  • 1. Data: 2013-08-14 12:45:52
    Temat: Sprzedaż rocznego komputera a rozliczenie PIT
    Od: Zenek <b...@b...brak>

    Zamierzam sprzedać komputer który rok temu zakupiłem. Czy kwota którą za
    niego uzyskam ok 2.500 zł będę musiał uwzględnić w przyszłym rozliczeniu
    PIT. Jestem osobą uczącą się a zakup komputera był ze środków
    stypendialnych za wyniki w nauce.

  • 2. Data: 2013-08-14 15:50:18
    Od: "Kriss" <k...@o...pl>

    Poczytaj o PCC i kto go pokrywa.

  • 3. Data: 2013-08-14 20:49:15
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Zenek wrote:
> [...]
    > niego uzyskam ok 2.500 zł będę musiał uwzględnić w przyszłym rozliczeniu
    > PIT. Jestem osobą uczącą się a zakup komputera był ze środków

    Nie bedziesz musial doliczac tego do pit.
    Musialbys gdyby wystapil jeden z dwoch powodow

    a) sprzedales go majac go krocej niz 6 miesiecy
    b) kupujac go miales od razu nieczyste mysli, ze go potem przehandlujesz
    z zyskiem

  • 4. Data: 2013-08-14 20:50:05
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Kriss wrote:
    > Poczytaj o PCC i kto go pokrywa.

    a nie kupujacy ? wiec jego w zasadzie to nie interesuje

  • 5. Data: 2013-08-14 21:22:56
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 14 Aug 2013, Zenek wrote:

    > zakup komputera był ze środków stypendialnych za
    > wyniki w nauce.

    W sprawie formalnej.
    Takie postawienie sprawy ma miejsce wyłącznie, jeśli w umowie
    z której wynikało otrzymanie pieniędzy był taki wymóg.
    W innym przypadku jest to tylko wyjaśnienie skąd miałeś
    tyle swoich pieniędzy, ale to właśnie były "Twoje pieniądze",
    nieważne i bez znaczenia, czy konkretnie pieniądze ze
    stypendium byś przepił a komputer kupił z darowizny od dziadka.

    Podkreślam, bo przyroda (znaczy przepisy podatkowe) znają
    konstrukcję "pieniędzy przeznaczonych", dajmy na to w razie
    dochodu ze sprzedaży mieszkania (przeznaczonych na kolejne
    mieszkanie).

    pzdr, Gotfryd

  • 6. Data: 2013-08-15 18:10:34
    Od: "CPL" <z...@b...pl>

    > a nie kupujacy ? wiec jego w zasadzie to nie interesuje

    Przecież to zostało właśnie napisane, niech sobie Zenek sprawdzi kto pokrywa
    podatek od czynności c.p. - od 1000 zł w górę jest to praktycznie zawsze
    kupujący, chyba że strony umówią się inaczej.

  • 7. Data: 2013-08-15 20:01:05
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-08-15 18:10, CPL pisze:
    > zawsze kupujący, chyba że strony umówią się inaczej.

    Wykreśl to, co po przecinku.

    --
    Liwiusz

  • 8. Data: 2013-08-15 21:26:24
    Od: "CPL" <z...@b...pl>

    > Wykreśl to, co po przecinku.

    Czyżby nie można było się dogadać z kupującym? A co w przypadku firm
    skupujących złoto, które PCC biorą na siebie?

  • 9. Data: 2013-08-15 21:27:13
    Od: "CPL" <z...@b...pl>

    > skupujących złoto, które PCC biorą na siebie?

    Oczywiście przy jego sprzedaży ;) żeby nie było niedomówień.

  • 10. Data: 2013-08-15 21:34:08
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-08-15 21:26, CPL pisze:

    > Czyżby nie można było się dogadać z kupującym?

    Nie można, obowiązek zapłaty ciąży zawsze na kupującym i to on dostaje
    po dupie, bez względu na to jak się umówił z kontrahentem.

    > A co w przypadku firm
    > skupujących złoto, które PCC biorą na siebie?

    Jak kupują, to biorą na siebie; nie rozumiem pytania.

    --
    Liwiusz