  • 21. Data: 2012-09-22 23:40:01
    Temat: Re: umowa bezpieczna najmu
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 22.09.2012 22:43, wromek pisze:

    > tego nie trzeba dokladac do umowy, bo to mozna zrobic bez zapisu

    Nie można. Przynajmniej nie przy wynajmowaniu całego mieszkania.

  • 22. Data: 2012-09-23 01:22:03
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Lort wrote:
    > Kto: p47 Gdzie: pl.soc.prawo
    > Kiedy: 22.09.2012, 11:31:22

    > Hm. A jakby tak dołożyć jeszcze jeden punkt, w myśl którego przy
    > powstaniu określonych zaległości masz prawo dokwaterować np. do
    > jednego pokoju kolejnych lokatorów?
    >
    > Kilku wysportowanych kolegów - którzy mieliby przy okazji oko na to,
    > co się w mieszkaniu dzieje - mogłoby sprawić, że dla nieuczciwych
    > lokatorów zmiana lokum również okazałaby się czymś nad wyraz pożądanym.

    bezskuteczne zapisy
    to nie kwaterunek.

  • 23. Data: 2012-09-23 02:43:48
    Od: Lort <b...@g...w.ua>

    Kto: witek Gdzie: pl.soc.prawo
    Kiedy: 23.09.2012, 01:22:03

    > bezskuteczne zapisy
    > to nie kwaterunek.

    W sumie masz rację. W KC niemalże wprost to zapisane.

    --
    Llort

  • 24. Data: 2012-09-23 02:48:21
    Od: Lort <b...@g...w.ua>

    Kto: Andrzej Lawa Gdzie: pl.soc.prawo
    Kiedy: 22.09.2012, 23:38:38

    > Przy próbie wynajęcia całego mieszkania z taką klauzulą równie dobrze
    > mógłbyś w ogóle nie wynajmować mieszkania - nie będziesz miał chętnych.

    Nie byłbym tego taki pewien. Zwłaszcza nie wiedząc nic na temat
    potencjalnej oferty, sytuacji na rynku, grupy docelowej i tak dalej,
    i tak dalej.

    Co nie zmienia tego, że taki zapis faktycznie byłby bezskuteczny.

    --
    Llort

  • 25. Data: 2012-09-23 07:06:32
    Od: Krzysztof 45 <"mekar[wytnijto]"@vp.pl>

    W dniu 2012-09-22 22:43, wromek pisze:

    > tego nie trzeba dokladac do umowy, bo to mozna zrobic bez zapisu ale sam
    > taki zapis dziala psychologicznie na pacjenta ;)

    Nic tak nie działa psychologicznie jak słowo mówione :)
    http://www.sadistic.pl/kupowanie-motocykla-vt96475.h
    tm
    --
    Krzysiek
    http://www.zmieleni.pl/

  • 26. Data: 2012-09-23 13:38:08
    Od: p47 <k...@w...pl>

    W dniu 2012-09-23 02:43, Lort pisze:
    > Kto: witek Gdzie: pl.soc.prawo
    > Kiedy: 23.09.2012, 01:22:03

    > W sumie masz rację. W KC niemalże wprost to zapisane.

    Kiedyś myślałem o obejściu problemów poprzez sporządzanie umowy nie na
    wynajem całego mieszkania, ale jedynie jego części, tj. np 1 pokoju z
    prawem użytkowania kuchni, łazienki. Potem sporządzano by ewentualnie
    aneks pozwalający na czasowe (dopóki właściciel nie zażąda usunięcia)
    przechowywanie rzeczy najemcy w ja, czy raczej "wysportowani koledzy" do
    tego formalnie niewynajętego pokoju.
    Niemniej ma to jedynie działanie psychologiczne bo jeśli najemca wykaże,
    ze zajmował/uje te pokoje to i tak jest ich posiadaczem z wynikającymi z
    tego konsekwencjami.
    Tyle, ze od razu można mu naliczać wysoką opłatę za ich bezumowne używanie.

    Trochę lepiej sprawa wygląda jeśli aneksu nie sporządzono,- wtedy można
    straszyć oskarżeniem o włamanie.

  • 27. Data: 2012-09-23 14:16:13
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    p47 wrote:
    > bo jeśli najemca wykaże, ze zajmował/uje te pokoje to i tak jest ich
    > posiadaczem z wynikającymi z tego konsekwencjami.

    to sie zamek w drzwiach do pokoju wstawia.

  • 28. Data: 2012-09-24 10:36:19
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    W dniu 2012-09-22 17:07, wromek pisze:

    > jak sie kupuje na kreske to sie nie mrozi swojej kasy-ktora mozna
    > wykorzystac na okazje inwestycyjne ;)

    Tylko w niewielu miejscach masz możliwość zarobienia powyżej raty
    kredytowej. Po prostu nie znajdziesz chętnego... Wiesz - osoby od
    ktorych kupilem mieszkanie wczesniej wynajmowaly, lecz teraz nadeszly
    czasy, ze średnio rocznie rzadko im wychodziło powyżej 5-6% wartości
    mieszkania, mimo mieszkania blisko uczelni i centrum. Zapewne są jeszcze
    nisze rynkowe, że można dobrze na takiej inwestycji wyjść, ale niestety
    w obecnym okresie nie jest z tym najlepiej...

    --
    Kaczus
    http://kaczus.republika.pl

  • 29. Data: 2012-09-24 15:42:40
    Od: "wromek" <wromek@(wytnij)gmail.com>

> [...]
    > rynkowe, że można dobrze na takiej inwestycji wyjść, ale niestety w
    > obecnym okresie nie jest z tym najlepiej...

    nie wiem, mi sie to udaje od kilku lat w kilku lokalizacjach i tez nawet
    przy kredycie w CHFach.
    wlasnie w czerwcu kupilem nastepne mieszkanie, ktore lada chwila uruchamiam
    po remoncie.

    --
    pozdrawiam, wromek

  • 30. Data: 2012-09-24 16:54:49
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    W dniu 2012-09-24 15:42, wromek pisze:

> [...]
    > przy kredycie w CHFach.
    > wlasnie w czerwcu kupilem nastepne mieszkanie, ktore lada chwila uruchamiam

    Skoro Ci się opłaci, to nic, tylko gratulować. Mam nadzieję, że liczysz
    to co wkładasz dodatkowo, a więc koszty remontów, koszty wymiany
    wyposażenia i koszty związane z tym, że średnio 1-2 miesiące w roku
    mieszkanie nie jest wynajęte.

    --
    Kaczus
    http://kaczus.republika.pl