  • 11. Data: 2007-03-22 13:25:09
    Temat: Re: weksel - prosze o porade
    Od: "Liwiusz" <l...@p...onet.pl>

    > zadam zwrotu juz jakis czas - bez skutku.
    > jesli mozna prosze o wyjasnienie w jaki sposob i gdzie mam zlozyc wniosek o
    > uznanie weksla za niewazny w sadzie.
    > W mojej miejscowosci jest sad wiec nie ma problemu - prosze tylko o
    > napisanie do kogo mam sie zwrocic i czy aby dac taki wniosek do sadu musze
    > miec weksel od sieci handlowe.
    > Pozdrawiam i
    > dziekuje za cenna pomoc

    Napisz najpierw jak ten weksel wygląda(ł). Bo jak to był zwykły urzędowy
    blankiet zaopatrzony jedynie w podpis, to takiego weksla nie da się umorzyć.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 12. Data: 2007-03-22 13:55:07
    Od: c...@p...onet.pl

    On 21 Mar, 18:16, "Numi." <s...@s...pl> wrote:
> [...]
    > Do dzis nie moge jednak doprosic sie sieci handlowej o zwrot weksla.Umowa
    > zakonczenia wspolpracy podpisana.
    > Czy jesli siec nagle wynalazlaby jakies zadluzenie czy moglaby naliczac mi
    > odsetki od niezaplaconej f-vat lub nawet obciazyc weksel ?
    > Do tej pory nikt nie informuje mnie czy jestem cos winien itp.
    > Obiegowka ,ktora ma okreslic czy nie mam zadluzenia trwa juz ponad rok,
    > obiegowka taka jest niezbedna do oddania weksla.
    > Prosze rowniez o porade w jaki sposob mam podejsc pracownice aby w kocu
    > zajely sie ta sprawa (osobista wizyta to zapewnienie mnie,ze weksel zostal

    a ja w identycznej sytuacji zrobiłem tak:

    - pisemnie poleconym za zwrotnym pot. odbioru wezwałem do zwrotu
    weksla w wyznaczonym terminie.
    - pisemnie poleconym za zwrotnym pot. odbioru wezwałem do wpłaty sumy
    wekslowej (był wypełniony) do depozytu sądowego, celem zabezpieczenia
    przyszłych zobowiązań wynikających z weksla, w wyznaczonym terminie.

    i weksel sie odnalazł baaaardzo szybko.

    pzdr. Celuloz

  • 13. Data: 2007-03-22 17:57:29
    Od: "Numi." <s...@s...pl>

    > Napisz najpierw jak ten weksel wygląda(ł). Bo jak to był zwykły urzędowy
    > blankiet zaopatrzony jedynie w podpis, to takiego weksla nie da się
    > umorzyć.

    weksel kupiony w banku.

  • 14. Data: 2007-03-22 22:30:49
    Od: Arek <a...@e...net>

    Użytkownik Liwiusz napisał:

    > Ale co do zasady można podnosić zarzut wypełnienia weksla niezgodnie z
    > zawartym porozumieniem. Przede wszystkim należy udowodnić że weksel został
    > wypełniony niezgodnie z porozumieniem, ponadto posiadacz najlepiej powinien być
    [..]
    > to nie wyobrażam sobie, aby sąd podtrzymał nakaz zapłaty po wniesieniu zarzutów.
    > Niby na jakiej podstawie? "Faktycznie, weksel został niezgodnie z umową
    > wypełniony, ale nie uchylimy nakazu zapłaty, bo..." bo co? Możesz podać, Arku,
    > jakieś orzeczenia na korzyść Twojej tezy?

    Mogę.
    Art. 10. prawa wekslowego:
    Jeżeli weksel, niezupełny w chwili wystawienia (in blanco), uzupełniony został
    niezgodnie z
    zawartym porozumieniem, nie można wobec posiadacza zasłaniać się zarzutem, że nie
    zastosowano się do tego porozumienia, chyba, że posiadacz nabył weksel w złej wierze
    albo
    przy nabyciu dopuścił się rażącego niedbalstwa.

    I chyba wszystko na temat :)
    Niestety weksel jest jak banknot i trzeba się liczyć z konsekwencjami podpisywania
    czegoś
    takiego.

    A poza tym sam zauważyłeś - nie ma numerów na wekslu, "umowa dotyczyła innego
    weksla"i też
    wszystko na temat.

    pozdrawiam
    Arek

    --

    www.hipnoza.info

  • 15. Data: 2007-03-22 22:34:30
    Od: Arek <a...@e...net>

    Użytkownik Numi. napisał:
    [..]

    Wnosisz do sądu grodzkiego o umorzenie weksla.
    We wniosku należy podać istotną treść weksla oraz uprawdopodobnić interes prawny,
    który
    uzasadnia żądanie umorzenia.
    Sąd przez ogłoszenie w Monitorze wezwie posiadacza do okazania weksla w ciągu 60 dni.
    Jeżeli to się nie stanie to sąd umorzy weksel.

    pozdrawiam
    Arek

    --

    www.eteria.net

  • 16. Data: 2007-03-22 23:43:00
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Arek napisał(a):

    > Wnosisz do sądu grodzkiego o umorzenie weksla.

    I przegrywasz.
    Ty czytałeś w ogóle prawo wekslowe?

    --
    @2007 Johnson
    j...@p...com

  • 17. Data: 2007-03-22 23:54:17
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Arek napisał(a):
> [...]
    > zasłaniać się zarzutem, że nie zastosowano się do tego porozumienia,
    > chyba, że posiadacz nabył weksel w złej wierze albo przy nabyciu

    Jak to wszystko ?
    Czy ty na pewno rozumiesz art. 10 prawa wekslowego?

    --
    @2007 Johnson
    j...@p...com

  • 18. Data: 2007-03-23 00:33:17
    Od: Arek <a...@e...net>

    Użytkownik Johnson napisał:
    > Jak to wszystko ?
    > Czy ty na pewno rozumiesz art. 10 prawa wekslowego?

    Zamiast głupio pytać oświeć mnie.

    Arek

    --

    www.hipnoza.info

  • 19. Data: 2007-03-23 06:18:24
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Arek napisał(a):

    > Zamiast głupio pytać oświeć mnie.

    A czy ja świeczka jestem?

    --
    @2007 Johnson
    j...@p...com

  • 20. Data: 2007-03-23 08:28:25
    Od: "Liwiusz" <l...@p...onet.pl>

    > Zamiast głupio pytać oświeć mnie.

    Artykuł ten dotyczy indosanta - nie można wobec niego zasłaniać się
    porozumieniem z remitentem, chyba że indosant wiedział o tym porozumieniu i
    działał świadomie na szkodę wystawcy. Zapis ten chroni indosanta - jeśli posiada
    wypełniony weksel, to należy mu się zapłata, a odszkodowania wystawca może żądać
    od remitenta.

    Natomiast nie zwalnia z możliwości podnoszenia zarzutów w stosunku do
    remitenta, jeśli to on dochodzi roszczenia.

    Jeśli na tym, Arku, opierasz swoją tezę o nieskuteczności nawet prawidłowej
    umowy wekslowej, to byłbym skłonny dopuścić do "testu" i sprawdzić to w praktyce :-)

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz