  • 1. Data: 2013-08-14 11:39:26
    Temat: uzasadnienie do wniosku o udostępnienie danych ze zbioru PESEL
    Od: Krzysiek <d...@p...fm>

    Właśnie męczę się nad wnioskiem do MSWiA o udostępnienie danych -
    brakuje mi PESELU dłużnika, a chciałbym sprawę puścić do e-sądu. Wg.
    Pani z MSWiA nie wystarczy w uzasadnieniu napisać że PESEL potrzebuję w
    związku z chęcią skierowania sprawy do e-sądu, ale muszę powołać się na
    stosowne paragrafy- może ktoś przerabiał temat i podrzuci coś sensownego?

    z góry dziękuję i pozdrawiam

  • 2. Data: 2013-08-14 12:18:32
    Od: Krzysiek <d...@p...fm>

    W dniu 2013-08-14 11:39, Krzysiek pisze:
> [...]
    > związku z chęcią skierowania sprawy do e-sądu, ale muszę powołać się na
    > stosowne paragrafy- może ktoś przerabiał temat i podrzuci coś sensownego?

    może wystarczy tu się odwołać do Art. 505.32 Kodeksu Postępowania Cywilnego?

  • 3. Data: 2013-08-14 12:47:26
    Od: Krzysiek <d...@p...fm>

    W dniu 2013-08-14 12:18, Krzysiek pisze:

    > może wystarczy tu się odwołać do Art. 505.32 Kodeksu Postępowania
    > Cywilnego?

    zgłupiałem - na stronie e-sądu art 505.32 dotyczy danych powoda..

    https://www.e-sad.gov.pl/Subpage.aspx?page_id=12
    5. EPU_ustawa.pdf

  • 4. Data: 2013-08-17 21:32:58
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Krzysiek" <d...@p...fm> napisał

    > a chciałbym sprawę puścić do e-sądu.

    Dlaczego? Bo e-nowocześnie i e-lektronicznie? Czy może masz jakiś
    racjonalny powód?

  • 5. Data: 2013-08-17 23:15:06
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-08-17 21:32, Alek pisze:
    > Użytkownik "Krzysiek" <d...@p...fm> napisał

    > Dlaczego? Bo e-nowocześnie i e-lektronicznie? Czy może masz jakiś
    > racjonalny powód?

    Bo nie trzeba z domu wychodzić?
    Bo taniej?
    Bo w sądzie tradycyjnym też by musiał pesel podać?

    --
    Liwiusz

  • 6. Data: 2013-08-18 17:50:36
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Liwiusz" <l...@b...tego.poczta.onet.pl> napisał

    > Bo nie trzeba z domu wychodzić?

    To niezdrowo.

    > Bo taniej?

    To chyba zmartwienie pozwanego?

    > Bo w sądzie tradycyjnym też by musiał pesel podać?

    Więc to nie argument.

    A na próbie spraw, które miałem w polu widzenia (przyznaję, próba nie
    reprezentatywna) zaobserwowałem, że w sądzie bez "e" jest łatwiej i
    szybciej. Stąd moje zdziwienie. E-wynalazek jest dla hurtowników a
    pchają się tam także detaliści. Nie wiem po co.

  • 7. Data: 2013-08-18 19:55:09
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-08-18 17:50, Alek pisze:
    > Użytkownik "Liwiusz" <l...@b...tego.poczta.onet.pl> napisał

    > To niezdrowo.

    Można więc pozwać w esądzie i wyjść na spacer. Nie używaj argumentów z dupy.

    > To chyba zmartwienie pozwanego?

    Zmartwienie powoda, bo to on musi zapłacić, a gwarancji zwrotu nie ma.

> [...]
    > szybciej. Stąd moje zdziwienie. E-wynalazek jest dla hurtowników a
    > pchają się tam także detaliści. Nie wiem po co.

    - jw. Nie wychodzą z domu, a pozew sobie "wyklikają", to prostsze niż
    napisać prawidłowe pismo od "0".

    --
    Liwiusz

  • 8. Data: 2013-08-18 20:22:32
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Liwiusz" <l...@b...tego.poczta.onet.pl> napisał

    > Zmartwienie powoda, bo to on musi zapłacić, a gwarancji zwrotu nie
    > ma.

    Jak dłużnik niewypłacalny to w ogóle pozywać nie warto.

    > - jw. Nie wychodzą z domu, a pozew sobie "wyklikają", to prostsze
    > niż napisać prawidłowe pismo od "0".

    Nie trzeba od "0", jest formularz. A jak pozwany sobie "wyklika"
    sprzeciw to i tak trzeba będzie go wypełnić. Tyle, że będziemy sporo
    czasu w plecy.

  • 9. Data: 2013-08-18 20:25:12
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-08-18 20:22, Alek pisze:
    > Użytkownik "Liwiusz" <l...@b...tego.poczta.onet.pl> napisał

    > Jak dłużnik niewypłacalny to w ogóle pozywać nie warto.

    To nie są sprawy zero-jedynkowe.

    > Nie trzeba od "0", jest formularz. A jak pozwany sobie "wyklika"
    > sprzeciw to i tak trzeba będzie go wypełnić. Tyle, że będziemy sporo
    > czasu w plecy.

    Napisanie na formularzu jest jeszcze trudniejsze od napisania pozwu od "0"

    --
    Liwiusz

  • 10. Data: 2013-08-18 22:13:06
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Liwiusz" <l...@b...tego.poczta.onet.pl> napisał

    > Napisanie na formularzu jest jeszcze trudniejsze od napisania pozwu
    > od "0"

    Hmm...