  • 31. Data: 2023-10-15 16:07:28
    Temat: Re: ważność głosu w referendum
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Normalnie to jak referendum jest osobno?

    Normalnie czyli normalnie... Skoro nie można agitować na temat
    frekwencji, to to czy bierzesz kartę dobijając się do frekwencji czy
    wręcz przeciwnie jest już wyborem. Więc jak ma być tajne to nie powinny
    musieć padać takie stwierdzenia jak "bez referendum proszę". To z gubsza
    tak samo jakbyś prosił na przykład kartę bez tuska (kandydat losowy).

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 32. Data: 2023-10-15 17:03:50
    Od: Alojzy Gąska <g...@g...com>

    Shrek napisał(a):

> [...]
    > musieć padać takie stwierdzenia jak "bez referendum proszę". To z gubsza
    > tak samo jakbyś prosił na przykład kartę bez tuska (kandydat losowy).

    Ja to bym kazał wydrukować wszystko na jednej karcie po obu stronach, żeby papier
    zaoszczędzić:)
    Głupie pytania by się skończyły, było by tanio i praktycznie. A referenda robił bym
    przy każdych wyborkach. Chcieliśta demokracji? No to ją dostanieta:)

  • 33. Data: 2023-10-15 17:07:26
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 15.10.2023 o 17:03, Alojzy Gąska pisze:

    > Ja to bym kazał wydrukować wszystko na jednej karcie po obu stronach, żeby papier
    zaoszczędzić:)

    Gdyby nie wymóg frekwencji....

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 34. Data: 2023-10-15 18:58:55
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    niedziela, 15 października 2023 o 17:03:52 UTC+2 Alojzy Gąska napisał(a):

> [...]

    > przy każdych wyborkach. Chcieliśta demokracji? No to ją dostanieta:)

    Więc na szczęście nie rządzisz.
    Chcieliśmy demokracji, a nue debilkracji.

  • 35. Data: 2023-10-15 19:06:59
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    niedziela, 15 października 2023 o 16:07:31 UTC+2 Shrek napisał(a):

> [...]
    > musieć padać takie stwierdzenia jak "bez referendum proszę". To z gubsza
    > tak samo jakbyś prosił na przykład kartę bez tuska (kandydat losowy).

    Jeszcze się okaże, że w ogóle póhścue lub nie
    jest agitacją frekwencyjną.
    Bo przecież inni widzą z okna czy idziesz czy nie.
    Albo widzą kolejkę.
    U mnie przed wejściem do komisji kolejka,
    myślę "kuźwa co się dzieje", a to "dopisywacze",
    a jedna rozsądna pani z komisji lata wzdłuż
    kolejku i wyłuskuje "normalnych",
    czyli zameldowanych.

    Co do dwóch głosowań - dokładnie się nie przyjrzałem,
    bo spis przykryty stencil maską (pewnie RODO),
    ale wyglądało, że miejsce na dwa podpisy,
    w jednym się podpisałem, w drugie wpisała pani.

    Myślałem, że będzie książeczka, a tu płachta - A2 było? ;>
    Za to do Senatu mogli dać A5 ;>

  • 36. Data: 2023-10-15 20:09:47
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 15.10.2023 o 16:04, Shrek pisze:
    > Ja akurat pośrednio kwestionuję. Po prostu do demokracji bezpośredniej
    > muszą dorosnąć i zadający pytania. Ja rolę referendum widzę raczej nie w
    > demokracji bezpośredniej a w zatwierdzaniu ważnych aktów prawnych.
    Tylko w praktyce sprowadzi się to znowu do tego, która opcja więcej
    zwolenników zbierze. Jest mało tematów ważnych, w których tzw. "szary
    obywatel" może podjąć świadomie decyzję.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 37. Data: 2023-10-15 20:12:37
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    > Ale nie do mnie było to pytanie. Jeden miał karty, druga listę
    > obsługiwała. Ten od kart zapytał tą od list co ma mi dać.
    Nie doczytałem. Ale z drugiej strony, to co mają sobie tajne znaki
    flagami dawać?
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 38. Data: 2023-10-15 20:19:09
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    > Za to do Senatu mogli dać A5 ;>

    Po co żółty kolor w tej do senatu dali. Kilka groszy drożej.

    Robert

  • 39. Data: 2023-10-15 20:32:40
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    > Nie doczytałem. Ale z drugiej strony, to co mają sobie tajne znaki
    > flagami dawać?

    Ja nie czułem dyskomfortu.
    Co do tajności... dlaczego urny przejrzyste? Sąsiad za mną może zerknąć
    na mój wybór jak wyląduje karta zła stroną. Nikt nie podnosił tego problemu.
    Kiedyś były koperty?

    Robert

  • 40. Data: 2023-10-15 21:34:45
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Jest mało tematów ważnych, w których tzw. "szary
    > obywatel" może podjąć świadomie decyzję.

    o tym piszę...

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!