  • 1. Data: 2007-03-21 15:52:14
    Temat: Umowa zlecenie na czas oznaczony a mozliwosc jej rozwiazania
    Od: "Edyta" <e...@g...pl>

    Witam!

    Czy można wypowiedzieć umowę-zlecenia zawartą na czas określony, jeżeli
    treść umowy o takim wypowiedzeniu nie wspomina?

    Podpisałem 30-miesięczną umową zlecenie, na podstawie którego wykonuję
    czynności związane z utrzymaniem czystości w biurze pewnej firmy. Trafiła mi
    się możliwość wyjazdu za granicę. Wyjazd na początku czerwca, mam więc dwa
    miesiące na ewentualne wypowiedzenie. Umowa zawarta została do grudnia 2007
    r.

    Szukałam w kodeksie cywilnym, ale nie znalazłam odpowiedniego przepisu.

    Pozdrawiam! Edyta

  • 2. Data: 2007-03-21 16:52:02
    Od: "zuczek" <n...@o...pl>

    jeśli umowa zlecenia nie jest tylko przykrywką do umowy o pracę, to chyba
    trzeba raz jeszcze poszukać w kodeksie cywilnym...
    Art. 746. § 1. Dający zlecenie może je wypowiedzieć w każdym czasie.
    Powinien jednak zwrócić przyjmującemu zlecenie wydatki, które ten poczynił w
    celu należytego wykonania zlecenia; w razie odpłatnego zlecenia obowiązany
    jest uiścić przyjmującemu zlecenie część wynagrodzenia odpowiadającą jego
    dotychczasowym czynnościom, a jeżeli wypowiedzenie nastąpiło bez ważnego
    powodu, powinien także naprawić szkodę.

    § 2. Przyjmujący zlecenie może je wypowiedzieć w każdym czasie. Jednakże gdy
    zlecenie jest odpłatne, a wypowiedzenie nastąpiło bez ważnego powodu,
    przyjmujący zlecenie jest odpowiedzialny za szkodę.

  • 3. Data: 2007-03-22 01:20:31
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    "Edyta" <e...@g...pl> wrote in message
    > Witam!
    >
    > Czy można wypowiedzieć umowę-zlecenia zawartą na czas określony, jeżeli
    > treść umowy o takim wypowiedzeniu nie wspomina?

    i tak i nie.
    to znaczy można, ale jeśli to jest bez istotnego powodu, to zlecający może
    cię obciażyć wszystkimi kosztami spowodowanymi tym, że wypowiedziałaś umową.
    W najprostszym wypadku może np. wynająć inną firmę sprzątającą, a jak
    wyjdzie mu drożej to za różnicę pociągnie cie po kieszeni.