:45
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Ikselka pisze:

> [...]

    > To samo pytanie - odnośnie śmierci. Własnej. Bo wtedy np nie mógłbyś
    > spłacic swojego teoretycznego kredytu i musiałby go spłacic poręczyciel.

    No i co w związku z tym?

> [...]

    Znów powtarzasz te same błędne argumenty. Nie do przewidzenia jest,
    czy wsiadając do samolotu, z niego wysiądę, co jednak wcale nie oznacza,
    że do samolotu nie należy wsiadać.

    --
    Liwiusz

  • 48. Data: 2010-06-11 06:26:45
    Od: Młotkowy <n...@o...pl>

    Massai pisze:

    > Kiedyś pytałem się biura TK o jedno orzeczenie trybunału, chodziło o
    > akcję że TK uznał ustawę za zgodną z konstytucją (mimo że jeden z
    > artykułów łamała) opierając się na argumentacji, że uznanie że ustawa
    > jest niezgodna z konstytucją byłoby niebezpieczne dla budżetu państwa.

    Czy byłbyś łaskaw podrzucić jakiś konkret/link, bo warto sobie to
    zapisać na pamiątkę.

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. Młotkowy

  • 49. Data: 2010-06-11 11:56:15
    Od: "Przemek Lipski" <W...@w...epf.pl>

    > I słusznie. To zbyt cenny dokument, aby go dawać do łapy dłużnikowi
    > przed zapłatą ;)

    A co by było, gdyby dał weksel do ręki, a dłużnik go (weksel) na przykład
    zjadł lub spalił i twierdził, że nie wie nic o żadnym wekslu?

    Pozdrawiam Przemek

  • 50. Data: 2010-06-11 12:00:10
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Przemek Lipski pisze:
    > Użytkownik "Liwiusz" <l...@b...tego.poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
    >
    > A co by było, gdyby dał weksel do ręki, a dłużnik go (weksel) na przykład
    > zjadł lub spalił i twierdził, że nie wie nic o żadnym wekslu?

    Aby zrealizować prawa do takiego weksla należy wpierw taki weksel
    umorzyć. Aby go umorzyć, trzeba mieć jakikolwiek dowód, że weksel
    istniał, i został zniszczony. Dlatego jeśli dłużnika nie darzymy
    zaufaniem, to robimy ksero weksla (w skrajnym przypadku notarialne), na
    okazanie idziemy z kolegą, nie dajemy weksla do łapy.

    http://www.remitent.pl/co-zrobic-jak-zaginie-weksel/
    170

    --
    Liwiusz