  • 1. Data: 2004-08-23 09:02:47
    Temat: wezwanie do sądu zmarłego a spadkobiercy
    Od: "Ewusek" <e...@p...com>

    Witam !
    W 1996 zmarła siostra cioteczna mojego taty i w tym samym roku
    przeprowadzono sprawe spadkowa. Spadek-mieszkanie (testament) dostalam ja.
    "Babcia" (zawsze tak nazywalam moja stasza ciocie) podpisala umowe z TV
    kablowa. Po smierci babci chciałam przerejestrowac kablowke na siebie ale
    zazadali ode mnie ponad 100 zl (96r) ale ci co sie podlaczali nie placili
    nic :-(
    Nie przerejestrowalam kablowki na siebie tylko placilam coraz to wyzsze
    rachunki. Kilka miesiecy temu doszlam do wniosku, ze niepotrzebna jest mi
    telewizja kablowa (mam internet) i przestalam placic rachunki. Po 2
    miesiacach nieplacenia odcieli mi kablowke ale rachunki nadal przychodzily
    (???).
    Moj maz bardzo sie zdenerwowal, bo dlaczego mamy placic za cos czego nie
    mamy, i napisal maila do TV kablowej, zeby przestali nam przysylac rachunki
    bo:
    1. kablowki w tym lokalu nie ma
    2.osoba, na ktora sa wystawiane rachunki juz tu nie mieszka
    Dostalismy odpowiedz, ze beda nam przysylac rachunki dopoki nie pokazemy im
    aktu wlasnosci mieszkanie (!!!).
    Jakim prawem TV kablowa moze zadac okazania takich dokumentow ???
    Ostatnio przyszedl list (zwykly) na SP Babcie z wezwaniem do zaplaty i
    jezeli nie ureguluje rachunku to skieruja sprawe do sadu.
    W zwiazku z tym mam pytanie: czy mozemy zlekcewazyc to wezwanie ???
    Babcia, ktora podpisywala umowe nie zyje ponad 8 lat, ja nie mam prawa
    odbierac za nia listow z sadu.

    Co zrobic bo fatygowac sie do TV kablowej nie bede, bo poprostu mi sie nie
    chce...

    Pozdrawiam,
    Ewa

  • 2. Data: 2004-08-23 19:20:49
    Temat: Re: wezwanie do sądu zmarłego a spadkobiercy
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Ewusek" <e...@p...com> napisał w wiadomości

    Aktu własności mieszkania prawa wymagać nie mają, bo ich to nie interesuje.
    Wystarczy, że okażecie im akt zgonu abonentki oraz oświadczycie, że jako
    spadkobiercy wypowiadacie umowę. Ale nie można tego robić poprzez
    zaprzestanie płacenia rachunków po takim czasie. Gdybyście od razu nie
    płacili, to można by przyjąć, że umowa wygasła w chwili śmierci abonentki.
    Ale w opisanym przez Ciebie przypadku tak się nie da, bo Wy korzystaliście z
    tego łącza. Trzeba więc tę usługę wypowiedzieć. Sprawa otwarta, czy
    obowiązuje termin wypowiedzenia. W sumie oni sami zaprzestali świadczenia
    usługi, więc pewnie wystarczy zapłacić do chwili odłączenia sygnału uznając
    to za chwilę wygaśnięcia umowy.

    Ponieważ nikt z Was nie podpisywał z kablówka umowy, więc nie mogą się oni
    powoływać na jakieś tam szczególne unormowania tego w umowie czy jakimś
    regulaminie. Ale sprawa nie jest jednoznaczna o tyle, że w sumie świadomie
    ich oszukiwaliście udając, ze babcia nadal żyje.

    Natomiast wystawianie kolejnych faktur przez kablówkę nie ma większego
    sensu, o ile zostaną zawiadomieni o śmierci babci pisemnie z potwierdzeniem
    odbioru. Nie ma, bo przecież jak pisałem podstawa ich wystawienia (umowa)
    wygasła w chwili śmierci. Natomiast mają oni roszczenie cywilne do osób
    korzystających później bez odpowiedniej umowy z tego sygnału.

  • 3. Data: 2004-08-23 22:48:25
    Od: "BartekB" <b...@w...pl>

    Użytkownik "Robert Tomasik" napisał
    > Natomiast mają oni roszczenie cywilne do osób
    > korzystających później bez odpowiedniej umowy z tego sygnału.

    No dobrze, ale nasunela mi sie pewna mysl, ze w takim razie nawet za
    zycia abonenta pozostali lokatorzy nie maja prawa korzystac z sygnalu,
    co przeciez jest malo sensowe :)
    Umowa jest zawarta co prawda z konkretna osoba, "dysponentem" lokalu,
    ale tak wlasciwie dotyczy dostarczania sygnalu do konkretnego lokalu, a
    nie konkretnej osobie - lokal nie moze sie podpisac :) A lokal sie nie
    zmienil, zmienil sie tylko dysponent, ktory poczatkowo nie mial nic
    przeciwko odbieraniu sygnalu, za ktory zreszta placil. Tak samo jak
    wczesniej mogl placic ktorys ze wspollokatorow, niekoniecznie ten, ktory
    umowe podpisal. Tyle, ze oczywiscie zaprzestanie platnosci nie swiadczy
    o rozwiazaniu umowy... Ale scigac moga tylko zmarlego :) Wiec to w
    interesie kablowki powinno lezec to, by nie zniechecic oplata nowych
    najemcow do zmiany danych abonenta.
    pzdr.
    B.

    --
    Bartek 'BeBe' Bednarski

    "Jeżeli problem ma rozwiązanie, to nie ma co się martwić.
    Jeżeli jednak nie ma, to martwienie się niczego nie zmieni."

  • 4. Data: 2004-08-23 23:11:48
    Od: "BartekB" <b...@w...pl>

    Użytkownik "Robert Tomasik" napisał
    > Natomiast mają oni roszczenie cywilne do osób
    > korzystających później bez odpowiedniej umowy z tego sygnału.

    Tak z innej beczki, a gdyby tak byla spisana ze zmarla babcia/dziadkiem
    umowa - ktoz ja zweryfikuje?? ;) - cos w stylu przekazania praw i
    obowiazkow zwiazanych z kablowka, czy mialoby to jakis prawny sens? :)
    pzdr.
    B.

  • 5. Data: 2004-08-24 04:21:03
    Od: "Artur Ch." <s...@r...pbz>

    Dnia 24 sie o godzinie 00:48, na pl.soc.prawo, BartekB napisał(a):

> [...]
    > zmienil, zmienil sie tylko dysponent, ktory poczatkowo nie mial nic
    > przeciwko odbieraniu sygnalu, za ktory zreszta placil.

    Zauważ że umowa wygasła z chwilą śmierci abonenta TVKablowej. To po
    pierwsze, a po drugie osoba która jest najemcą po zmarłej abonentce wcale
    nie musi być jej rodziną. Więc na kim ciążyć ma obowiązek wypowiedzenia
    umowy o TVkablową? Na nowych lokatorach?
    Skąd mają wiedzieć generalnie kto mieszkał przed nimi w tym lokalu? Skąd
    mają wiedzieć jaka to firma dostarcza sygnał TV kablowej?

    > Tyle, ze oczywiscie zaprzestanie platnosci nie swiadczy
    > o rozwiazaniu umowy...

    Sekundeczkę...... jakie zaprzestanie płatności? Oni nie mają podpisanej
    _żadnej_ umowy więc o jakim rozwiązaniu Ty mówisz poprzez jej nieopłacanie?
    Na podstawie czego oni mają płacić jakieś zobowiązania skoro nie mają
    umowy?

    > Wiec to w interesie kablowki powinno lezec to, by nie zniechecic oplata nowych
    > najemcow do zmiany danych abonenta.

    Ależ oni nie mają po temu przesłanek ani czasami nawet możliwości - vide
    przykład z zupełnie obcym poprzednim lokatorem. Zresztą nawet jeżeli to
    rodzina to dlaczego owa babcia ma dookoła paplać że ma TV kablową , że
    kupiła sobie telefon komórkowy itp itd - to wszystko ma po jej śmierci
    spaść na zstępnych? ROTFL

    --
    Pozdro... Artur Ch.
    GG: 997997 ICQ: 99380423
    From: zaROTowany

  • 6. Data: 2004-08-24 05:12:23
    Od: kam <X#k...@w...pl.#X>

    Artur Ch. wrote:
    > Zauważ że umowa wygasła z chwilą śmierci abonenta TVKablowej. To po
    > pierwsze,

    Wygasła?

> [...]
    > rodzina to dlaczego owa babcia ma dookoła paplać że ma TV kablową , że
    > kupiła sobie telefon komórkowy itp itd - to wszystko ma po jej śmierci

    Zasadą jest że tak. Wyjątki musza mieć jakąś podstawę.

    KG

  • 7. Data: 2004-08-24 08:29:46
    Od: "Artur Ch." <s...@r...pbz>

    Dnia 24 sie o godzinie 07:12, na pl.soc.prawo, kam napisał(a):

    > Wygasła?

    Straciła moc?
    W każdym razie chodziło mi o to że przestała obowiązywać - przecież strona
    abonencka przeniosła się w zaświaty.

    > Zasadą jest że tak. Wyjątki musza mieć jakąś podstawę.

    Jak sobie wyobrażasz "przejęcie" umów zawartych przez poprzedniego lokatora
    mieszkania?
    Będziesz pisał do każdej instytucji. firmy, czy osoba o takim i takim
    nazwisku zamieszkała pod takim i takim adresem nie korzystała z waszych
    usług, czy też nie zawarła jakiejś umowy?

    --
    Pozdro... Artur Ch.
    GG: 997997 ICQ: 99380423
    From: zaROTowany

  • 8. Data: 2004-08-24 13:33:52
    Od: "Ewusek" <e...@p...com>

> [...]
    > nazwisku zamieszkała pod takim i takim adresem nie korzystała z waszych
    > usług, czy też nie zawarła jakiejś umowy?

    no wlasnie... Babcia nie musiala mi sie tlumaczyc jakie zawierala umowy
    przed smiercia, zwlaszcza, ze jej smierc byla niespodziewana.

    Ewusek

  • 9. Data: 2004-08-24 15:16:44
    Od: kam <X#k...@w...pl.#X>

    Artur Ch. wrote:
> [...]
    > nazwisku zamieszkała pod takim i takim adresem nie korzystała z waszych
    > usług, czy też nie zawarła jakiejś umowy?

    Spytaj się twórcy kodeksu cywilnego.
    Będziesz pisał do każdego banku czy osoba X miała w nim kredyt? ;)

    KG

  • 10. Data: 2004-08-24 15:40:03
    Od: "Artur Ch." <s...@r...pbz>

    Dnia 24 sie o godzinie 17:16, na pl.soc.prawo, kam napisał(a):

    > Spytaj się twórcy kodeksu cywilnego.
    > Będziesz pisał do każdego banku czy osoba X miała w nim kredyt? ;)

    No właśnie to poddaje w wątpliwość.
    Na zdrowy rozum, kolejny najemca lokalu nie powinien "nabywać inwentarza"
    po poprzednim lokatorze.
    Zupełnie innym zagadnieniem byłaby masa spadkowa.... ;) - ale tego pytająca
    nie powiedziała.

    --
    Pozdro... Artur Ch.
    GG: 997997 ICQ: 99380423