  • 21. Data: 2007-03-23 08:32:40
    Temat: Re: weksel - prosze o porade
    Od: "Liwiusz" <l...@p...onet.pl>

    > I przegrywasz.
    > Ty czytałeś w ogóle prawo wekslowe?

    "Ten, komu weksel zaginie" - może wnieść o jego umorzenie, czyli jeśli weksel
    jest trzymany przez dawnego wierzyciela, to dłużnik nie może (?) umorzyć weksla.
    Tyle w teorii.

    Natomiast autor wątku napisał, że jest to weksel kupiony w banku. Pewnie
    zaopatrzony jedynie w podpis. Takiego weksla nie da się umorzyć. A nawet jeśli
    sąd dopuści do takiego umorzenia, to i tak to nic nie da - wystarczy taki weksel
    wypełnić i konia z rzędem temu, kto udowodni, że był to właśnie ten umorzony weksel.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 22. Data: 2007-03-23 09:08:47
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Liwiusz napisał(a):

    > "Ten, komu weksel zaginie" - może wnieść o jego umorzenie, czyli jeśli weksel
    > jest trzymany przez dawnego wierzyciela, to dłużnik nie może (?) umorzyć weksla.

    Nie może.
    Dla mnie autor wątku to wystawca weksla i wcale mu weksel nie zaginął.
    Umorzenie weksla wogóle nie wchodzi w grę
    Sposób załatwienia sprawy (z punktu widzenia wystawcy) zależy od tego z
    jakim wekslem mamy do czynienia i jaka jest jego treść.

    > Natomiast autor wątku napisał, że jest to weksel kupiony w banku.

    Pewnie chodzi o to że blankiet kupił w banku.

    --
    @2007 Johnson
    j...@p...com

  • 23. Data: 2007-03-23 13:44:55
    Od: Arek <a...@e...net>

    Użytkownik Liwiusz napisał:
    [..]
    > Artykuł ten dotyczy indosanta - nie można wobec niego zasłaniać się
    [..]

    Ależ o to mi właśnie chodziło :)
    To nie ja przecież przyjdę z wekslem do wykupienia i niech udowodni, że
    pan X wiedział o tym, że weksel jest oszukańczo wypełniony. Nie ma
    żadnych szans na to.

    pozdrawiam
    Arek

    --

    www.eteria.net

  • 24. Data: 2007-03-23 13:45:51
    Od: Arek <a...@e...net>

> [...]
    > wypełnić i konia z rzędem temu, kto udowodni, że był to właśnie ten umorzony

    Niby dlaczego weksel kupiony w banku miałby być inny niż ten zapisany na
    płycie chodnikowej?
    Pierwszy raz słyszę by druczki wekslowe miały inną moc prawną.

    pozdrawiam
    Arek

    --

    www.hipnoza.info

  • 25. Data: 2007-03-23 14:00:43
    Od: "Liwiusz" <l...@p...onet.pl>

> [...]
    > To nie ja przecież przyjdę z wekslem do wykupienia i niech udowodni, że
    > pan X wiedział o tym, że weksel jest oszukańczo wypełniony. Nie ma

    To mówiłeś o źle sporządzonym wekslu in blanco (i złej umowie) - takie
    rzeczywiście nie chronią.

    Ale można tak wystawić weksel in blanco i umowę, że będzie ona chroniła. Tym
    samym Twoje twierdzenie, że umową wekslową można sobie..., jest nieprawdziwe.
    Choć w ponad 90% przypadków w praktyce tak właśnie jest.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 26. Data: 2007-03-23 14:03:09
    Od: "Liwiusz" <l...@p...onet.pl>

    > Niby dlaczego weksel kupiony w banku miałby być inny niż ten zapisany na
    > płycie chodnikowej?
    > Pierwszy raz słyszę by druczki wekslowe miały inną moc prawną.

    Druczki mają taką samą moc prawną. Chodzi mi o to, że i weksel in blanco na
    druku urzędowym, jak równiez podpisana czysta kartka papieru (płyta chodnikowa)
    ze słowem weksel - pomimo że są wekslami, do umorzenia się nie nadają.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 27. Data: 2007-03-23 17:20:41
    Od: "Numi." <s...@s...pl>

    sluchajcie:
    podpisujac umowe z siecia handlowa musialem zakupic weksel ,na ktorym byli
    dwaj wierzyciele (w przypadku gdybym nie byl w stanie splacic towar)
    Weksel na laczna wartosc 5 tys zl brutto.
    W hurtowniach moglem brac na termin ale tylko po oddaniu takiego weksla.
    Mam obawy ,iz siec trzyma weksel specjalnie - obawiam sie,ze moga na
    przyklad nagle ujawnic,iz nie zaplacilem f-vat o wartosci 100zl i naliczaja
    od tego procent zadluzenia (chociaz sprawa trwa juz dosyc dlugo i jakos nikt
    do mnie nie pisze ,nie wzywa do zaplaty)
    Jestem pewien,że ze swojej strony oplacilem kazda naleznosc.