    From: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: wezwanie do wykupienia weksla [info dla poreczyciela]
    Date: Thu, 10 Jun 2010 11:27:46 +0200

    Jacek_P pisze:

    > Nie deprawuj statystyki ;) Nie mieszaj sytuacji POPULACJI żyrantów
    > z sytuacją jednego szczególnego żyranta. To o czym piszesz, to
    > właśnie sytuacja sponsora, który musiałby kalkulować zachowania
    > sponsorowanych żyrantów. Natomiast sytuacja pojedynczego żyranta
    > w sytuacji pojedynczego żyrowania jest zero-jedynkowa, taki rozkład
    > binomialny, nie zapłaci vs. zapłaci. Prawdopodobieństwo odnosi się
    > do populacji wielu żyrantów lub do ciągów wielu podżyrowań jednej
    > osoby, nie do przypadków singularnych.

    Zupełnie nie rozumiem o co Ci chodzi. Zapłaci-nie zapłaci, zgoda, ale
    zapłaci 98%, nie zapłaci 2%, podobnie jak przejedzie mnie samochód-nie
    przejedzie, ale skoro nie przejedzie 99,99%, to jednak warto z domu wyjść.

    Jak widzę ulicę i wiem, że przejedzie to 20%, to nie wchodzę, mimo że
    to wszystko są - wg Ciebie - zerojedynkowe problemy.

    Oczywiście człowiek procentów nie liczy, tylko zdaje się na swoją tak
    zwaną intuicję, chłopski rozum, rozsądek itp.

    --
    Liwiusz