  • 1. Data: 2004-07-12 18:29:31
    Temat: urlop wychowawczy a umowa na zastępstwo
    Od: Basia<k...@w...pl>

    Witam,
    mam takie zapytanie: korzystam obecnie z urlopu wychowawczego. Pozostało mi
    jeszcze 1,5 roku. Z zaprzyjaźnionej firmy mam propozycję pracy w charakterze
    umowy na zastępstwo za koleżankę, która idzie na urlop.
    Czy jest taka możliwość, żeby skorzystać z tej oferty - bądź co bądź zawsze to
    dodatkowy dochód - nie tracą świadczeń z tytułu urlopu wychowawczego? A może
    wystarczy w tej sytuacji umowa zlecenie?
    Czy jeżeli skorzystam z oferty to czy mam obowiązek powiadomić o tym ZUS (a
    jeśli tak to w jakim terminie)?
    Z góry dziękuję za wszystkie odpowiedzi.
    Pozdrawiam
    Basia

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 2. Data: 2004-07-12 19:46:26
    Temat: Re: urlop wychowawczy a umowa na zastępstwo
    Od: Kasia<a...@w...pl>

> [...]
    > Basia
    >
    > --
    > Wysłano z serwisu Usenet na stronach PomocPrawna.INFO

    "W czasie urlopu wychowawczego pracownik ma prawo podjac prace
    zarobkowa u dotychczasowego lub innego pracodawcy /.../ jezeli nie
    wyłącza to możliwości sprawowania osobistej opieki nad dzieckiem "-
    k.p.(w razie zaprzestanaia sprawowania tej opieki pracodawca ma
    prawo wezwać pracownika do stawiania sie do pracy).Wiec prace podjac
    mozna ...ale wowczas przestanie przysługiwac dodatek wychowawczy do
    zasiłku rodzinnego pobieranego w czasie trwania urlopu (ustawa mowi
    o "innej pracy zarobkowej"-niekoniecznie tu wiec chodzi o stosunek
    pracy,takze o umowe zlecenia-chodzi o osiaganie dochodu)

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 3. Data: 2004-07-14 09:43:56
    Od: Ania<a...@a...pl>

    Cześć, jak również zastanawiam się czy można coś robić zawodowo będąc na
    wychowawczym. Podobno umowy na krótki czas określony pozwalają obejśc utratę
    świadczeń... czy ktoś może mi napisać czy to prawda?
    Pozdrawiam
    Ania

    -> http://usenet.pomocprawna.info