  • 1. Data: 2007-03-21 17:53:36
    Temat: Potrzebna zgoda właściciela?
    Od: "khub" <p...@m...com>

    Czy ktoś może mi wskazać jakąś normę prawną na podstawie której potrzebna
    jest zgoda właściciela domu w następującej sytuacji:

    Mieszkam w wynajetym mieszkaniu w prywatnej kamienicy, którego głownym
    najemcą jest mój ojciec. Chcę otrzymać środki na otwarcie działalności
    gospodarczej, i w urzedzie pracy przy składaniu dokumentacji zażadano ode
    mnie zgody własciciela. Poprzednio mowiono mi w tym samym urzedzie, że w
    przypadku dzialalności nieuciazliwej (biuro tłumaczen) zgoda nie jest
    wymagana. Jak to jest w końcu? Kilka dni temu trochę mniej precyzyjnie
    opisalem sytuację, i kol. Andrzej Lawa napisał że zgody nie potrzeba. Mogę
    prosić o uzasadnienie tej odpowiedzi?

    Wlasciciel nie chce podpisac mi zgody na prowadzenie dzialalności ot tak po
    prostu, ale podpisania nowej umowy, na mocy ktorej lokal - a konkretnie jego
    częśc (powiedzmy pokój 20m2) - za zgoda głownego najemcy - bedzie
    wynajmowany jako lokal pod dzialalnosc gospodarcza, na innych zasadach niz
    obecnie (czyli przypieprzy mi czynsz fajny i nie wiem co jeszcze -
    powiedzial ze za kilka dni mi odpowie dokladnie i "skonstruuje" umowę).

    Jeśli ktoś ma jakiś pomysł ciekawy na ominięcie tej zgody to prosze napisać.
    A jeśli jednak jest konieczna, to czy może mi dowalić dowolną opłatę, czy
    coś go ogranicza prawnie? I jakieś praktyczne rady, na jaki czas to
    podpisać, na co uważać, etc. Dzięki za każdą wskazówkę, link, whatever.

  • 2. Data: 2007-03-21 22:12:04
    Temat: Re: Potrzebna zgoda właściciela?
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    khub wrote:

> [...]
    > przypadku dzialalności nieuciazliwej (biuro tłumaczen) zgoda nie jest
    > wymagana. Jak to jest w końcu? Kilka dni temu trochę mniej precyzyjnie

    Następnym razem chodź do urzędów z dyktafonem ;->

    > opisalem sytuację, i kol. Andrzej Lawa napisał że zgody nie potrzeba. Mogę
    > prosić o uzasadnienie tej odpowiedzi?

    To może tak: jaką podstawę prawną domagania się "zezwolenia" podali w
    urzędzie?

  • 3. Data: 2007-03-21 22:30:27
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "khub" <p...@m...com> napisał w wiadomości

    A nie możesz zarejestrować tej działalności w ten sposób, że tłumaczenia
    będziesz dokonywał w domu klienta?

  • 4. Data: 2007-03-22 09:50:50
    Od: " 666" <j...@w...eu>

    Wg zasady "dajcie im właściciela, a już biurestwo przywali w niego paragrafem" to od
    powierzchni przeznaczonej pod
    działalność gospodarczą podatek od nieruchomości jest ze dwudziestokrotnie wyższy.
    Po paru latach egzekucja i te sprawy, brr...
    Dodatkowo są różne znacznie większe restrykcje dotyczące tak przykładowo badania
    zerowania instalacji (a pewnie
    właściciel nie chciałby siedzieć, gdy kopnie Cię prąd od nocnej lapmki, przy której
    bedziesz pracował) itp. itd.
    JaC

> [...]
    mi czynsz fajny i nie wiem co
    jeszcze - powiedzial ze za kilka dni mi odpowie dokladnie i "skonstruuje" umowę).

    It has removed 3271 spam emails to date.
    Try SPAMfighter for free now!