  • 1. Data: 2005-02-19 15:25:41
    Temat: umowa o dzielo(zlecednie??) miedzy dwoma osobami fizycznymi
    Od: "xmarcel" <x...@b...pl>

    witam
    czy jest jakas prawna forma zlecenia osobie fizycznej przez osobe
    fizyczna (zadna niema DG) wykonania (odplatnie) jakis prostych
    czynnosci? osoba przyjmujaca "zlecenie" uzywac bedzie wlasnych
    narzedzi - jezeli ma to znaczenie.

    TIA
    pozdro
    xmarcel

  • 2. Data: 2005-02-19 17:47:35
    Od: "Małgorzata i Eugeniusz" <e...@o...pl>

    Użytkownik "xmarcel" <x...@b...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > fizyczna (zadna niema DG) wykonania (odplatnie) jakis prostych
    > czynnosci? osoba przyjmujaca "zlecenie" uzywac bedzie wlasnych

    Jeśli będzie umowa zlecnie to trzeba będzie zleceniobiorcę zarejestrować w
    ZUS i odprowadzić należne składki na ubez.społ. i zdrowotne oraz odprowadzić
    podatek dochodowy (PiT-4). Warto by się zastanowić czy zawierać umowę
    zlecenia?

  • 3. Data: 2005-02-19 18:15:59
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Małgorzata i Eugeniusz wrote:
> [...]
    > podatek dochodowy (PiT-4). Warto by się zastanowić czy zawierać umowę

    Druga osoba fizyczna ma zarejestrować tą pierwszą w ZUS?
    Jakoś tego nie widzę bez działalności gospodarczej jednej z nich.

  • 4. Data: 2005-02-20 18:59:39
    Od: "Małgorzata i Eugeniusz" <e...@o...pl>

    > Druga osoba fizyczna ma zarejestrować tą pierwszą w ZUS?
    > Jakoś tego nie widzę bez działalności gospodarczej jednej z nich.

    Dokładnie tak. Jedna osoba - zleceniodawca rejestruje drugą osobę -
    zleceniobiorcę w ZUS i odprowadza podatki

  • 5. Data: 2005-02-21 07:44:40
    Od: <t...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Małgorzata i Eugeniusz" <e...@o...pl> napisał w wiadomości
    widzę bez działalności gospodarczej jednej z nich.

    > Dokładnie tak. Jedna osoba - zleceniodawca rejestruje drugą osobę -
    > zleceniobiorcę w ZUS i odprowadza podatki

    Umowy o dzieło nie rejestruje się w zusie, jest wyjątek dotyczący umowy o
    dzieło ze swoim pracodawcą etatowym.

  • 6. Data: 2005-02-21 08:40:32
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresuX.op.pl>

    xmarcel wrote:

> [...]
    > fizyczna (zadna niema DG) wykonania (odplatnie) jakis prostych
    > czynnosci? osoba przyjmujaca "zlecenie" uzywac bedzie wlasnych

    Kilka miesięcy temu było w Rzeczypospolitej kilka artykułów na temat:
    "Jak osoba fizyczna ma legalnie zatrudnić sprzątaczkę lub opiekunkę do
    dziecka". Wniosek był smutny: "Jedyna legalna metoda to zgłoszenie
    prowadzenia normalnej działalności gospodarczej przez
    sprzątaczke/opiekunkę"

  • 7. Data: 2005-02-21 08:52:35
    Od: "Artur M. Piwko" <p...@p...kielce.pl>

    In the darkest hour on Mon, 21 Feb 2005 08:44:40 +0100,
    <t...@p...onet.pl> <t...@p...onet.pl> screamed:

    > Umowy o dzieło nie rejestruje się w zusie, jest wyjątek dotyczący umowy o
    > dzieło ze swoim pracodawcą etatowym.

    A gdzie Ty wyczytales w powyzszym umowe o dzielo?

    --
    [ Artur M. Piwko : Pipen : AMP29-RIPE : RLU:100918 : From == Trap! : SIG:221B ]
    [ 09:52:08 user up 10529 days, 21:47, 1 user, load average: 0.06, 0.06, 0.06 ]

    Make it right before you make it faster.

  • 8. Data: 2005-02-21 13:40:56
    Od: <t...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Artur M. Piwko" <p...@p...kielce.pl> napisał w wiadomości
    .
    > In the darkest hour on Mon, 21 Feb 2005 08:44:40 +0100,
    > <t...@p...onet.pl> <t...@p...onet.pl> screamed:

    > A gdzie Ty wyczytales w powyzszym umowe o dzielo?
    >
    > --
    wyczytałem w temacie:

    "umowa o dzielo(zlecednie??) miedzy dwoma osobami fizycznymi",

    Ale masz rację odpowiedź bardziej dotyczyła zlecenia, więc moja uwaga nie
    była zbyt trafna, za co serdecznie przepraszam.

  • 9. Data: 2005-02-21 13:59:48
    Od: xmarcel <x...@c...pl>

> [...]
    > zarejestrować w ZUS i odprowadzić należne składki na ubez.społ. i
    > zdrowotne oraz odprowadzić podatek dochodowy (PiT-4). Warto by się

    a wiec pozostaje umowa o dzieło?
    a co z sytuacja wykonujacego to dzielo?
    jak on ma sie z tego rozliczyc z us?
    --