  • 1. Data: 2005-02-19 12:38:29
    Temat: czy mają prawo?
    Od: Adam <d...@w...pl>

    Witam,

    Jestem w nasteoujacej sytuacji: we wrzesniu złozłem dokumenty na prywatne
    studium, jednak po 2 miesiacach zrezygnowałem. W umowie jest iż nalezy
    zapłacic za jeden semestr a wtedy dokumenty (odpis świadectwa maturalnego)
    zostanie mi zwrócony. Jednka z braku funduszy nie jestem w stanie zapłacic
    a wiec teoretycznie nie oddadzą mi dyplomu. Czy szkoła na takiego podstawie
    ma prawo zatrzymać taki dokument?

    Pozdrawiam
    Adam

  • 2. Data: 2005-02-19 13:23:51
    Temat: Re: czy mają prawo?
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Adam wrote:

    > zostanie mi zwrócony. Jednka z braku funduszy nie jestem w stanie zapłacic
    > a wiec teoretycznie nie oddadzą mi dyplomu. Czy szkoła na takiego podstawie
    > ma prawo zatrzymać taki dokument?

    Nie mają prawa przetrzymywać nieswoich dokumentów - to nielegalne!

    Oczywiście mogą Cię ścigać na drodze cywilnej o uiszczenie należności,
    ale zatrzymać dokumentów nie mogą.

  • 3. Data: 2005-02-19 14:47:12
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Adam" <d...@w...pl> napisał w wiadomości

    Wezwij ich pisemnie do wydania dokumentów. W razie odmowy złóż zawiadomienie
    do prokuratury, albowiem dokument nie jest rzeczą ruchomą, na której można
    stosować zastaw, a jego przetrzymywanie wbrew woli właściciela stanowi
    przestępstwo opisane w art. 276 kk - ukrycie dokumentu. Pismo do nich jest
    potrzebne do tego, by nie zarzucili Ci, żeś nie prosił o zwrot dokumentu.

  • 4. Data: 2005-02-19 15:59:06
    Od: Michal Bien <m...@w...uw.edu.pl>

    Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:

> [...]
    > woli właściciela stanowi przestępstwo opisane w art. 276 kk - ukrycie
    > dokumentu. Pismo do nich jest potrzebne do tego, by nie zarzucili Ci,

    BTW:
    Ktos sie orientuje jeak jest praktyka Izb Notarialnych z przetrzymywaniem
    dokumentow? Wiadomo - dokumenty na aplikacje sklada sie prawie rownoczesnie
    nie majac wynikow innych. Pierwsza jest radcowska, wiec potem znajc wyniki
    mozna bylo spokojnie nie isc na sadowa i notarialna. Z sadowej dokumnety
    ladnie wrocily w zwiazku z nie stawieniem sie na egzamin, a izba notarialna
    przetrzymuje odpis dyplomu i inne dokumenty [nie tylko mi - znajmoym tez].
    Ktos przecwiczyl wzywanie Izby Notarialnej do zwrotu dokumentow? Domagaja
    sie oplaty za egzamin [IMO bezpodstawnie] jako warunku wydanie?

    --
    Pozdrawiam, Michal Bien
    mailto:m...@m...uw.edu.pl #GG:351722 #ICQ:101413938

  • 5. Data: 2005-02-20 07:47:30
    Od: Adam <d...@w...pl>

    Andrzej Lawa wrote:

    > Nie mają prawa przetrzymywać nieswoich dokumentów - to nielegalne!
    >
    > Oczywiście mogą Cię ścigać na drodze cywilnej o uiszczenie należności,
    > ale zatrzymać dokumentów nie mogą.

    Jeszcze zapomniałem dodać a raczej to przeoczyłem:
    W umowie z nimi mam napisane:
    &5
    W przypadku nie uiszczenia całej opłaty za semestr wszystkie dokumenty
    złożone w STUDIUM zostają zatrzymane, do czasu uiszczenia opłaty.

    To chyba znacząco zmienia sprawę ? - Jednak z drudiej storny jesli
    zapłaciłem za 2 miesiące uisciłem już częsciową opłatę i na tej podstawie
    moge sie ubiegać o zwrot.

  • 6. Data: 2005-02-20 13:06:06
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Adam wrote:

> [...]
    >
    > To chyba znacząco zmienia sprawę ? - Jednak z drudiej storny jesli
    > zapłaciłem za 2 miesiące uisciłem już częsciową opłatę i na tej podstawie

    Nie zmienia. Umowy nie mogą być niezgodne z ustawami. W tym przypadku
    taki zapis jest zwyczajnie nieważny.

    Równie dobrze mogli by napisać "w przypadku zwłoki w uiszczeniu opłaty,
    dłużnikowi zostanie złamana ręka".

  • 7. Data: 2005-02-20 15:19:17
    Od: Adam <d...@w...pl>

    Dzieki :)