  • 1. Data: 2007-03-21 17:16:01
    Temat: weksel - prosze o porade
    Od: "Numi." <s...@s...pl>

    Witam,
    3 lata temu otwarlem sklep za posrednictwem pewnej znanej sieci handlowej.
    Oczywiscie przed podpisaniem umowy handlowej zostal podpisany weksel na
    wartosc 5tys zl. w razie problemu nie splacenia towaru w hurtowni.
    Sklep prosperowal dobrze az do momentu wlamania, gdzie skradziono towar.
    Towar jednak zostal splacony.
    Do dzis nie moge jednak doprosic sie sieci handlowej o zwrot weksla.Umowa
    zakonczenia wspolpracy podpisana.
    Czy jesli siec nagle wynalazlaby jakies zadluzenie czy moglaby naliczac mi
    odsetki od niezaplaconej f-vat lub nawet obciazyc weksel ?
    Do tej pory nikt nie informuje mnie czy jestem cos winien itp.
    Obiegowka ,ktora ma okreslic czy nie mam zadluzenia trwa juz ponad rok,
    obiegowka taka jest niezbedna do oddania weksla.
    Prosze rowniez o porade w jaki sposob mam podejsc pracownice aby w kocu
    zajely sie ta sprawa (osobista wizyta to zapewnienie mnie,ze weksel zostal
    zamkniety-niestety tylko slowne)
    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2007-03-21 17:52:35
    Temat: Re: weksel - prosze o porade
    Od: "macso" <m...@g...pl>

    Użytkownik "Numi." <
> [...]
    > Czy jesli siec nagle wynalazlaby jakies zadluzenie czy moglaby naliczac
    > mi odsetki od niezaplaconej f-vat lub nawet obciazyc weksel ?

    wszystko w zasadize zależy od treści deklaracji wekslowej

    macso

  • 3. Data: 2007-03-21 20:11:37
    Od: Arek <a...@e...net>

    Użytkownik macso napisał:
    > wszystko w zasadize zależy od treści deklaracji wekslowej

    Deklaracja wekslowa jest nic nie warta.

    pozdrawiam
    Arek

    --

    www.eteria.net

  • 4. Data: 2007-03-21 20:12:18
    Od: Arek <a...@e...net>

    Użytkownik Numi. napisał:
    [..]
    > Prosze rowniez o porade w jaki sposob mam podejsc pracownice aby w kocu
    > zajely sie ta sprawa (osobista wizyta to zapewnienie mnie,ze weksel
    > zostal zamkniety-niestety tylko slowne)

    Zażądaj zwrotu weksla i złóż do sądu wniosek o uznanie go za nieważny.

    pozdrawiam
    Arek

    --

    www.hipnoza.info

  • 5. Data: 2007-03-22 10:20:56
    Od: l...@i...eu

    > Deklaracja wekslowa jest nic nie warta.

    ponieważ?

  • 6. Data: 2007-03-22 11:07:02
    Od: Arek <a...@e...net>

    Użytkownik l...@i...eu napisał:
    > ponieważ?

    Ponieważ jest nic nie warta.

    Jeżeli nie wierzysz to możemy podpisać weksel in blanco z deklaracją,
    a przekonasz się, że będziesz musiał zapłacić tyle na ile ktoś go wypisze.

    Wmawianie ludziom, że deklaracja ich zabezpiecza co do wykorzystania
    weksla jest zwykłym OSZUSTWEM.

    pozdrawiam
    Arek

    --

    www.eteria.net

  • 7. Data: 2007-03-22 12:14:26
    Od: l...@i...eu

    > Ponieważ jest nic nie warta.
    >
    > Jeżeli nie wierzysz to możemy podpisać weksel in blanco z deklaracją,
    > a przekonasz się, że będziesz musiał zapłacić tyle na ile ktoś go wypisze.

    Niekoniecznie. Oprotestuję weksel powołując się na deklarację wekslową (która
    zakładam że właściciel weksla posiada i potwierdził to pisemnie), że
    właściciel wypełnił weksel na kwotę niezgodną z umową/deklaracją weksl.

    > Wmawianie ludziom, że deklaracja ich zabezpiecza co do wykorzystania
    > weksla jest zwykłym OSZUSTWEM.

    chyba się trochę rozpędziłeć

  • 8. Data: 2007-03-22 12:31:29
    Od: Arek <a...@e...net>

    Użytkownik l...@i...eu napisał:
    > Niekoniecznie. Oprotestuję weksel powołując się na deklarację wekslową (która
    > zakładam że właściciel weksla posiada i potwierdził to pisemnie), że
    > właściciel wypełnił weksel na kwotę niezgodną z umową/deklaracją weksl.

    No to możemy zrobić test:
    Spiszemy deklaracje na 10 zł, a weksel wypełnimy powiedzmy na 1000
    złotych. :)

    Co Ty na to ? :)

    Przekonasz się, że nic nie oprotestujesz :)

    pozdrawiam
    Arek

    --

    www.hipnoza.info

  • 9. Data: 2007-03-22 12:54:18
    Od: "Liwiusz" <l...@p...onet.pl>

> [...]
    > złotych. :)
    >
    > Co Ty na to ? :)
    >
    > Przekonasz się, że nic nie oprotestujesz :)

    Na pewno nie oprotestuje, bo protest weksla to co innego.

    Ale co do zasady można podnosić zarzut wypełnienia weksla niezgodnie z
    zawartym porozumieniem. Przede wszystkim należy udowodnić że weksel został
    wypełniony niezgodnie z porozumieniem, ponadto posiadacz najlepiej powinien być
    remitentem, a nie indosantem, bo wtedy faktycznie trzeba płacić (i dochodzić
    nalezności od remitenta).

    Należy też mieć dowód zawarcia umowy wekslowej (podpisanej przez obie strony),
    a nie "deklaracji" czyli pobożnego oświadczenia wystawcy.

    Generalnie jeśli:
    - weksel jest nie na zlecenie
    - jest podpisana przez obie strony umowa wekslowa
    - dłużnik udowodni, że weksel został wypełniony niezgodnie z porozumieniem

    to nie wyobrażam sobie, aby sąd podtrzymał nakaz zapłaty po wniesieniu zarzutów.
    Niby na jakiej podstawie? "Faktycznie, weksel został niezgodnie z umową
    wypełniony, ale nie uchylimy nakazu zapłaty, bo..." bo co? Możesz podać, Arku,
    jakieś orzeczenia na korzyść Twojej tezy?

    Natomiast masz rację, że 99% podpisywanych deklaracji wekslowych jest nic nie
    warta. Jest to bowiem faktycznie deklaracja wystawcy weksla, i wystawca nie ma
    dowodu na to, że posiadacz weksla wyraził na nią zgodę (i że w ogóle wie o
    niej). Już nie mówiąc o problemie udowodnienia, że dany weksel jest własnie tym
    wekslem, o którym mowa w deklaracji (nie do udowodnienia przy wystawianiu weksli
    in blanco zaopatrzonych jedynie w podpis, bez żadnych "indywidualnych" cech.)

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 10. Data: 2007-03-22 13:17:53
    Od: "Numi." <s...@s...pl>

    > Zażądaj zwrotu weksla i złóż do sądu wniosek o uznanie go za nieważny.

    zadam zwrotu juz jakis czas - bez skutku.
    jesli mozna prosze o wyjasnienie w jaki sposob i gdzie mam zlozyc wniosek o
    uznanie weksla za niewazny w sadzie.
    W mojej miejscowosci jest sad wiec nie ma problemu - prosze tylko o
    napisanie do kogo mam sie zwrocic i czy aby dac taki wniosek do sadu musze
    miec weksel od sieci handlowe.
    Pozdrawiam i
    dziekuje za cenna pomoc