  • 41. Data: 2023-10-15 21:37:42
    Temat: Re: ważność głosu w referendum
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Ja nie czułem dyskomfortu.
    > Co do tajności... dlaczego urny przejrzyste? Sąsiad za mną może zerknąć
    > na mój wybór jak wyląduje karta zła stroną. Nikt nie podnosił tego
    > problemu.
    > Kiedyś były koperty?

    Możesz złożyć żeby nie było widać.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 42. Data: 2023-10-15 21:38:01
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    niedziela, 15 października 2023 o 20:19:13 UTC+2 Robert Wańkowski napisał(a):
    > Po co żółty kolor w tej do senatu dali. Kilka groszy drożej.

    Ciekawostka, moja była chyba biała.
    A rzeczywiście zawsze była żółta.

    W samorządowych to cała tęcza prawie,
    bo w DC jest chyba 5 kart (hmm, sejmik,
    rada miasta, rada dzielnicy, prezydent - no 4 wychodzą,
    ale może kiedyś było 5, może jak było 11 gmin,
    a w gminie centrum jeszcze 7 dzielnic).

  • 43. Data: 2023-10-15 21:41:36
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    niedziela, 15 października 2023 o 20:32:45 UTC+2 Robert Wańkowski napisał(a):

> [...]
    > na mój wybór jak wyląduje karta zła stroną. Nikt nie podnosił tego problemu.

    Dawno chyba nie byłeś, przejrzyste urny są już
    jakiś czas.
    Koperty to tylko u byłego sasina za 70 baniek.
    Kartę można złożyć.
    Raczej konieczne w przypadku sejmowej.

    A kto pamięta "Polskie ZOO" i odcinek o "głosowaniu książkami"
    i jak sobie zwierzaki wybierały, jakie ksiązki dla nich wrzucać?

  • 44. Data: 2023-10-15 21:44:05
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Ciekawostka, moja była chyba biała.

    Moja też...

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 45. Data: 2023-10-15 22:20:40
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 15.10.2023 o 21:44, Shrek pisze:

    > Moja też...

    Żółte było tło pod nazwiskami i partią.
    Takie dwa paski.

    Robert

  • 46. Data: 2023-10-15 22:23:46
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Żółte było tło pod nazwiskami i partią.
    > Takie dwa paski.

    Być może... W sumie po co?

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 47. Data: 2023-10-15 22:35:09
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    niedziela, 15 października 2023 o 22:23:48 UTC+2 Shrek napisał(a):
    > Być może... W sumie po co?

    Żona też coś takiego mówiła o paskach.
    Ja nie zauważyłem, za krótka piłka była, 2 kandydatów ;>
    Pewnie po to, żeby było inaczej niż do Sejmu.
    Pewnie taniej niż gdyby dawać całą żółta kartkę,
    bo ten żółty pasek po prostu nadrukowany.
    Ale pamiętajmy, że te wybory robił były pis,
    więc pewnie było drożej ;>

  • 48. Data: 2023-10-15 22:39:09
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Pewnie taniej niż gdyby dawać całą żółta kartkę,
    > bo ten żółty pasek po prostu nadrukowany.

    NIe wiem. Wydaje mi się, że taniej byłoby dać żóltą kartkę a drukować na
    czarno tylko. Ale poligrafem nie jestem.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 49. Data: 2023-10-16 01:15:14
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2023-10-15, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > Ja akurat pośrednio kwestionuję. Po prostu do demokracji bezpośredniej
    > muszą dorosnąć i zadający pytania. Ja rolę referendum widzę raczej nie w
    > demokracji bezpośredniej a w zatwierdzaniu ważnych aktów prawnych.

    Niedojrzałość "elit" nie powoduje, że narzędzie robi się niepozyteczne.
    Tak argumentując należałoby wprowadzić monarchię, bo co wynika z
    niedojrzałości suwerena widać doskonale po 8 latach rządów ich
    ulubieńców.

    > Kim jest AF?

    A. Filip.

    --
    Marcin

  • 50. Data: 2023-10-16 01:15:46
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2023-10-15, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > Moja też...

    Moja jednolicie żólta, a ja tez Warszawa.

    --
    Marcin