    From: c...@p...onet.pl
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: weksel - prosze o porade
    Date: 22 Mar 2007 06:55:07 -0700

    On 21 Mar, 18:16, "Numi." <s...@s...pl> wrote:
    > Witam,
    > 3 lata temu otwarlem sklep za posrednictwem pewnej znanej sieci handlowej.
    > Oczywiscie przed podpisaniem umowy handlowej zostal podpisany weksel na
    > wartosc 5tys zl. w razie problemu nie splacenia towaru w hurtowni.
    > Sklep prosperowal dobrze az do momentu wlamania, gdzie skradziono towar.
    > Towar jednak zostal splacony.
    > Do dzis nie moge jednak doprosic sie sieci handlowej o zwrot weksla.Umowa
    > zakonczenia wspolpracy podpisana.
    > Czy jesli siec nagle wynalazlaby jakies zadluzenie czy moglaby naliczac mi
> [...]

    a ja w identycznej sytuacji zrobiłem tak:

    - pisemnie poleconym za zwrotnym pot. odbioru wezwałem do zwrotu
    weksla w wyznaczonym terminie.
    - pisemnie poleconym za zwrotnym pot. odbioru wezwałem do wpłaty sumy
    wekslowej (był wypełniony) do depozytu sądowego, celem zabezpieczenia
    przyszłych zobowiązań wynikających z weksla, w wyznaczonym terminie.

    i weksel sie odnalazł baaaardzo szybko.

    pzdr. Celuloz