  • 1. Data: 2005-02-19 12:36:35
    Temat: Wymiana drobnych w banku
    Od: menth0l <menth0l@---CUT HERE---o2.pl>

    Witam.

    Pytam tak z ciekawosci. Ostatnio moj kumpel probowal wymienic 30 zl w tzw.
    'miedziakach' (czyli 1,2 oraz 5 gr) na papiery. Poszedl wiec do banku a tam
    stwierdzili ze owszem, wymienia mu te pieniadze ale za prowizja (i to dosc
    znaczna! ponad 20% ale doklanie nie pamietam). Na to on ze on w takim razie
    ze chcialby sobie na konto wplacic. Tu tez niestety nie dalo rady (nie
    pamietam uzadnienia). I teraz pytanie: czy bank _ma_prawo_ odmowic takiej
    wymiany? A jesli tak to gdzie mozna wymienic gotowke bez zadnych prowizji?

    BTW: kumplowi w koncu udalo sie wymienic te blachy w... aptece ;)

    --
    "Opposition is true friendship" [William Blake]

  • 2. Data: 2005-02-19 13:32:11
    Temat: Re: Wymiana drobnych w banku
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    menth0l wrote:

> [...]
    > ze chcialby sobie na konto wplacic. Tu tez niestety nie dalo rady (nie
    > pamietam uzadnienia). I teraz pytanie: czy bank _ma_prawo_ odmowic takiej

    A co to był za gówniany bank?

  • 3. Data: 2005-02-19 14:04:19
    Od: wampajer <wampajer[nossspammm]@poczta.fm>

    menth0l wrote:

> [...]
    > razie ze chcialby sobie na konto wplacic. Tu tez niestety nie dalo rady
    > (nie pamietam uzadnienia). I teraz pytanie: czy bank _ma_prawo_ odmowic

    Witam!

    Przerabiałem to niecały miesiąc temu. Odwiedziłem kilka banków (głownie
    celowałem w te większe, m.in. duży oddział PKO BP w Katowicach na ul.
    Damrota/Powstańcow) i w większości odchodziłem z...5kg bilonu w plecaku.
    Nigdzie nie mieli liczarki do monet. Jakbym się uparł, to pewnie udałoby
    się dokonać wpłaty na konto, ale nie uśmiechało mi się czekanie aż pani
    kasjerka upora się z liczeniem (monet było ponad 2500).
    W końcu wymieniłem w Narodowym Banku Polskim (po 3 wizytach, bo z reguły,
    gdy ja byłem w banku to liczarka akurat była w "delegacji"), ale - uwaga -
    w Narodowym Banku Polskim została pobrana prowizja! Ręce mi opadły. Nie
    miałem już siły walczyć...

    Pozdrawiam,

    w.

    --
    There is no reality. There is only perception...
    gadu-padu: 210112

  • 4. Data: 2005-02-19 14:48:41
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    wiadomości news:cv7f4o$70p$1@opal.futuro.pl...

    > A co to był za gówniany bank?

    W BPH na przykład tak samo to działa. Mają w TOiP określoną stawkę za
    rozmianę, ale i również za przyjęcie w bilonie wpłaty na własny ROR chcą
    opłaty.

  • 5. Data: 2005-02-19 14:57:35
    Od: _ValteR_ <s...@n...thx>

    *Andrzej Lawa* wrote in <news:cv7f4o$70p$1@opal.futuro.pl> :

    > A co to był za gówniany bank?

    każdy...

    obrót bilonem to kupa kłopotu.

    --
    Związki są jak opony - na niektórych można zrobić więcej kilometrów,
    ale w końcu i tak wszystkie się ścierają.

  • 6. Data: 2005-02-19 19:30:39
    Od: Wojtek Szweicer <w...@p...onet.pl>

    Dnia 2005-02-19 13:36 :
> [...]
    > wymiany? A jesli tak to gdzie mozna wymienic gotowke bez zadnych prowizji?

    Oczywiście. Miał nawet prawo nie wpuścić Twojego kolegi do swojego budynku.
    w.

  • 7. Data: 2005-02-19 21:53:46
    Od: "Marek" <m...@g...pl>

> [...]
    > w Narodowym Banku Polskim została pobrana prowizja! Ręce mi opadły. Nie

    Ja tez wymienialem w NPB (dziwne godziny otwarcia dla interesantow
    indywidualnych bo do godziny 13 :( Wymienilem w bilonie 1,2,5,10,20,50gr
    (okolo 300) zl i zaplacilem kilka zloty prowizji. (chyba 2 albo 3 :) nie
    wiem czy znaczenie mialo to ze mialem monety posegregowane (czyli np 1gr z
    1groszowkami :)
    Prowizje jakos przebolalem :) przynajmniej zostanie w polskim banku :) (o
    ile Narodowy to znaczy w tym przypadku "nasz" :)

    Pozdrawiam

  • 8. Data: 2005-02-20 21:49:15
    Od: Sebol <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl>

    Dnia Sat, 19 Feb 2005 14:32:11 +0100, Andrzej Lawa naskrobał(a):

    > A co to był za gówniany bank?

    o ! to pokaz ten swój niegówniany bank który nie pobiera prowizji od złomu
    miedzianego.

    --
    United Devices Cancer Research Project
    www.grid.org

  • 9. Data: 2005-02-21 10:27:27
    Od: "Rezydent" <r...@g...pl>

    menth0l <menth0l@---CUT HERE---o2.pl> napisał(a):

    > Witam.
    >
    > Pytam tak z ciekawosci. (...)
    >
    > BTW: kumplowi w koncu udalo sie wymienic te blachy w... aptece ;)

    Smiechu warte.
    Jest to robienie sobie problemu, prosciej po prostu trzymac to w domu i
    wydawac sukcesywnie.
    Natomiast wymiana tego na papierek w skrajnym przypadku mija sie z celem, bo
    pojdziesz z papierkiem gdzies aby cos kupic i dostaniesz reszte w bilonie i
    tak w kolo Macieju... Jak ktos sie nudzi to moze tak robic.

    A tak na marginesie, znam czlowieka, ktorego zaklad pracy zmusil do zalozenia
    ROR... Wyplacali mu pensje gotowka w monetach 1 zl tlumaczac sie, ze bank tak
    dal i nic na to nie poradza... i tak przez 5 miesiecy !!!!
    Kasjerka odpowiadala z kamienna twarza: zalozy Pan sobie ROR... nie bedzie
    problemu.

    Pozdrawiam
    Rezydent