  • 1. Data: 2005-02-19 13:53:55
    Temat: Umowa o dzieło a ubezpieczenie zdrowotne
    Od: "Scottos" <m...@a...net>

    Witam,
    Z różnych powodów na chwilę obecną moim jedynym źródłem dochodów jest Umowa
    o Dzieło. W tej formi Umowy nie jest płacony ZUS ani inne rzeczy poza
    podatkiem dochodowym.
    W związku z tym mam pytanie: jak wygląda moja sytuacja jeśli chodzi o służbę
    zdrowia? Ostatnio musiałem pokazać przynajmniej RMUA w szpitalu, żeby ze mną
    rozmawiali. Czy to znaczy, że teraz nie jestem w ogóle ubezpieczony? A co
    jak np. złamię rękę albo nogę? Gdzie i na jakiej podstawie mam się udać?
    I dalej: czy szpital / przychodnia / ostry dyżur może mi odmówić pomocy w
    takiej sytuacji?
    Zmieniając nieco temat: ile umów o dzieło mogę podpisać z jednym pracodawcą
    w ciągu roku / jaka musi być przerwa z jednym pracodawcą między umowami o
    dzieło?
    A najlepiej: gdzie znajdę przepisy to regulujące? w KC nic nie ma na te
    tematy.

    Z góry dziękuję za wszelkie informacje i pozdrawiam

    --
    --==<< Scottos >>==--

  • 2. Data: 2005-02-19 14:20:38
    Temat: Re: Umowa o dzieło a ubezpieczenie zdrowotne
    Od: "SDD" <s...@t...wszechwiedza.pl>

    Scottos wrote:
> [...]
    > służbę zdrowia? Ostatnio musiałem pokazać przynajmniej RMUA w
    > szpitalu, żeby ze mną rozmawiali. Czy to znaczy, że teraz nie jestem

    Zgadza sie.

    A co jak np. złamię rękę albo nogę? Gdzie i na
    > jakiej podstawie mam się udać?
    > I dalej: czy szpital / przychodnia / ostry dyżur może mi odmówić
    > pomocy w takiej sytuacji?

    Nie wiem do kogo masz sie udac, ale powinienes postarac sie o jakas
    umowe-zlecenie (chocby na symboliczne 50 zl).

    > Zmieniając nieco temat: ile umów o dzieło mogę podpisać z jednym
    > pracodawcą w ciągu roku / jaka musi być przerwa z jednym pracodawcą
    > między umowami o dzieło?

    Gosc z ktorym zawierasz umowe o dzielo nazywa sie Zamawiający a nie zaden
    pracodawca. Umow mozesz zawierac tyle ile (Ty i Zamawiający) chcecie. Nawet
    500 w ciagu roku. Nie musi byc zadnej przerwy - nawet mozesz wykonywac naraz
    50 takich umow.

    > A najlepiej: gdzie znajdę przepisy to regulujące? w KC nic nie ma na
    > te tematy.

    Trudno zeby bylo. Jest swoboda zawierania umow i nie ma zadnych bzdurnych
    obostrzen.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 3. Data: 2005-02-19 14:25:46
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Scottos wrote:
    > W związku z tym mam pytanie: jak wygląda moja sytuacja jeśli chodzi o służbę
    > zdrowia?

    Nijak. Nie jesteś ubezpieczony.

    > Czy to znaczy, że teraz nie jestem w ogóle ubezpieczony?
    tak

    > A co
    > jak np. złamię rękę albo nogę?

    Jak złamiesz na ulicy i zwinie cię karetka to szpital cię przyjmie.
    Dostaniesz fakturę i udasz się do kasy.

    > Gdzie i na jakiej podstawie mam się udać?
    Gdzie chcesz. Ty płacisz, ty wymagasz.

    > I dalej: czy szpital / przychodnia / ostry dyżur może mi odmówić pomocy w
    > takiej sytuacji?
    w nagłych przypadkach nie,co nie oznacza, że za to nie zapłacisz.
    W pozostałych przypadkach jak zapłacisz, to cię przyjmą.

    > Zmieniając nieco temat: ile umów o dzieło mogę podpisać z jednym pracodawcą
    > w ciągu roku / jaka musi być przerwa z jednym pracodawcą między umowami o
    > dzieło?
    Nie z pracodawcą, tylko ze zleceniodawcą.

    > A najlepiej: gdzie znajdę przepisy to regulujące? w KC nic nie ma na te
    > tematy.
    Nigdzie. W treści zawartej umowy.

  • 4. Data: 2005-02-19 15:31:37
    Od: "pix" <p...@w...pl>

> [...]
    > szpitalu, żeby ze mną rozmawiali. Czy to znaczy, że teraz nie jestem w
    > ogóle ubezpieczony? A co jak np. złamię rękę albo nogę? Gdzie i na

    strony ZUSu coś nie chcą mi się dzisiaj otwierać, ale
    tu masz pierwszy z brzegu link z gugla na taką okoliczność
    http://www.nfz-rzeszow.pl/skladka.php

    Pix

  • 5. Data: 2005-02-19 17:52:44
    Od: "Małgorzata i Eugeniusz" <e...@o...pl>

    Użytkownik "Scottos" <m...@a...net> napisał w wiadomości
> [...]
    > tematy.
    >
    > Z góry dziękuję za wszelkie informacje i pozdrawiam

    Wydaje mi się że od umowy o dzieło również powinno się odprowadzać składki
    na ubez.społ, chorobowe i zdrowotne. Kiedyś tylko od umów zlecenia,
    natomiast teraz także od umowy o dzieło. Sprawdż to. ME

  • 6. Data: 2005-02-19 17:57:58
    Od: "Jolanta Pers" <j...@N...gazeta.pl>

    Małgorzata i Eugeniusz <e...@o...pl> napisał(a):

    > Wydaje mi się że od umowy o dzieło również powinno się odprowadzać składki
    > na ubez.społ, chorobowe i zdrowotne.

    Masz rację: wydaje Ci się.

    JoP

  • 7. Data: 2005-02-20 11:45:23
    Od: "SDD" <s...@t...wszechwiedza.pl>

    Użytkownik "Małgorzata i Eugeniusz" <e...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Wydaje mi się że od umowy o dzieło również powinno się odprowadzać składki
    > na ubez.społ, chorobowe i zdrowotne.

    Czyjes wydajemisie nie jest zrodlem prawa w RP.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 8. Data: 2005-02-20 12:16:47
    Od: rajusan <b...@p...fm>

    witek napisał(a):

> [...]
    > W pozostałych przypadkach jak zapłacisz, to cię przyjmą.

    > Nie z pracodawcą, tylko ze zleceniodawcą.

    I tak powinna wygladac sluzba zdrowia, jak jestem chory to place i mnie
    lecza, jak zlamie noge to mi ja zagipsuja i wystwia rachunek. A jak nic
    mi nie jest to moge isc na piwo. Mam pieniadze i sam decyduje na co wydawac.
    rajusan

  • 9. Data: 2005-02-20 12:58:42
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    rajusan wrote:

> [...]
    > lecza, jak zlamie noge to mi ja zagipsuja i wystwia rachunek. A jak nic
    > mi nie jest to moge isc na piwo. Mam pieniadze i sam decyduje na co

    Zgadzam się, tylko jakbyś zobaczył pierwszy rachunek, to szybko byś
    zmienił zdanie i szukał ubzpieczyciela.
    Dlaczego wyjeżdżając zagranicę się ubezpieczasz, zamiast stosować
    właśnie powyższą politykę? Jak ci nic nie jest to idziesz na piwo, a jak
    się coś stanie to ewentualnie zapłacisz.
    Odpowiedzieć za ciebie? Bo cię nie stać zapłacić.

  • 10. Data: 2005-02-20 14:59:24
    Od: "Jolanta Pers" <j...@N...gazeta.pl>

    rajusan <b...@p...fm> napisał(a):

> [...]
    > mi nie jest to moge isc na piwo. Mam pieniadze i sam decyduje na co wydawac.

    Dziecko drogie, czy Ty w ogóle wiesz, co to są i jak funkcjonują
    _ubezpieczenia_?

    JoP